Droga Czerwona w końcu powstanie. Kierowcy nad morzem odetchną

Połączenie dróg szybkiego ruchu z Portem Gdynia za nie mniej niż 2,7 mld zł – tak prezentuje się nowa inicjatywa Ministerstwa Infrastruktury i Centralnego Portu Komunikacyjnego. Łącznik ma powstać do 2025 roku.

Trasa Kwiatkowskiego miała niedawno wymienianą dylatację
Trasa Kwiatkowskiego miała niedawno wymienianą dylatację
Źródło zdjęć: © Zarząd Dróg i Zieleni miasta Gdynia
Mateusz Lubczański

12.04.2022 | aktual.: 14.03.2023 12:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Droga Czerwona ma pozwolić na wyprowadzenie ruchu z Portu Gdynia. Nowy dwujezdniowy odcinek poprowadzi do węzła Gdynia Chylonia w miejscu skrzyżowania ul. Morskiej z obwodnicą Trójmiasta. Istniejąca tzw. Trasa Kwiatkowskiego ma ograniczenia nośności i nie zapewnia już dobrego połączenia z portem dla ruchu ciężkiego.

Droga Czerwona została przewidziana jako droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Ma mieć pięć węzłów, a cała inwestycja ma składać się z trzech odcinków o łącznej długości 9 km. Dla pieszych i rowerzystów przewidziano kładki i tunele.

Na razie podpisano porozumienie, teraz przyszedł czas na przygotowania, czyli np. opracowanie dokumentacji czy uzyskanie decyzji środowiskowych. Koszty sięgają 2,7 mld zł, a Centralny Port "dorzuca" 20 mln. Celem jest stworzenie zintegrowanego systemu dróg i torów prowadzących do Portu Solidarności w gminie Baranów.

Komentarze (0)