Ford Focus ECOnetic spali mniej niż 3,5 litra

Przyjęło się, że do najoszczędniejszych samochodów na rynku należą Volkswageny ze znaczkiem BlueMotion. Tymczasem Ford również posiada swoją eko-serię o nazwie ECOnetic. Jej najnowszym dziełem będzie Ford Focus, który ma spalać mniej niż 3,5 litra oleju napędowego na 100 km.

Ford Focus Econetic
Ford Focus Econetic
Bartosz Pokrzywiński

07.04.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:36

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przyjęło się, że do najoszczędniejszych samochodów na rynku należą Volkswageny ze znaczkiem BlueMotion. Tymczasem Ford również posiada swoją eko-serię o nazwie ECOnetic. Jej najnowszym dziełem będzie Ford Focus, który ma spalać mniej niż 3,5 litra oleju napędowego na 100 km.

Podstawą do budowy auta jest Ford Focus trzeciej generacji. Dynamicznie wyglądający kompakt będzie dostępny w ekologicznej wersji jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi. Pod maską Focusa ma pracować turbodoładowany silnik wysokoprężny Duratorq TDCi o pojemności 1,6 litra.

Obraz

Jednostka ta produkuje 105 KM, więc nie można spodziewać się rewelacyjnych osiągów, jednak jeśli komuś zależy tylko i wyłącznie na oszczędnej jeździe, nawet te 105 KM wystarczy. Zaletami tej jednostki jest bardzo niskie zużycie paliwa oraz emisja CO2.

Według Forda, Focus ECOnetic ma spalać mniej niż 3,5-litra oleju napędowego na 100 km i emitować zaledwie 95 g. CO2 na 1 km. Dokładniejsze osiągi poznamy pod koniec tego roku. Oczywiście nie byłoby to możliwe bez kilku zmian.

Obraz

Auto zostało obniżone, zawieszenie utwardzone, a sześciobiegowa skrzynia biegów posiada przełożenia zoptymalizowane pod względem niskiego zużycia paliwa. Ponadto w samochodzie zamontowano system Start&Stop, dodatkowy bodykit, wloty powietrza, które zamykają się, kiedy silnik nie wymaga większego chłodzenia. Najciekawsze są jednak koła. W przeciwieństwie do reszty, Ford zdecydował się na stalowe felgi z kołpakami, które również mają zmniejszyć zawirowania powietrza, a tym samym poprawić aerodynamikę.

Absolutnie wszystko skoncentrowane jest na niskim spalaniu. Jeżeli deklarowane zużycie się potwierdzi, Focus naprawdę wysoko podniesie poprzeczkę. Ciekawe jak wygląda spalanie tego auta podczas normalnej jazdy i czy prostymi ecodrivingowymi trickami dałoby się zejść na autostradzie poniżej 3 litrów. Focus ma zostać zaprezentowany w przyszłym tygodniu na targach w Amsterdamie.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)