Europa kupuje coraz więcej elektryków, ale nie Tesli

Podczas gdy europejski rynek samochodów elektrycznych dynamicznie rośnie, Tesla zmaga się z poważnymi problemami sprzedażowymi. W maju sprzedaż Tesli w Europie spadła o 27,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Tesla Model Y Juniper
Tesla Model Y Juniper
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

26.06.2025 | aktual.: 26.06.2025 10:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Maj był piątym z rzędu miesiącem spadków dla amerykańskiego producenta w Europie. Szczególnie dotkliwy był kwiecień, kiedy dostawy Tesli spadły o połowę. Nawet wprowadzenie odświeżonego Modelu Y wiosną nie zdołało odwrócić negatywnego trendu. Od początku roku Tesla odnotowała spadek sprzedaży w Europie o 37,1 proc.

Co istotne, spadek sprzedaży Tesli nie wynika z malejącego zainteresowania samochodami elektrycznymi. Wręcz przeciwnie – w maju sprzedaż EV w Europie wzrosła o 27,2 proc., a pojazdy elektryczne stanowiły 15,4 proc. europejskiego rynku samochodowego, w porównaniu z 12,5 proc. rok wcześniej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Inni producenci odnotowali znaczące wzrosty. Marka Mini zwiększyła sprzedaż o 29,1 proc., Alfa Romeo wzrosła o 21,5 proc., chiński SAIC (właściciel marki MG) zanotował wzrost o 22,5 proc., a Cupra zwiększyła sprzedaż o 32,4 proc.. Tymczasem Seat, siostrzana marka Cupry, doświadczył spadku o 25,4 proc.

Rynek pojazdów hybrydowych również rośnie – sprzedaż wzrosła o 14,2 proc., a hybrydy stanowią teraz największy segment rynku z udziałem 34,1 proc. Sprzedaż samochodów benzynowych spadła do 28,5 proc., a hybrydy typu plug-in zanotowały wzrost o 46,1 proc., osiągając 9,4 proc. udziału w rynku.

Komentarze (2)