Ferrari 488 Spider o mocy 772 KM od Novitec Rosso
Ferrari 488 Spider z seryjnym, 660-konnym napędem wydaje się więcej niż wystarczającą opcją dla większości zjadaczy chleba. Jeśli jednak ktoś pragnie większych emocji zawsze może zgłosić się do Novitec Rosso.
23.08.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ten niemiecki tuner słynie z umiarkowanych, a przez to bardzo eleganckich i wysmakowanych projektów. Prezentowane Ferrari jest tego najlepszym przykładem. Zamiast oczywistej czerwieni zdecydowano się tu na przykuwającą uwagę żółć. Skontrastowano z nią ramiona felg i wstawki z nagiego włókna węglowego.
Ten lekki materiał posłużył do wykonania pakietu aerodynamicznego będącego ważnym, choć nie najważniejszym elementem projektu. W skład zestawu wchodzi przedni splitter, tylny spojler, dyfuzor i nakładki na progi. Co ważne, każdy z tych elementów nie tylko poprawia wygląd włoskiej piękności, ale i wpływa pozytywnie na aerodynamikę.
Przejdźmy jednak do tego co jest najważniejsze. Trzon projektu stanowi napęd, czyli 3,9-litrowy, podwójnie doładowany motor V8, który zamiast seryjnych 660 KM generuje aż 772 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 658 Nm. Takie parametry pozwalają osiągać setkę w zaledwie 2,8 sekundy i rozpędzać się do 353 km/h. Duża dawka emocji gwarantowana. Podobnie jak zniszczona fryzura...
Wisienką na torcie są 21-calowe felgi, wykończone podobnie jak całe auto w klimacie żółci i czerni. To kute obręcze, o dość agresywnym charakterze, stanowiące świetne dopełnienie pozostałych zmian wizualnych. Do atrakcyjnej prezencji przyczynia się też hydrauliczne zawieszenie pozwalające na zachowanie niewielkiego prześwitu. Pytanie tylko, czy nie wpływa negatywnie na prowadzenie Spidera?
To jedyny element tego projektu nad zasadnością którego byśmy dyskutowali. Całość robi bowiem naprawdę dobre wrażenie. Ostro, ale bez przesady, sportowo, lecz stylowo - właśnie taki jest najnowszy projekt Novitec Rosso.