Dacia ma nowe logo. Koniec z "otwieraczem do piwa"

Dacia rośnie w siłę, a od połowy 2021 roku zmienia też swoją identyfikację wizualną. Koniec z "otwieraczem do piwa", jak nazywali złośliwi komentatorzy poprzednie logo. Nowa propozycja jest prosta i nawiązuje do natury.

Nowe logo Dacii wygląda zdecydowanie lepiej.
Nowe logo Dacii wygląda zdecydowanie lepiej.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

18.06.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dział marketingu bardzo stara się dopisać filozofię stojącą za nową identyfikacją wizualną, ale trzeba przyznać, że jednym argumentem trafia w dziesiątkę. Tak jak samochody Dacii cały czas oferują rozsądne i skromne minimum, tak samo logo marki jest ograniczone do najpotrzebniejszych elementów. Fakt, że ma ono imitować "mechaniczną ciągłość", może jednak przemilczę.

Nowe logo Dacii
Nowe logo Dacii© mat. prasowe

Kolorystyka identyfikacji wizualnej ma opierać się na zielonym khaki czy piaskowym żółtym, co ma nawiązywać do natury i wypoczynku.

Logotyp Dacii
Logotyp Dacii© mat. prasowe

Zmiana symboli to coś więcej niż tylko kosmetyczny lifting. Dacia należy do grupy Renault, a razem z rosyjską Ładą tworzą jedną komórkę biznesową. Obydwie marki sprzedają samochody tanie i proste. Być może taki ruch wykonany przez Dacię może wskazywać, że Rumuni chcą skupić się na offroadzie i szeroko pojętych SUV-ach. Pożyjemy, zobaczymy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (14)