Fisker EMotion EV (2017) - grafenowe baterie i ponad 600 km zasięgu
Fisker zaprezentował swój najnowszy model elektrycznego samochodu będącego konkurencją dla Tesli. Oto EMotion EV, który oferuje znakomite osiągi oraz zasięg 400 mil.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Producent jest u nas i w całej Europie tak egzotyczny, że mało kto wie o czym mowa, a już tym bardziej czym różni się Fisker od Karmy. Tak czy inaczej, odrodzona i niezależna od Karmy firma Fisker zaprezentowała nowy model elektryczny, który ma stawić czoła produktom Tesli. Raczej nie stawi, bo Tesla to dziś w segmencie pojazdów napędzanych prądem odpowiednik Ferrari, a Fisker najwyżej Zenvo.
Ich najnowszy model wyróżnia się sportową sylwetką, jakże inną od modeli Karma z długą linią nadwozia, przypominającą limuzynę. Bliżej mu już do Modelu 3 Tesli. Jest sportowy i jak dla mnie o niebo ładniejszy od wszystkich Tesli razem wziętych. Szczególnie interesująco wygląda króciutki tył, którego niestety nie widzimy na zdjęciach. Uwagę zwraca bardzo długi rozstaw osi w stosunku do całego nadwozia, co było zabiegiem mającym zmaksymalizować przestrzeń kabiny.
Technika jeszcze jest owiana tajemnicą, choć wiemy, że nadwozie wykonano w całości z kompozytów węglowych. Auto ma osiągać prędkość około 260 km/h, ale nie to jest najważniejsze. Fisker wspólnie z firmą Nanotech Energy Inc. opracował grafenowe akumulatory, które zapewniają zasięg około 640 km i można je bardzo szybko naładować. Jaki będzie efekt? Nawet jeżeli dowiemy się czegoś więcej na ten temat, to w praktyce spotkanie z samochodem jest prawie niemożliwe.