Ferrari pokazało 458 Challenge!
Podczas specjalnego spotkania kilka godzin temu w Maranello, Ferrari oficjalnie odsłoniło swoje najnowsze dzieło, model 458 Challenge, czyli torową odmianę 458 Italii. Właśnie takie auta wystartują w serii 2011 Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. Czym różni się ten model od wersji seryjnej?
14.07.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Już uliczna odmiana następcy F430 nie ma się czego wstydzić. Silnik V8 o pojemności 4.5-litra, o którym możecie dowiedzieć się więcej czytając najnowszy artykuł Adriana, produkuje 570 koni mechanicznych. Włoscy mechanicy postanowili nie ruszać samej jednostki napędowej, pokazując jednocześnie, że jest ona dopracowana do perfekcji, w zamian za to zajęli się oni skrzynią biegów. Zmieniona została charakterystyka poszczególnych przełożeń, przez co dwusprzęgłowa przekładnia F1 pozwala uzyskiwać większy moment obrotowy przy niższych obrotach.
Zawieszenie zostało obniżone o 30mm, Ferrari zastosowało dużo twardsze sprężyny, jest to przecież wersja torowa, która nie musi przejeżdżać przez śpiących policjantów. Ponadto zamontowano ciekawie wyglądające 19-calowe felgi z centralną śrubą mocującą (ułatwienie przy pit stopach), na które dosłownie naciągnięto niskoprofilowe slicki od Pirelli. To auto musi się niewiarygodnie trzymać drogi, a dzięki hamulcom Brembo CCM2 także znakomicie hamować.
Podobno Italia zgubiła parę kilogramów, dzięki zamontowaniu lżejszych elementów karoserii oraz wybebeszeniu wnętrza, Włosi nie podają jednak szczegółowych informacji. Pozostał natomiast elektroniczny dyferencjał E-Diff , kontrola trakcji F1-Trac oraz system ABS. Mogliby trochę ograniczyć tą elektronikę, podobnie jak w F1.
Nie znamy oficjalnych osiągów auta, wiemy natomiast, że 458 Challenge pokonuje pętlę toru Fiorano w czasie 1:16.5. Dla porównania FXX jest szybszy tylko o 0.5-sekundy. Niecierpliwie czekamy na pierwsze materiały wideo z jazd tym autem.
Źródło: Carscoop