Fiat 500L z dwoma nowymi silnikami
Fiat pokłada spore nadzieje z modelem 500L licząc na to, że osiągnie ogromny sukces na rynku europejskim. Pomóc w tym mają mu nowoczesne jednostki napędowe, a w marcu do oferty Fiata 500L dołączą dwie kolejne.
24.02.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Fiat pokłada spore nadzieje z modelem 500L licząc na to, że osiągnie ogromny sukces na rynku europejskim. Pomóc w tym mają mu nowoczesne jednostki napędowe, a w marcu do oferty Fiata 500L dołączą dwie kolejne.
Pierwszy z nich to dobrze znany miłośnikom włoskiej marki motor TwinAir o pojemności 0,9 l wspomagany turbosprężarką. Jednostka ta generuje moc 105 KM oraz 145 Nm momentu obrotowego. Taka moc wystarcza, by pięciodrzwiowy Fiat 500L przyspieszał od 0 do 100 km/h w 12,3 s oraz rozpędzał się do prędkości maksymalnej 180 km/h.
Wprawdzie nie są to zdumiewające osiągi, jednak silnik odwdzięcza się bardzo przyzwoitym spalaniem. Według danych producenta jednostka potrzebuje średnio zaledwie 4,8 l benzyny na 100 km emitując do atmosfery 112 g dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr.
Dla tych, którzy oczekują nieco lepszych osiągów i jeszcze mniejszego spalania Fiat przygotował jednostkę wysokoprężną. Motor MultiJet II o pojemności 1,6 l także produkuje 105 KM, jednak tutaj moment obrotowy jest ponad dwukrotnie większy, bowiem sięga 320 Nm. W efekcie 500L przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s i osiąga prędkość maksymalną 181 km/h.
W tej wersji auto ma spalać średnio 4,5 l oleju napędowego na 100 km i emitować 117 g CO2 na kilometr. Obie jednostki napędowe dołączą do oferty Fiata 500L w marcu.
Źródło: WCF