Dakar 2016 – etap 11: La Rioja - San Juan

Długa i wyczerpująca próba zakończyła się przerwaniem odcinka specjalnego dla quadów. Samochody i motocykle dotarły do mety, a w klasyfikacjach generalnych nic się nie zmieniło. Czyżby pozostało nam już oczekiwanie na finał?

Dakar 2016 – etap 11: La Rioja - San Juan
Źródło zdjęć: © fot. Red Bull Content Pool
Marcin Łobodziński

14.01.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

11 etap Rajdu Dakar był wymagającą próbą o długości 712 km, w tym 431 km odcinka specjalnego. Na trasie znalazło się wszystko od piasku i kamieni, po długie sekcje gdzie zawodnicy mogli się „zrelaksować” przez kilka minut z wyprostowaną prawą nogą. Był to również jeden z ostatnich odcinków rajdu i ostatnich najtrudniejszych etapów, na których mogło się jeszcze wiele wydarzyć.

Motocykle

Wydarzeniem w kategorii motocykli było odpadnięcie Paulo Gonçalvesa. Portugalczyk, który mógł jeszcze walczyć o zwycięstwo najpierw zgubił trasę, a później wywrócił się i nie mógł kontynuować jazdy. Ze stawki wypadł więc kolejny zawodnik Hondy i ostatnia nadziej japońskiego zespołu na wygraną w Dakarze. Teraz już wszystko pozostaje w rękach zawodników KTM, bo trzy pierwsze miejsca zajmują motocykliści jadący własnie na tych maszynach. Dopiero czwarty, ze stratą 45 min jest Pablo Quintanilla, używający Husqvarny. Trzy pierwsze lokaty zajmują Toby Price, Štefan Svitko i dzisiejszy zwycięzca odcinka - Antoine Méo. Price umocnił się na prowadzeniu po ponad 12-minutowej stracie Svitko.

Etap 11: La Rioja - San Juan – motocykle

  1. Antoine Méo (F) KTM 450 5:19.08
  1. Toby Price (AUS) KTM 450 +18
  1. Pablo Quintanilla (RCH) Husqvarna FR 450 Rally +2.48
  1. Hélder Rodrigues (P) Yamaha WR 450F +6.02
  1. Adrien Van Beveren (F) Yamaha WR 450F +12.09
  1. Kevin Benavides (RA) Honda CRF 450 Rally +12.13
  1. Štefan Svitko (SK) KTM 450 +12.29
  1. Ian Blythe (USA) KTM 450 +21.28
  1. Jordi Viladoms (E) KTM 450 +25.29
  1. Gerard Farrés (E) KTM 450 +27.07

Quady

Alejandro Patronelli, wicelider w klasyfikacji quadów odrobił 1 min 16 s do swojego brata Marcosa na skróconym etapie 11. Odcinek specjalny zdecydowano się przerwać ze względu na trudności nawigacyjne.

Etap 11: La Rioja - San Juan – quady

  1. Alejandro Patronelli (RA) Yamaha Raptor 700 5:37.55
  1. Brian Baragwanath (ZA) Yamaha Raptor 700 +59
  1. Marcos Patronelli (RA) Yamaha Raptor 700 +1.16
  1. Siergiej Kariakin (RUS) Yamaha Raptor 700 +15.50
  1. Jeremías González (RA) Yamaha Raptor 700 +25.43
  1. Nelson Sanabria (PY) Yamaha Raptor 700 +35.53
  1. Alexis Hernández (PE) Yamaha Raptor 700 +44.42
  1. Sebastián Palma (RCH) Yamaha Raptor 700 +1:01.35
  1. Camelia Liparoti (F) Yamaha Raptor 700 +1:10.08
  1. Santiago Hansen (RA) Honda TRX 700 +1:13.41

Samochody

Nasser Al-Attiyah nie składa broni. Zwyciężył drugi raz podczas tegorocznej edycji Dakaru. Katarczyk pokonał bardzo ostrożnego dziś Stéphane Peterhansela o 8 min 5 s. Kierowca MINI ma jeszcze 51 min 55 s straty do prowadzącego w rajdzie zawodnika Peugeota.

