Facelifting Mercedesa Klasy E - subtelne zaokrąglanie [aktualizacja]
Po trzech latach od rynkowego debiutu Mercedes przygotowuje już facelifting Klasy E generacji W212. Będzie to prawdopodobnie ostatni model, który zostanie zaokrąglony w ramach nowej strategii stylistycznej niemieckiego producenta.
23.05.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po trzech latach od rynkowego debiutu Mercedes przygotowuje już facelifting Klasy E generacji W212. Będzie to prawdopodobnie ostatni model, który zostanie zaokrąglony w ramach nowej strategii stylistycznej niemieckiego producenta.
Kiedy w 2009 roku Mercedes Klasy E zadebiutował na rynku, nawet z daleka dało się go odróżnić od poprzednika dzięki bardziej ostrej, dynamicznej sylwetce. E Klasa W211 przypominała po prostu nowocześniejszą wersję "okularnika", jednak w przypadku W212 sylwetka jest o wiele ostrzejsza, a nadwozie mniej owalne.
Fotografowie po raz kolejny przyłapali już poliftingową wersję Mercedesa Klasy E z nadwoziem typu Estate (kombi). Auto było oczywiście zakamuflowane, jednak i tak można zauważyć pewne zmiany. Najciekawszą i jednocześnie najbardziej zaskakującą informacją może być kształt przednich reflektorów.
Od 1995 roku domeną E Klasy są dwie pary przednich świateł, jednak tym razem może się to zmienić. Istnieje prawdopodobieństwo, że pod folią maskującą kryją się klosze przypominające te z Mercedesa Klasy C. Ponadto delikatnie przestylizowane zostaną także zderzaki oraz grill, który będzie różnił się w zależności od linii stylistycznej.
Oczywiście do oferty zostanie dodanych kilka nowych wzorów felg, niewykluczone też, że niemiecki producent zmieni deskę rozdzielczą i dysze wywietrzników na okrągłe, tak jak w modelu GLK.
Czy tylko ja zauważam pewną niekonsekwencję u Mercedesa? Dynamiczna i ostra linia stylistyczna została bardzo szybko porzucona na rzecz obłych kształtów.
[aktualizacja 23 maja]
W sieci pojawiły się nowe zdjęcia szpiegowskie pokazujące poliftingową Klasę E z nadwoziem typu sedan. Wiadomo już też, co zagości pod maską auta. Mówi się, że w podstawowej wersji E200 jednostką napędową będzie czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 l pochodzący od Renault. Jednostka ma produkować 158 KM. W E350 pod maską ma pracować 3,5-litrowe V6 produkujące 338 KM, podczas gdy E500 będzie napędzane turbodoładowaną jednostką o pojemności 4,6 l i mocy 441 KM oraz 699 Nm momentu obrotowego.
Źródło: Carscoop