Ekstremalne Clio – Cam Shaft Clio RS 200 Cup (2012)

Firma Cam Shaft ma już na koncie kilka ekskluzywnych samochodów, ale żaden z nich nie jest tak ekstremalny jak to Renault Clio RS.

Ekstremalne Clio – Cam Shaft Clio RS 200 Cup (2012)
Olgierd Lachowski

17.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Firma Cam Shaft ma już na koncie kilka ekskluzywnych samochodów, ale żaden z nich nie jest tak ekstremalny jak to Renault Clio RS.

Fabryczne Clio RS 200 Cup to mały wóz o wielkich osiągach. W nadwoziu z segmentu B konstruktorom francuskiego koncernu udało się ukryć prawdziwe sportowe auto. Cechą charakterystyczną tego małego sportowca jest wolnossący wysokoobrotowy silnik.

Obraz

Jeszcze parę lat temu nikogo taka jednostka na pewno by nie zdziwiła, ale dziś, w dobie downsizingu i montowania różnego rodzaju doładowania, taki motor się wyróżnia. Clio jest napędzane 2-litrowcem o czterech cylindrach. Silnik umieszczono poprzecznie z przodu i napędza on oczywiście koła przednie. Ta spora jak na taki wóz jednostka ma moc 200 KM przy aż 7100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 5400 obr./min.

Obraz

Nie wiadomo, czy parametry motoru w prezentowanym samochodzie się zmieniły. Z jednej strony Cam Shaft o tym nie pisze, z drugiej - informuje o wymianie układu wydechowego na sportowy odpowiednik przygotowany przez firmę Akrapović oraz zmianie filtrów powietrza na elementy K&N. Prawdopodobnie ma to pozytywny wpływ na serce Renault.

Obraz

Aby móc w pełni wykorzystać zapas mocy, jaki daje źródło napędu w tym wozie, tuner wstawił w miejsce fabrycznego regulowane zawieszenie KW oraz podrasował układ hamulcowy, montując części Brembo. Inne są też felgi – zastosowano obręcze firmy OZ.

Obraz

Szok mogą przeżyć osoby, które zajrzą do wnętrza. Okaże się bowiem, że kabina została doszczętnie wybebeszona. Pojawiła się za to klatka bezpieczeństwa. Miejsce seryjnych przednich siedzeń zajęły kubełki Recaro, a kierownicę zastąpiono zdejmowanym kołem Recaro. Fabryczna deska rozdzielcza to też już historia – w miejscu zegarów jest cyfrowy wyświetlacz.

Obraz

Aby auto się wyróżniało, jego karoserię oklejono dwubarwną folią. Jej producentem jest Cam Shaft.

Tak przygotowane Renault Clio RS 200 Cup spełnia wymagania rajdowego regulaminu grupy R3. Więcej o grupie R3 dowiecie się po wybraniu linku powyżej.[block position="inside"]5929[/block]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)