Ford Fiesta ST Edition ma regulowane zawieszenie. Powstanie 500 sztuk
Ma regulowane zawieszenie i jest limitowana. To właściwie jej największe walory na tle standardowej Fiesty ST. Odmiana Edition ma też kilka dodatków, których zadaniem jest uatrakcyjnić wygląd.
06.10.2020 | aktual.: 16.03.2023 16:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Powstanie tylko 500 sztuk na Europę, z czego aż 300 trafi na rynek brytyjski, gdzie Ford Fiesta jest szczególnie lubianym autem. Co ważne, samochód będzie też można kupić w Polsce, ale jeszcze nie znamy ceny.
Największą atrakcją odmiany Edition na rok 2020 jest regulowane zawieszenie gwintowane. Jak zapewnia Ford Performance – idealnie zbalansowane na torze Nurburgring.
Amortyzatory zestawu charakteryzują się możliwością regulacji w zakresie odbicia i dobicia oraz sprężynami lakierowanymi na kolor Ford Performance Blue. Całość obniża samochód o 15 mm z przodu i 10 mm z tyłu. Użytkownik może, bez żadnych narzędzi, regulować tłumienie, korzystając z 12 stopni szybkości dobicia i 16 odbicia.
Ponadto, by trochę poprawić wygląd, oferowane są 18-calowe obręcze kół lżejsze od standardowych o 2 kg (komplet), co zmniejsza masę nieresorowaną i tym samym poprawia wydajność amortyzatorów.
Pod maską bez zmian. Nowe zawieszenie ma poprawić szybkość pokonywania zakrętów i ich różnych sekwencji, natomiast mocy nie zwiększono. Fiesta ST Edition jest napędzana standardowym 1,5-litrowym EcoBoostem generującym 200 KM i 290 Nm.
Auto jest oferowane w kolorze Azura Blue. Wykończenie na elementach takich jak grille, obręcze kół, spojler czy dyfuzor jest z kolei w czarnym odcieniu High Gloss Black. Dodatkowo we wnętrzu pojawiły się elementy przypominające kompozyty węglowe oraz niebieskie szwy na fotelach, kierownicy oraz dźwigniach zmiany biegów i hamulca postojowego.