Detronizacja Bugatti Veyron SuperSport? Koenigsegg Agera rzuca rękawice!
SSC Ultimate Aero TT dzierżył tytuł najszybszego auta świata z rezultatem 411,76 km/h przez trzy lata. Bugatti Veyron SuperSport pobił swojego poprzednika osiągając 431,07 km/h. Koenigsegg zapowiada, że panowanie Bugatti nie potrwa długo. Wszystko za sprawą modelu Agera, który został stworzony do nadludzkich prędkości!
15.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
SSC Ultimate Aero TT dzierżył tytuł najszybszego auta świata z rezultatem 411,76 km/h przez trzy lata. Bugatti Veyron SuperSport pobił swojego poprzednika osiągając 431,07 km/h. Koenigsegg zapowiada, że panowanie Bugatti nie potrwa długo. Wszystko za sprawą modelu Agera, który został stworzony do nadludzkich prędkości!
Czcze obiecanki? Raczej nie, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że Koenigsegg miał już swoje najszybsze auto świata. Taki epizod zanotowano w roku 2005, kiedy to model CCR osiągnął 387,8 km/h. Wtedy był to fenomen, ponieważ przez 11 lat największą odnotowaną prędkością było 386,7 km/h, które wykręcił McLaren F1. Do 2005 niewielu wierzyło, że rekord uda się szybko pobić.
Co ciekawe Koenigsegg CCR cieszył się rekordem przez krótką chwilę, bo wkrótce Veyron wykręcił aż 20 km/h więcej! Podłoże walki między dwoma koncernami znamy. Cytując polski hymn „co nam obca przemoc wzięła, szablą odbierzemy”! Przedstawiciele Koenigsegg zapowiadają ostrą walkę o rekord prędkości jeszcze w tym roku!
Wydaje się, że na tę chwilę jest to jednak niemożliwe. Trzech ostatnich rekordzistów miało pod maską odpowiednio 1200, 1180 i 1001 koni mechanicznych przy momencie obrotowym 1500, 1483 i 1250 niutonometrów. Agera w tej stawce jest zwyczajnym autsajderem ze swoją V8 wyciągającą 980 koni mechanicznych i 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Ale kto wie? Może Koenigsegg szykuje jakieś ekstra doładowanie lub inny zabieg, który poprawi moc silnika i pozwoli na przekroczenie magicznej bariery 432 km/h? Oby!
Źródło: autoblog.com