Drugi na oesie był Sébastien Loeb, który już wie na czym polega Dakar. Interesujący jest fakt, że ostatnie 1,5 km odcinka specjalnego Loeb pokonał na holu Cyrila Despresa, który ciągnął jego uszkodzonego Peugeota. Mimo to, Loeb okazał się szybszy od lidera rajdu.

Obraz
© fot. Red Bull Content Pool

Trzeci czas uzyskał Mikko Hirvonen. Fin pokonał Giniela de Villiersa o prawie 6 min, a traci do niego w generalce ponad 5 min. Pleców Hirvonena pilnuje Leeroy Poulter, drugi zawodnik Toyoty. Po raz kolejny znakomitym rezultatem popisał się Vladimir Vasilyev zamykający dziesiątkę. Jest ósmy w generalce.

Kuba Przygoński znów był najszybszym kierowcą z Polski, ale 12. rezultat na etapie nie zmienił jego 17. pozycji. Przed Kubą jedzie Martin Prokop, do którego traci 13 min.

Etap 11: La Rioja - San Juan - samochody

  1. Nasser al-Attiyah/Matthieu Baumel (Q/F) Mini All4 Racing 4:49.16
  1. Sébastien Loeb/Daniel Elena (F/MC) Peugeot 2008 DKR16 +5.52
  1. Mikko Hirvonen/Michel Périn (FIN/F) Mini All4 Racing +7.01
  1. Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (F) Peugeot 2008 DKR16 +8.05
  1. Yazeed al-Rajhi/Timo Gottschalk (SA/D) Toyota Hilux +11.57
  1. Nani Roma/Àlex Haro (E) Mini All4 Racing +12.14
  1. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (ZA/D) Toyota Hilux +12.58
  1. Cyril Despres/David Castera (F) Peugeot 2008 DKR16 +14.51
  1. Leeroy Poulter/Robert Howie (ZA) Toyota Hilux +20.43
  1. Władimir Wasiliew/Konstantin Żilcow (RUS) Toyota Hilux +21.29

...

  1. Kuba Przygoński/Andriej Rudnickij (PL/BY) Mini All4 Racing +26.50
  1. Marek Dąbrowski/Jacek Czachor (PL) Toyota Hilux +59.07
  1. Adam Małysz/Xavier Panseri (PL/F) Mini All4 Racing +1:43.53

Ciężarówki

W wadze ciężkiej karty rozdawał dziś Eduard Nikolaev, który na wczorajszym etapie stracił szanse na zwycięstwo. Kierowca Kamaza wyprzedził Pietera Versluisa i Tona van Genugtena o ponad 5 min, po czym sędziowie dołożyli im po 2 min kary. Czwarty w klasyfikacji odcinka był Airat Mardeev, który goni w generalce Gerarda de Rooya. Holender ma wciąż ponad godzinę przewagi nad Kamazem i jego kilkuminutowa strata na dzisiejszym etapie jest bez znaczenia. Kierowca pilotowany przez Darka Rodewalda zmierza po pewne zwycięstwo.

Etap 11: La Rioja - San Juan - ciężarówki

  1. Eduard Nikołajew/Jewgienij Jakowlew/Władimir Rybakow (RUS) Kamaz 4326 5:31.37
  1. Pieter Versluis/Marcel Pronk/Artur Klein (NL/NL/D) MAN TGS 18.480 +7.02
  1. Ton van Genugten/Anton van Limpt/Peter van Eerd (NL) Iveco Trakker +7.36
  1. Ajrat Mardiejew/Ajdar Bielajew/Dmitrij Swistunow (RUS) Kamaz 4326 +7.51
  1. Dmitrij Sotnikow/Igor Diewiatkin/Rusłan Achmadiejew (RUS) Kamaz 4326 +9.38
  1. Gerard de Rooy/Moisès Torrallardona/Darek Rodewald (NL/E/PL) Iveco Powerstar +13.49
  1. Jaroslav Valtr/Josef Kalina/Jakub First (CZ) Tatra 815 +15.00
  1. Martin Kolomý/David Kilián/René Kilián (CZ) Tatra 815 +15.10
  1. Federico Villagra/Jorge Pérez Companc/Andrés Memi (RA) Iveco Powerstar +26.47
  1. Pascal de Baar/Martin Roesink/Wouter de Graaff (NL) Renault K520 +33.28
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)