Daihatsu FC凸DECK – kei truck na Tokyo Motor Show 2013
Nazwa nowego konceptu Daihatsu wywołała u wielu internautów nieprzyzwoite skojarzenia. Na FC凸DECK warto jednak zwrócić uwagę nie tylko z tego powodu. Jest to bowiem jeden z najbardziej intrygujących pojazdów segmentu kei-car.
06.11.2013 | aktual.: 08.10.2022 10:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Chociaż litery “FC” i symbol 凸 część osób skojarzyła z angielskim przekleństwem i obraźliwym gestem wystawionego w górę środkowego palca, to jednak oznaczają jednak coś całkiem innego. Znak ma odzwierciedlać sylwetkę Daihatsu, zaś literowy skrót to po rozwinięciu Fuell Cell.
FC凸DECK jest wyposażony w ogniwa paliwowe. Niestety, o napędzie korzystającym z wodoru zamontowanym w tym modelu nic więcej nie wiemy.
Pojazd ma 3395 mm długości, 1475 mm szerokości i aż 1985 mm wysokości. Mimo wyglądu ciężarówki, Daihatsu FC凸DECK spełnia wymogi kategorii kei-car (kei-jidōsha, dosłownie lekki samochód), klasy niewielkich aut, za których użytkowanie płaci się w Japonii niższe podatki i składki ubezpieczeniowe.
Producent przygotował dla FC凸DECK wolno stojący generator prądu. Daihatsu ma już na swoim koncie podobnie nietypowy pojazd studyjny – FC Sho Case Fuel Cell Concept z 2011 r.