DS 4 i DS 4 Crossback - polski cennik
Na polskim rynku debiutują dwa nowe modele kompaktowe jakimi są odświeżony DS 4 i jego uterenowiona odmiana DS 4 Crossback.
08.02.2016 | aktual.: 20.10.2022 20:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Właśnie wchodzi nowa linia z odmienną od Citroëna stylistyką oraz brakiem na karoserii i we wnętrzu jakichkolwiek oznaczeń marki Citroën. DS tworzy zatem własny styl i własną gamę samochodów. Jako producent aut premium, marka zaprezentowała luksusowy kompakt DS 4 i podobnie jak m. in. Mercedes czy Infiniti, jego uterenowioną odmianę Crossback. Ten drugi ma o 30 mm podniesione zawieszenie, nieco inny pas przedni oraz czarne nakładki na nadkola z nielakierowanych tworzyw sztucznych. Dodatkowe akcenty to relingi dachowe, czarne obudowy lusterek czy obręcze kół o innym wzorze niż w zwykłym DS 4.
Cechą marki DS, która wyróżnia ją na tle innych, jest duża możliwość personalizacji samochodu, wyboru malowania karoserii i dachu. Do wykończenia wnętrza można zamówić jedyną w swoim rodzaju skórę semianilinową. Na pokładzie nie brakuje elementów wyposażenia jakie znamy z marek premium. Oczywiście wszystko za dopłatą.
Pod maską nowych DS-ów są silniki znane z innych modeli grupy PSA. Benzynowe to mniejszy 1.2 PureTech o mocy 130 KM oraz większy 1.6 THP w wersji 165- i 210-konnej. Diesle to jednostki BlueHDi o pojemnościach 1,6 oraz 2,0 litra i mocy odpowiednio 120 i 150 lub 180 KM. Za przeniesienie napędu ma odpowiadać przekładnia automatyczna EAT6 lub manual, w zależności od wersji.
DS 4 jak przystało na markę premium nie jest oferowany w kilku wersjach wyposażenia, ale w jednej o nazwie Be Chic dla wersji standardowej i jednej Crossback Be Chic dla uterenowionej. Ceny zaczynają się od 87 900 zł za odmianę Be Chic z silnikiem 1.2 PureTech. Crossback z tym samym motorem kosztuje 93 900 zł. Najtańszy diesel to koszt 97 900 zł, natomiast najdroższy DS 4 bez wyposażenia dodatkowego kosztuje 120 900 zł. DS 4 Crossback nie będzie oferowany z 210-konną benzyną oraz ze 150-konnym dieslem.
Również jak przystało na markę premium wyposażenie podstawowe niewiele różni się od tego, które można dostać w samochodach tzw. marek tanich. W DS 4 obejmuje ono m. in. manualną klimatyzację, tempomat, podłokietnik z przodu, skórzane koło kierownicy, regulowane elektrycznie przednie szyby i lusterka zewnętrzne, tylne szyby przyciemniane czy radio z sześcioma głośnikami. Jedyne, czego jeszcze marce DS brakuje do odcięcia się od marki Citroën to własna strona internetowa.