Elektryczna Škoda Octavia Scout z innowacyjnym napędem!

Niemiecka firma Schaeffler zajmująca się produkcją podzespołów do samochodów hybrydowych postanowiła nieco przebudować Škodę Octavię Scout. Nie byłoby w tym nic dziwnego - zwykły tuning, gdyby nie to, że konwencjonalny silnik i układ napędowy zastąpiono innowacyjnym rozwiązaniem elektrycznym.

Elektryczna Škoda Octavia Scout z innowacyjnym napędem!
Rafał Warecki

19.06.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Niemiecka firma Schaeffler zajmująca się produkcją podzespołów do samochodów hybrydowych postanowiła nieco przebudować Škodę Octavię Scout. Nie byłoby w tym nic dziwnego - zwykły tuning, gdyby nie to, że konwencjonalny silnik i układ napędowy zastąpiono innowacyjnym rozwiązaniem elektrycznym.

Niby zwykła Škoda Octavia Scout, jednak napisy ACTIVeDRIVE zdradzają, że coś się zmieniło. W samochodzie zastosowano w pełni funkcjonujące rozwiązanie eDifferenzial, po raz pierwszy zaprezentowane w styczniu tego roku na targach North American International Auto Show.

Zespół napędowy kryjący się pod tą nazwą to połączenie dwóch silników synchronicznych o magnesach trwałych (chłodzonych wodą) z rozbudowaną przekładnią planetarną. Taki układ prócz napędu pełni funkcję aktywnego mechanizmu różnicowego i skrzyni biegów. Jeden z silników (większy) odpowiada za napęd i generuje około 143 KM mocy oraz 170 Nm momentu obrotowego, drugi (mniejszy) odgrywa rolę regulatora rozkładu momentu obrotowego na koła i potrafi wytworzyć aż 2000 Nm odpowiednio skierowanego momentu.

Obraz

Cały eDifferenzial zamknięty jest w jeden korpus i umieszczony przy osi. Stosując dwa (po jednym na oś), udało się stworzyć stosunkowo prosty i skuteczny elektryczny napęd na wszystkie koła, który można zaadaptować również do konwencjonalnego układu z silnikiem spalinowym.

Litowo-jonowe akumulatory o zasobie energetycznym 18 kWh zamontowano wzdłuż miejsca na wał napędowy i przy tylnej osi. Samochód jest w stanie pokonać 100 km na pełnym ładowaniu.

Układ zastosowany w Škodzie Octavia Scout generuje łącznie 285 KM mocy i pozwala rozpędzić się ważącemu 1900 kg auto do 100 km/h w ciągu 8,5 s. Prędkość maksymalną oszacowano na 150 km/h.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)