Dodge Challenger Rallye Redline - nowa wersja specjalna
Przy okazji dorocznego Spring Festival of LX w stanie Kalifornia zadebiutowała nowa wersja specjalna Dodge'a Challengera - edycja Rallye Redline. Czym będzie się ona odróżniać od podstawowej wersji?
27.03.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:08
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przy okazji dorocznego Spring Festival of LX w stanie Kalifornia zadebiutowała nowa wersja specjalna Dodge'a Challengera - edycja Rallye Redline. Czym będzie się ona odróżniać od podstawowej wersji?
Nowa specjalna odmiana Challengera bazuje na wersji SXT Plus z 3,6-litrowym silnikiem V6 o oznaczeniu Pentastar. W Rallye Redline nie zmieni się moc i maksymalny moment obrotowy, które pozostaną na poziomie 309 KM i 363 Nm. Pojawią się za to pewne modyfikacje mechaniczne.
Dzięki standardowo montowanemu pakietowi Super Sport Group zawieszenie zostanie utwardzone w stosunku do standardowej wersji z 22% (z tyłu) do aż 42% (z przodu). Bardziej precyzyjny ma być też układ kierowniczy, którego siła wspomagania zostanie lepiej skalibrowana i zmniejszy się o około 20%. Lepsze będą również hamulce. Teraz wymiary przednich tarcz będą wynosić 345 x 28 mm, a tylnych 320 x 22 mm.
Charakterystyczny dla tej edycji będzie czerwony pas biegnący przez całe nadwozie. Czerwone będą też obramowania i wstawki w nowych, 20-calowych chromowanych felgach. Klient będzie mógł wybierać spośród czterech lakierów: Bright Silver Metallic, Tungsten Metallic, Bright White lub Pitch Black. Na kolor nadwozia zostanie pomalowany także tylny spojler auta.
We wnętrzu również kilka ciekawych dodatków. Poczynając od skórzanej kierownicy z manetkami do zmiany biegów, poprzez podgrzewane przednie fotele, stylowy lewarek skrzyni biegów czy radio satelitarne Sirius, a kończąc na 6-głośnikowym, 276-watowym systemie nagłośnienia marki Boston Acoustic. Nie wliczając podatków, cena tak doprawionego Dodge'a ma wynosić 28 745 dol.
Źródło: CarScoop