Dacia ma nowe logo. Koniec z "otwieraczem do piwa"
Dacia rośnie w siłę, a od połowy 2021 roku zmienia też swoją identyfikację wizualną. Koniec z "otwieraczem do piwa", jak nazywali złośliwi komentatorzy poprzednie logo. Nowa propozycja jest prosta i nawiązuje do natury.
18.06.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dział marketingu bardzo stara się dopisać filozofię stojącą za nową identyfikacją wizualną, ale trzeba przyznać, że jednym argumentem trafia w dziesiątkę. Tak jak samochody Dacii cały czas oferują rozsądne i skromne minimum, tak samo logo marki jest ograniczone do najpotrzebniejszych elementów. Fakt, że ma ono imitować "mechaniczną ciągłość", może jednak przemilczę.
Kolorystyka identyfikacji wizualnej ma opierać się na zielonym khaki czy piaskowym żółtym, co ma nawiązywać do natury i wypoczynku.
Zmiana symboli to coś więcej niż tylko kosmetyczny lifting. Dacia należy do grupy Renault, a razem z rosyjską Ładą tworzą jedną komórkę biznesową. Obydwie marki sprzedają samochody tanie i proste. Być może taki ruch wykonany przez Dacię może wskazywać, że Rumuni chcą skupić się na offroadzie i szeroko pojętych SUV-ach. Pożyjemy, zobaczymy.