Datsun powróci w połowie 2013 r.

Nissan zapowiedział, że premiera pierwszego modelu reaktywowanej marki Datsun nastąpi w połowie tego roku.

Datsun Cherry Deluxe
Datsun Cherry Deluxe
Wojciech Kaczałek

11.02.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nissan zapowiedział, że premiera pierwszego modelu reaktywowanej marki Datsun nastąpi w połowie tego roku.

Początki Datsuna sięgają 1911 r., kiedy to Masujiro Hashimoto założył firmę Kwaishinsha Works Motorcar Works. O pomoc w rozkręceniu przedsiębiorstwa zajmującego się wytwarzaniem aut zwrócił się do trzech osób. Od nazwisk inwestorów, którymi byli Kenjiro Den, Rokuro Aoyama i Meitaro Takeuchi, wzięła swoją nazwę marka DAT. W 1914 r. firma zaprezentowała model DAT 1.

Z czasem DAT przekształcił się w Datson. Pierwszy Datsun wyjechał zaś na drogi w 1932 r. Firma była już wtedy własnością Yoshisuke Aikawy, który włączył ją w nową spółkę Nissan. Datsun przez lata wyrobił sobie bardzo dobrą opinię, nie tylko w produkcji samochodów małolitrażowych, ale także sportowych, w tym pięknych modeli z serii Z. Przebojem zdobył rynek Stanów Zjednoczonych.

Datsun zniknął w latach 80., kiedy to Nissan wprowadził w życie strategię ujednolicenia nazw wszystkich produkowanych przez siebie pojazdów. W marcu zeszłego roku ogłoszono, że marka zostanie reaktywowana. Datsun będzie dla Nissana tym, czym Dacia jest dla Renault, wytwórcą popularnych i tanich aut.

Nissan ogłosił, że premiera pierwszego współczesnego Datsuna nastąpi w połowie tego roku, rozpoczęcie sprzedaży nastąpi zaś w 2014 r. Na początek samochody wskrzeszonej firmy będą dostępne w Indiach, Indonezji i Rosji, czyli tam, gdzie modele Dacii są sprzedawane ze znaczkami Renault. Zapewne chodzi o to, żeby obie budżetowe marki nie wchodziły sobie w drogę. Wątpliwe więc, że Datsun pojawi się w Europie.

Vincent Cobee, wiceprezes i globalny dyrektor Datsun Business Unit:

Firma liczy, że Datsun ponownie zdobędzie popularność wśród klientów na rynkach o dużym potencjale wzrostu ze względu na atrakcyjną stylistykę i przystępną cenę pojazdów, a przede wszystkimi dzięki dostarczanej przez nie przyjemności z jazdy.

Wybór nazwy marki był oczywisty. Datsun pozostaje w naszym portfolio jako jedna z najbardziej cenionych marek w historii motoryzacji, a więź między współczesnym i dawnym Datsunem jest autentyczna. Klienci w latach 30., 40. i 50. XX wieku poszukiwali pojazdów charakteryzujących się wysoką jakością, trwałością i niezawodnością. Podobnymi kryteriami kierują się klienci z rynków o dużym potencjalne wzrostu, którzy dziś mają jednak mocno ograniczone możliwości wyboru. Jesteśmy przekonani, że nowy Datsun spełni ich oczekiwania.

Nissan ogłosił też, że za jego promocję będzie odpowiadać TBWA Worldwide. Jest to jedna z czołowych agencji reklamowych na świecie, która ma na swoim koncie współpracę z takimi firmami, jak: Nissan, Infiniti, Apple, Michelin, Henkel, McDonald's czy Adidas. Alians Renault-Nissan liczy na dobre wyniki Datsuna i nie zamierza oszczędzać na jego lansowaniu.

Źródło: Nissan

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)