Cudowne "zmartwychwstanie" Gemballi...?

W maju Michał Grygier pisał o tym, że prawdopodobnie już nigdy nie powstanie bolid z logo Gemballi. Tymczasem…

Cudowne "zmartwychwstanie" Gemballi...?
Olgierd Lachowski

18.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W maju Michał Grygier pisał o tym, że prawdopodobnie już nigdy nie powstanie bolid z logo Gemballi. Tymczasem…

Gdy okazało się, że tuner ma ogromne długi, a sam założyciel firmy, Uwe Gemballa, zniknął bez śladu, wyglądało na to, że firma z ogromną tradycją i bardzo szybkimi wozami zniknie z powierzchni ziemi. Po tajemniczym zaginięciu właściciela firmy spekulowano, że być może przebywa on w RPA lub Zjednoczonych Emiratach Arabskich, gdzie szuka inwestora.

Po pewnym czasie ślad po panu Gemballi urwał się i w prasie pojawiły się nawet przypuszczenia o jego śmierci. O Uwe Gemballi nadal nic nie wiadomo, ale po zakończeniu sprawy upadłościowej wydarzyło się coś dziwnego. Otóż matka Uwe Gemballi założyła firmę sygnowaną tymże nazwiskiem.

Niedługo potem sprawa znowu ucichła, obecnie jednak mamy kolejną jej odsłonę.

W ostatnich dniach w internecie pojawiły się informacje, że w poniedziałek, 23 sierpnia, ok. godziny 11.00 odbędzie się konferencja prasowa, na której zostanie podana informacja o powrocie firmy Gemballa. Nowym dyrektorem zarządzającym został Andreas Schwarz.

Na razie nie wiadomo, kto stoi za przywróceniem firmy do życia, ale spekuluje się, że w sprawie maczał palce jakiś inny tuner z Niemiec. Dlaczego miałby to robić? Ano dlatego, że Gemballa jako firma ma ugruntowaną pozycję na rynku, a przecież nic się tak dobrze nie sprzedaje jak znana i uznana marka.

Oczywiście można jedynie domniemywać, czy w zapowiadanym wznowieniu działalności firmy faktycznie miał udział inny niemiecki tuner, ale tego już, miejmy nadzieję, dowiemy się dokładnie w najbliższy poniedziałek.

Kilka wybranych samochodów Gemballa:

  • *

Gemballa Carrera Mirage GT Black Edition (672-750 KM, ok. 350 km/h - 2006)

* *

Gemballa 850i (1991)

  • *

Gemballa 911 Turbo GT 2 800 Evo Avalanche* *(862 KM, ponad 355 km/h - 2009)

Obraz

Gemballa Cayenne Turbo Tornado GTS 750-4 (750 KM, 315 km/h - 2009)

Obraz

Gemballa 911 GTR 600 Biturbo Le Mans (600 KM, 325 km/h - 1996)

Obraz

Gemballa Enzo MIG-U1 (700 KM - 2009)

Źródło: gtspiritsupercarsautowp

Źródło artykułu:WP Autokult
tuningBMWFerrari
Komentarze (0)