Fiat 500L Trekking - ceny i wyposażenie na polskim rynku
Fiat określa model 500L Trekking mianem "buntownika o 2. przenikających się duszach". Za auto, które ma służyć zarówno do sprawnego poruszania się po mieście, jak i weekendowych wypadów, trzeba w Polsce zapłacić przynajmniej 63 490 zł. Jest to cena promocyjna, ustanowiona z okazji premiery pojazdu na naszym rynku.
06.07.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Trekking to wersja Fiata 500L, którą można wybrać się w lekki teren. Na pierwszy rzut oka można ją odróżnić od standardowej odmiany m.in. za sprawą nowych zderzaków z osłonami i 17-calowych felg o charakterystycznym kształcie. Auto ma podniesione o 10 % zawieszenie i prześwit 145 mm.
500L Trekking ma napęd na przód. Jest on mniej kosztowny od tradycyjnego napędu 4x4. Żeby pojazd był choć trochę "dzielniejszy" w terenie od normalnego modelu, Fiat zastosował w aucie układ Traction+. Jest on oparty o system stabilizacji jazdy.
Traction+ korzysta ze specjalnych algorytmów zarządzania układem hamulcowym, mających naśladować działanie elektromechanicznego dyferencjału samoblokującego. Przenosi on moment obrotowy na koło zachowujące wyższą przyczepność. System aktywuje się ręcznie przyciskiem na kierownicy. Działa on do prędkości 30 km/h.
Fiat 500L Trekking ma w gamie 4 silniki. Benzynowe to 1,4 16v o mocy 95 KM oraz 105-konny 0,9 TwinAir Turbo. Pod maską auta mogą pracować też diesle: 1,6 MultiJet II rozwijający 105 KM lub 1,3 MultiJet dysponujący mocą 85 KM. Ten ostatni motor może współpracować ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic lub 5-biegowym manualem. Pozostałe jednostki występują w połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną.
Tylna kanapa jest przesuwana, składana i dzielona w proporcji 60/40. Bagażnik zmieści od 400 do 1310 l. Karoseria może być pomalowana 1 z 7 lakierów: beżowym Cappuccino Beige, czarnym Cinema Black, szarym Moda Grey, białym Gelato White, zielonym Toscana Green, czerwonym Amore Red oraz żółtym Sorrento. Dach może mieć kolor czarny lub biały.
Standardowe wyposażenie 500L Trekking obejmuje m.in. wspomniany system Traction+, 6 poduszek powietrznych (czołowe, boczne kurtynowe i boczne fotelowe), ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego EBD, system elektronicznej stabilizacji jazdy ESC wraz z podsystemami: kontroli trakcji w momencie ruszania ASR, wspomagania ruszania na wzniesieniu Hill Holder, przeciwdziałania poślizgowi kół podczas hamowania silnikiem MSR, dynamicznej kontroli skrętu DST oraz zapobiegania wywróceniu się samochodu ERM.
Fiat ma też np. reflektory ze światłami do jazdy dziennej, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane okna drzwi przednich i tylnych, dwupłaszczyznową regulację kolumny kierownicy, fotel kierowcy z regulacją wysokości.
Do 500L Trekking można też zamówić akcesoria przygotowane przez Mopar, w tym komplety kalkomanii nadwozia, satynowane listwy dekoracyjne pokrywy komory silnikowej, maty podłogowe ze specjalnym wykończeniem oraz felgi z lekkiego stopu lakierowane w kolorze grafitowym Brunex Grey.
Na starcie nowy Fiat jest oferowany w promocyjnych cenach. Najtańsza jest wersja z benzynowym silnikiem 1,4, która kosztuje 63 490 zł. Najwięcej trzeba wyłożyć za odmianę z jednostką 1,6 MultiJet II – 73 990 zł.
Rozpiskę wyposażenia znajdziecie na początku galerii.