Elegancja czy kicz? – Anderson Continental Supersports Edition (2010)
Bentley Continental Supersports to eleganckie auto o bardzo dobrych osiągach. Rodzi się zatem pytanie czy po ingerencji Anderson Germany Bentley nadal jest elegancki czy już kiczowaty?
09.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Bentley Continental Supersports to eleganckie auto o bardzo dobrych osiągach. Rodzi się zatem pytanie czy po ingerencji Anderson Germany Bentley nadal jest elegancki czy już kiczowaty?
Niedawno pojawił się nowy Continental GT, ale w przypadku tuningu Andersona mamy do czynienia jeszcze ze starym Bentleyem.
Wyjeżdżając z fabryki to supercoupé ma silnik o mocy 630 KM przy 6000 obr./min i momencie obrotowym 800 Nm przy 1700-5600 obr./min. Takie wyniki są możliwe do uzyskania dzięki 6-litrowej, 12-cylindrowej jednostce napędowej z dwiema turbosprężarkami. Cylindry ułożone są w układzie W. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła. Ważący (wg katalogów) 2240 kg Bentley do „setki katapultuje” się w 3,90 s. Producent informuje, że auto osiąga prędkość 329 km/h, ale najnowsze pomiary dziennikarzy Auto Motor Und Sport wykazały, że prędkość maksymalna to 326 km/h.
Dla kogo moc silnika jest za mała, ten może się udać do niemieckiego tunera – Anderson Germany. Tam mechanicy zamontują nowy układ wylotowy, który nie dość, że swobodniej wypuszcza spaliny, to waży też o 17 kg mniej od seryjnego „wydechu”. Poza tym zmieniane są filtry powietrza i oprogramowanie silnika, co skutkuje wzrostem mocy do 695 KM.
Continental Supersports stoi teraz na kołach z 22-calowymi felgami o szerokości 10,0”, na których znajdują się opony 285/30 R 22.
Wnętrze to połączenie luksusu i sportowej elegancji. Konsola środkowa i tunel zostały wyłożone włóknem węglowym, a fotele i kierownica skórą i Alcantarą®.
I wreszcie ostatni punkt, najbardziej rzucający się w oczy – nadwozie. Anderson założył zestaw spojlerów, które podobno nie tylko wyglądają, ale i działają. Pojawiły się krzykliwe: przedni spojler, listwy progowe, tylny spojler na klapie bagażnika i tylny dyfuzor – wszystko z kompozytu węglowego. Samochód pokryto szarym matowym lakierem.
Nie wiadomo jakimi osiągami może się poszczycić samochód po tuningu, ani ile kosztują wszystkie przeróbki. Anderson poinformował, że przygotuje ograniczoną ilość 300 kompletów spojlerów, które będzie można założyć zarówno w Continentalu Supersports, jak również w odmianach GT, GTC, GT Speed i GTC Speed. Ciekawe czy uda się sprzedać chociaż sto egzemplarzy?
Na koniec należałoby odpowiedzieć sobie na postawione na początku pytanie. Zatem ten Bentley to nadal elegancki samochód czy auto spod znaku „wieś tańczy i śpiewa”? Ja już swoje zdanie mam, a Wy?
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: W12
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na culinder
- Objętość skokowa: 5998 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 695 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 115,87 KM/l (seryjny - 105,04 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 420 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
- Koła przednie: 10,0 x 22\
- Koła tylne: 10,0 x 22\
- Opony przednie: 285/30 R 22
- Opony tylne: 285/30 R 22
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2223 kg (- 17 kg)
- Stosunek masy do mocy: 3,20 kg/KM (seryjny - 3,56 kg/KM)
- Długość: 4804 mm
- Szerokość: 1945 mm
- Wysokość: 1380 mm
- Rozstaw osi: 2745 mm
Źródło: automobilereview (info i foto)