Drobne dodatki i mocniejszy silnik – DMC Murciélago GT (2011)

Lamborghini właśnie zastępuje wysłużone Murciélago nowym Aventadorem, ale niemiecka firma tuningowa DMC zdecydowała się jeszcze na przygotowanie kilku zmian do tego starszego modelu.

Drobne dodatki i mocniejszy silnik – DMC Murciélago GT (2011)
Olgierd Lachowski

18.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:46

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Obraz

Mające swoją siedzibę w Düsseldorfie przedsiębiorstwo opracowało nowy przedni zderzakospojler i tylny zderzak. Element montowany z tyłu odrobinę przypomina część stosowaną niegdyś w wyścigowym Lamborghini Diablo. Oba detale są wykonane z włókna węglowego.

Oprócz nowych zderzaków tuner proponuje delikatne zmiany w silniku. Lamborghini Murciélago ma „na pokładzie” centralnie umieszczoną V-dwunastkę o objętości skokowej 6,2 l, która w podstawowej wersji osiąga moc 580 KM przy 7500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm i osiągany jest przy 5400 obr./min.

Dzięki napędowi na wszystkie koła Lamborghini przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,00 s. Prędkość maksymalna sięga 332 km/h.

Obraz

Te minimalne zmiany wprowadzone przez DMC to zmodyfikowany sportowy układ wydechowy oraz przeprogramowana centralna jednostka sterująca. Oba ulepszenia zwiększają moc jednostki napędowej łącznie o 28 KM, a moment obrotowy o 16 Nm. Nie wiadomo dokładnie w jaki sposób większa moc przekłada się na osiągi Lambo, ale z pewnością różnica jest nieznaczna.

Na życzenie właścicieli DMC wyposaża wnętrze superauta w skórzaną tapicerkę i montuje detale z włókna węglowego.

Obraz

Cena tuningu pozostaje tajemnicą.

Dane techniczne


  • Typ: V12, 60supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6192 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 608 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 98,19 KM/l (seryjny – 93,67 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 335 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 335 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 18”
  • Koła tylne: 13,0 x 18”
  • Opony przednie: 245/35 R 18
  • Opony tylne: 335/30 R 18

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1650 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,71 kg/KM (seryjny – 2,85 kg/KM)
  • Długość: 4580 mm
  • Szerokość: 2045 mm
  • Wysokość: 1135 mm
  • Rozstaw osi: 2665 mmblock position=\inside7916/block

Źródło: WCF

Komentarze (0)