Fiat numer 1 na rynku
Fiat Auto Poland na naszym rynku sprzedaje aż miło. Wielu producentów może tylko pozazdrościć takich wyników na koniec roku. Ale, ile tak naprawdę sprzedało się Fiatów, ile Alfa Romeo, ile Lancii i Abarthów?
17.01.2010 | aktual.: 20.09.2022 11:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W grudniu Fiat Auto Poland sprzedało 2 514 samochodów osobowych (+3,3% w stosunku do tego samego miesiąca rok wcześniej), w tym:
- marka Fiat: 2 359 sztuk
- marka Alfa Romeo: 110 sztuk
- marka Lancia: 38 sztuk
- marka Abarth: 7 sztuk
To pozwoliło osiągnąć firmie udział rynkowy na poziomie 8,82%.
W rankingu sprzedaży samochodów osobowych w grudniu 2009 marka Fiat osiągnęła udział w rynku na poziomie 8,28%, znajdując nabywców na 2 359 aut.
Grudzień był rekordowym miesiącem sprzedaży samochodów dostawczych. Na tym bardzo trudnym rynku firma znalazła nabywców na 1 057 pojazdów (przekraczając poziom 1 000 sztuk po raz pierwszy w 2009 roku), z rekordowym udziałem rynkowym na poziomie 29,37%.
W całym roku ubiegłym Fiat Auto Poland sprzedał w naszym kraju 33 309 samochodów osobowych, w tym:
- marka Fiat: 31 740 sztuk (+8,6%)
- marka Alfa Romeo: 1 006 sztuk (+75,6%)
- marka Lancia: 405 sztuk (+40,1%)
- marka Abarth: 158 sztuk
Spółka zakończyła rok ubiegły udziałem w rynku sprzedaży samochodów osobowych na poziomie 10,4%. Udział marki Fiat wyniósł 9,91% (+0,8%), co dało marce drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedawanych marek samochodów osobowych.
Najlepiej sprzedające się samochody osobowe marki Fiat w roku ubiegłym to:
- Fiat Grande Punto: 7 756 sztuk (-0,8%)
- Fiat Panda: 7 586 sztuk (-4,4%)
- Fiat Bravo: 4 428 sztuk (+3,3%)
- Fiat 500: 3 060 sztuk (+139,4%)
W roku ubiegłym spółka odnotowała również znaczący wzrost sprzedaży samochodów pozostałych marek koncernu:
- Alfa Romeo (głównie dzięki sukcesowi modelu MiTo: 664 sztuk); udział marki Alfa Romeo w rynku wzrósł do poziomu 0,30% (w roku 2008 wynosił 0,20%)
- Lancia (głównie dzięki modelowi Delta: 273 sztuk)
- Abarth (klienci kupili 109 sztuk Abarth 500 oraz 49 sztuk Abarth Grande Punto)
Fiat Professional sprzedał w roku ubiegłym 10 002 samochodów dostawczych (-17,5%), osiągnąwszy udział rynkowy na poziomie 23,8% (+3,2%).
Najchętniej kupowane w roku ubiegłym samochody dostawcze Fiat Professional to między innymi:
- Fiat Ducato: 4 761 sztuk (-6,2%)
- Fiat Fiorino: 1 403 sztuk (-4,4%)
- Fiat Doblo: 1 293 sztuk (-29,1%)
Marka Fiat Professional jest od kilku lat liderem w sprzedaży samochodów dostawczych, a najpopularniejszym produktem na rynku jest od dłuższego czasu Fiat Ducato.
W statystyce sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych marka Fiat jest niezmiennie numerem 1 na polskim rynku z łącznym wolumenem 41 742 sztuk (+0,9%) i udziałem rynkowym na poziomie 11,52% (+0,6%).
Podsumowując wyniki sprzedaży samochodów przez Fiat Auto Poland na rynku polskim w roku ubiegłym w stosunku do roku 2008, należy podkreślić, iż:
- zwiększył się udział w rynku w sprzedaży samochodów marki Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Abarth z 9,4 do 10,4%;
- dwa samochody marki Fiat (Punto i Panda) są jednymi z najchętniej kupowanych samochodów na polskim rynku (ranking Top-10);
- znacząco zwiększyła swój udział w rynku marka Fiat Professional (z 20,58 do 23,80%);
- Fiat Professional sprzedał 10 002 samochodów dostawczych, to jest tyle ile marki znajdujące się w rankingu na drugim i trzecim miejscu razem wzięte.