Używany Ford Fiesta Mk7 - typowe awarie i problemy
Pierwsze generacje Forda Fiesty nie grzeszyły urodą. Były po prostu nijakie i często przysparzały użytkownikom wiele problemów. VII odsłona tego modelu jest zupełnie inna, przynajmniej pod względem wizualnym. Trudno nie polubić nowej dynamicznej sylwetki. Jak jest z niezawodnością? Czy coś się poprawiło?
17.12.2012 | aktual.: 30.03.2023 09:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Historia modelu
Produkcja auta ruszyła dość szybko, bo już rok później. Samochód wytwarzany jest w różnych krajach na kilku kontynentach aż do dzisiaj. Najważniejsze fabryki Forda Fiesty znajdują się w Niemczech, Hiszpanii, Chinach, Indiach, Wenezueli oraz w Meksyku. Ponieważ premiera auta odbyła się już 5 lat temu, Ford jesienią tego roku zdecydował się na facelifing. Design malucha wyraźnie upodobnił się do nowego modelu Mondeo/Fusion, co widać po nowym chromowanym grillu.
Oprócz tego pojawiły się przestylizowane reflektory wzbogacone o diody LED – światła do jazdy dziennej, a także odświeżone tylne lampy. Maska i przedni zderzak także zostały zmodyfikowane. Projektanci pozmieniali też kilka przycisków we wnętrzu, ale nad tym nie będę się rozwodził. Wraz z modernizacją w ofercie pojawiła się usportowiona wersja ST.
Silniki
- R3 1.0 Ecoboost(100-125 KM)
- R4 1,25 (60-80 KM)
- R4 1,4 (96 KM)
- R4 1,6 (120 KM) Ti-VCT
- R4 1,6 EcoBoost (180 KM) wersja ST
Diesle:
- R4 1,4 TDCi (68-70 KM)
- R4 1,6 TDCi (75, 90-95 KM)
Na pewno nie uda Wam się kupić używanego Forda Fiesty z żadnym z motorów oznaczonych jako EcoBoost. Jednostki te są dostępne dopiero w autach po liftingu i nie na wszystkich rynkach.
Ci, którzy szukają oszczędnej i niezawodnej jednostki benzynowej, powinni zainteresować się motorami 1,25 i 1,4 l, wykluczając jedynie 60-konną wersję bazową ze względu na kiepską dynamikę. Nie warto natomiast decydować się na motor 1,6 Ti-VCT, w którym bardzo często uszkodzeniu ulega system zmiennych faz rozrządu. Trochę szkoda, bo jego dynamika jest znacznie lepsza niż mniejszych silników.
Współczesne diesle nie należą niestety do szczególnie żywotnych. Na szczęście do tych, które znajdziemy w Fordzie Fiesta, na razie nie można mieć większych zastrzeżeń, pod warunkiem że trafimy na zadbane auto. Przed zakupem należy zwrócić uwagę na stan zużycia osprzętu napędu klimatyzacji, a zwłaszcza delikatnego koła pasowego.
Niektóre egzemplarze mają problem z filtrem cząstek stałych oraz nieszczelnością przewodów paliwowych, przez co w kabinie wyraźnie czuć zapach oleju napędowego. Trzeba więc mieć się na baczności przy wyborze silnika wysokoprężnego.
Dane techniczne
W ofercie próżno więc szukać odmiany 4x4. Wersje sprzed modernizacji były dostępne z trzema przekładniami: 5-stopniową manualną, 4-biegową automatyczną i 2-sprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną PowerShift - nie na wszystkich rynkach.
W przednim zawieszeniu Forda Fiesty są kolumny typu MacPherson, a z tyłu belka skrętna. W testach zderzeniowych Euro NCAP auto otrzymało bardzo dobry wynik 5 gwiazdek.
Awaryjność
Od czasu do czasu zdarzają się też problemy z elektroniką. Szwankuje między innymi radioodtwarzacz oraz centralny zamek. Użytkownicy Forda Fiesty VII narzekają na niską jakość plastików we wnętrzu, które nie dość, że trzeszczą, to jeszcze łatwo je nieumyślnie uszkodzić.
Naszym zdaniem
Samochód należy pochwalić przede wszystkim za atrakcyjny design, rewelacyjne własności jezdne, przyzwoity komfort i atrakcyjną cenę zakupu, a także łatwy dostęp do tanich części zamiennych. Ceny używanych egzemplarzy Forda Fiesty VII wahają się od 24 000 do ponad 30 000 zł.