Coraz większy wybór – Milotec Octavia RS 2.0 TDI (2011)

Klienci Škody mają coraz większy wybór firm tuningowych, w których mogą dokonać przeróbek swoich samochodów. Jednym z takich przedsiębiorstw (choć nie nowym) jest niemiecka firma Milotec, która opracowała ostatnio pakiet tuningowy do Octavii RS drugiej generacji.

Coraz większy wybór – Milotec Octavia RS 2.0 TDI (2011)
Olgierd Lachowski

19.10.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Klienci Škody mają coraz większy wybór firm tuningowych, w których mogą dokonać przeróbek swoich samochodów. Jednym z takich przedsiębiorstw (choć nie nowym) jest niemiecka firma Milotec, która opracowała ostatnio pakiet tuningowy do Octavii RS drugiej generacji.

Škoda jako producent ma się bardzo dobrze i powoli wprowadza nowe modele. Ponieważ samochody sprzedają się w dużych ilościach, to zapotrzebowanie na tunerów czeskich samochodów również jest spore. Pewnym ułatwieniem dla firm tuningowych jest tutaj to, że wiele części różnych modeli Škody (szczególnie w układzie napędowym) jest zunifikowanych z autami marki Volkswagen (w końcu to ten sam koncern).

Jednym z tunerów, którzy korzystają z tego ułatwienia jest Milotec z Niemiec, które przerabia m.in. Volkswageny Golfy, z którymi bohaterka dzisiejszego opisu – Octavia – dzieli taki sam silnik. Jednak działania Miloteca skupiają się przede wszystkim na stylistyce samochodu.

Obraz

Tuner opracował pakiet spojlerów uatrakcyjniających nadwozie wozu, w skład których wchodzi listwa pod przednim zderzakiem, nowy grill z usuniętym logo Škody, nakładki na reflektory, fartuch tylnego zderzaka i spory spojler na pokrywie bagażnika.

Dodatkowo Milotec zmienił koła na nowe z 19-calowymi, całkiem ładnymi felgami, na które założono opony 225/35 R 19 (z przodu i z tyłu) wyprodukowane przez firmę Hankook.

Auto prezentuje się lepiej także dzięki sportowemu zawieszeniu H&R z regulacją wysokości (nie podano jednak żadnych szczegółów).

Obraz

W kabinie zmiany są nieco mniejsze. Styliści Miloteca zaproponowali montaż nakładek na pedały a także wstawienie aluminiowych detali na desce rozdzielczej oraz boczkach drzwi.

Ponieważ Octavia RS dostępna jest z silnikiem benzynowym (2,0 l – 200 KM mocy) i wysokoprężnym (2,0 l – 170 KM) oferowany przez niemiecką firmę układ wydechowy zaprojektowano tak, by bez problemu pasował do obu wersji silnikowych. Wyposażony w sportowe tłumiki „wydech” podnosi moc silników o około 5%.

Obraz

Dodatkowo 2-litrowe TDI ma zmieniany moduł sterujący, co w połączenie z nowym układem wylotowym winduje moc do równych 200 KM. Niestety więcej informacji Milotec nie podaje.

Dane techniczne:

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Objętość skokowa: 1968 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 200 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 101,63 KM/l (seryjny – 86,38 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”
  • Opony przednie: 225/35 R 19
  • Opony tylne: 225/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1470 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,35 kg/KM (seryjny – 8,65 kg/KM)
  • Długość: 4564 mm
  • Szerokość: 1769 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Źródło: carscoop

Komentarze (0)