Drogowa wyścigówka – IND M3 Portfolio Project (2011)
Na łamach Autokultu przedstawiliśmy już trzy projekty amerykańskiego tunera IND, ale najnowszy jest najbardziej radykalny. Podobnie jak poprzednio pod nóż poszło BMW M3.
19.01.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Za bazę projektu posłużyło dobrze znane BMW M3 wyposażone w motor V8 o objętości 4,0 l. Silnik ten wytwarza moc 420 KM przy 8300 obr./min i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm przy 3900 obr./min. Sportowe BMW przyspiesza do 100 km/h w 4,80 s (z manualną skrzynią biegów), a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
M3 po tuningu przypomina raczej wóz wyścigowy niż drogowy. Z przodu tuner zmienił przedni zderzakospojler na element pochodzący z BMW M3 GT4 i dodał do niego listwę. Z tyłu znalazł się kompozytowy dyfuzor Varis Japan oraz wysoko zamontowany spojler GT tej samej firmy.
Zamiast seryjnego założono wyścigowe regulowane zawieszenie KW, zamiast fabrycznych kół przykręcono koła z 18-calowymi felgami Rays i oponami Falken. Z przodu opony mają rozmiar 275/35 R 18 (felga 9,5 x 18”), a z tyłu 315/30 R 18 (felga 10,5 x 18”). Pod względem wzoru felgi przypominają koła wykorzystywane np. przez Toyoty Supry GT500 z japońskiej serii wyścigowej JGTC. Żeby zmieścić szersze tylne koła, IND musiało poszerzyć błotniki. M3 powinno także skuteczniej hamować dzięki zestawowi hamulców Brembo.
W kabinie panuje iście wyścigowa atmosfera. Mechanicy usunęli tylną kanapę i wstawili klatkę bezpieczeństwa. Przednie fotele zostały zastąpione kubełkowymi siedzeniami Bride. Zmieniono też kierownicę na produkt Nardi. Za zmienioną dźwignią zmiany biegów pojawiły się trzy zegary odpowiadające za informowanie o temperaturze cieczy chłodzącej i oleju oraz ciśnieniu oleju.
Silnik przerobionego bolidu zyskał towarzysza w postaci kompresora ESS VT2-600, który wraz z nowym sportowym układem wydechowym powinien pomóc jednostce napędowej w produkcji do 600 KM mocy.
Zarówno osiągi, jak i cena przygotowania tego samochodu są owiane mgłą tajemnicy.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3999 cmsup3/sup
- Doładowanie: Kompressor ESS VT2-600
- Moc maksymalna: Ok. 600 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 150,04 KM/l (seryjny – 105,03 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane Brembo
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane Brembo
- Koła przednie: 9,5 x 18” Rays
- Koła tylne: 10,5 x 18” Rays
- Opony przednie: 275/35 R 18
- Opony tylne: 315/30 R 18
Masy i wymiary:
- Długość: 4615 mm
- Rozstaw osi: 2761 mm
Źródło: gtspirit