Statystyki sprzedaży - firmy kupują auta dostawcze marki Fiat

Trwa dominacja marki Fiat w segmencie aut dostawczych. Co prawda udział w rynku porównując marzec 2016 roku i marzec 2015 roku spadł o niecały procent, to wciąż włoska marka jest niekwestionowanym liderem.

Statystyki sprzedaży - firmy kupują auta dostawcze marki Fiat
Tomasz Czarnecki

07.04.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:21

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Auta dostawcze (marzec 2016 roku)

W marcu 2016 roku sprzedano 5342 auto dostawczych o dmc. do 3,5t, czyli o 590 więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku. Największy wzrost sprzedaży z pierwszej piętnastki zanotował Hyundai (185 proc.), ale stanowi to efekt wprowadzenia nowego modelu. Cztery marki odnotowały spadek, największy dotyczy Toyoty, która jak na razie za bardzo nie ma czym rywalizować z konkurencją. Wzrosty Hyundaia wynikają głównie z wprowadzenia niedawno nowego, zresztą jedynego w gamie, modelu.

Sprzedaż aut dostawczych dmc. poniżej 3,5t (marzec 2016) Źródło PZPM.

  1. Fiat - 1168 sztuk, udział w rynku 21,86 proc.
  1. Renault - 772 sztuk, udział w rynku 14,45 proc.
  1. Ford - 536 sztuk, udział w rynku 10,03 proc.
  1. Peugeot - 531 sztuk, udział w rynku 9,94 proc.
  1. Volkswagen - 485 sztuk, udział w rynku 9,08 proc.
  1. Mercedes-Benz - 444 sztuk, udział w rynku 8,31 proc.
  1. Citroen - 310 sztuk, udział w rynku 5,80 proc.
  1. Iveco - 400 sztuk, udział w rynku 7,49 proc.
  1. Opel - 239 sztuk, udział w rynku 4,47 proc.
  1. Dacia - 167 sztuk, udział w rynku 3,13 proc.
  1. Skoda - 77 sztuk, udział w rynku 1,44 proc.
  1. Toyota - 52 sztuk, udział w rynku 0,97 proc.
  1. Nissan - 58 sztuk, udział w rynku 1,09 proc.
  1. Hyundai - 40 sztuk, udział w rynku 0,75 proc.
  1. Isuzu - 19 sztuk, udział w rynku 0,36 proc.

Auta dostawcze (styczeń-marzec 2016 roku)

Udział w rynku Fiata jeśli chodzi o cały pierwszy kwartał 2016 roku, uległ nawet minimalnemu zwiększeniu względem 2015 roku. Przewaga nad konkurencją jest więc nadal olbrzymia. W omawianym okresie sprzedaż spadła tylko Toyocie. Dystrybucja 13 949 sztuk licząc wszystkie marki (nie tylko ujęte w pierwszej piętnastce) to wynik lepszy niż w 2015 roku aż o 17,4 proc.

Sprzedaż aut dostawczych dmc. poniżej 3,5t (styczeń-marzec 2016) Źródło PZPM.

  1. Fiat - 3106 sztuk, udział w rynku 22,27 proc.
  1. Renault - 1949 sztuk, udział w rynku 13,97 proc.
  1. Ford - 1377 sztuk, udział w rynku - 9,87 proc.
  1. Peugeot - 1313 sztuk, udział w rynku 9,41 proc.
  1. Volkswagen - 1180 sztuk, udział w rynku 8,46 proc.
  1. Mercedes-Benz - 1112 sztuk, udział w rynku 7,97 proc.
  1. Citroen - 964 sztuk, udział w rynku 6,91 proc.
  1. Iveco - 931 sztuk, udział w rynku 6,67 proc.
  1. Opel - 639 sztuk, udział w rynku 4,58 proc.
  1. Dacia - 541 sztuk, udział w rynku 3,88 proc.
  1. Skoda - 257 sztuk, udział w rynku 1,84 proc.
  1. Toyota - 185 sztuk, udział w rynku 1,33 proc.
  1. Nissan - 135 sztuk, udział w rynku 0,97 proc.
  1. Hyundai - 87 sztuk, udział w rynku 0,62 proc.
  1. Isuzu - 77 sztuk, udział w rynku 0,55 proc.
Źródło artykułu:WP Autokult
FiatRenaultFord
Komentarze (2)