Dwa stopnie – Romeo Ferraris 599 GTO Stage 2 (2012)

Produkcja Ferrari 599 dobiega końca, co nie znaczy, że tym samochodem nie będą interesować się tunerzy. Na przykład firma Romeo Ferraris zajęła się modyfikacjami wersji 599 GTO.

Dwa stopnie – Romeo Ferraris 599 GTO Stage 2 (2012)
Olgierd Lachowski

30.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Produkcja Ferrari 599 dobiega końca, co nie znaczy, że tym samochodem nie będą interesować się tunerzy. Na przykład firma Romeo Ferraris zajęła się modyfikacjami wersji 599 GTO.

Niesamowite 599 GTO zostało wyprodukowane w zaledwie 599 egzemplarzach. Wóz był ekstremalną, odchudzoną i wzmocnioną wersją zwykłego 599 GTB Fiorano.

Pod maską GTO montowano 6-litrowy silnik V12 o mocy maksymalnej 670 KM przy 8250 obr./min i momencie obrotowym 620 Nm przy 6500 obr./min. Dzięki takim osiągom jednostki napędowej Ferrari było zdolne do przyspieszenia do 100 km/h w 3,35 s, a jego prędkość maksymalna przekraczała 335 km/h.

Obraz

Włoski tuner zajmujący się też przygotowywaniem samochodów wyścigowych – Romeo Ferraris – opracował dwa pakiety wzmacniające to supersportowe auto. W pierwszym wymieniane są filtry powietrza i montowany jest nowy sportowy układ wydechowy. Te dwie operacje sprawiają, że motor w GTO staje się mocniejszy o 15 KM, a jego moment obrotowy rośnie o 13 Nm.

Obraz

Drugi poziom modyfikacji oznacza zmianę filtrów, modyfikację oprogramowania jednostki napędowej oraz kolejną wymianę układu wydechowego na jeszcze inny niż w zestawie numer jeden. W ten sposób mechanicy uzyskują moc maksymalną 710 KM i moment obrotowy 668 Nm.

Podobno klienci mogą także zamawiać przedni splitter, tylny dyfuzor i oprawki lusterek z włókien węglowych, tyle że Ferrari ma je w standardzie, więc nie wiem, po co ta oferta.

Obraz

Romeo Ferraris nie podaje osiągów przygotowanego przez siebie pojazdu. Nie informuje także o kosztach, więc trudno stwierdzić, czy to się opłaca. Jeśli ktoś ma niedosyt mocy, może skierować swoje kroki do Noviteca, który oferuje 888-konne GTO.

Dane techniczne

  • Typ: V12, 65supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5998 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 685 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 114,20 KM/l (seryjny – 111,69 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 633 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Silnik i napęd (Stage 2):

  • Typ: V12, 65supo                                         /sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5998 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 710 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 118,37 KM/l (seryjny – 111,69 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 668 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 20”
  • Koła tylne: 11,5 x 20”
  • Opony przednie: 285/30 R 20
  • Opony tylne: 315/35 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1605 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,34 kg/KM (Stage 1), 2,26 kg/KM (Stage 2), (seryjny – 2,40 kg/KM)
  • Długość: 4710 mm
  • Szerokość: 1962 mm
  • Rozstaw osi: 2750 mmblock position=\inside6056/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)