Co nowego w odświeżonym Hyundaiu i30 N? Więcej niż się spodziewałem

Hyundai i30 N, podobnie jak wersje standardowe, przeszedł lifting zmieniający mu przedni pas. Natomiast to jest akurat najmniej istotna zmiana, zwłaszcza dla fanów modelu. Więcej wydarzyło się we wnętrzu i napędzie.

Hyundai i30 N Performance na rok 2021 przeszedł delikatne, ale istotne zmiany.
Hyundai i30 N Performance na rok 2021 przeszedł delikatne, ale istotne zmiany.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

24.09.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Warto na początku wspomnieć, że Hyundai odniósł ogromny sukces z pierwszym swoim hot hatchem sumbarki N. Od momentu rynkowego debiutu w Europie sprzedano ponad 25 tys. sztuk. Do tego i30 N cieszy się ogromnym powodzeniem m.in. w Australii, a na kontynencie północnoamerykańskim klienci zrzeszają się wokół Velostera N.

No dobrze, ale co się zmieniło?

Najważniejsza zmiana to skrzynia biegów - automatyczna, 8-biegowa, 2-sprzęgłowa typu mokrego. Nie ma obaw o przekładnię manualną - pozostanie w ofercie.

Hyundai i30 N Performance
Hyundai i30 N Performance© fot. mat. prasowe

Skrzynia N DCT oferuje 3 nowe funkcje N:

  • N Grin Shift - pełna mocy silnika i najniższe dostępne przełożenie przez 20 sekund po wciśnięciu przycisku na kierownicy
  • N Power Shift - funkcja redukcji spadków momentu obrotowego przy zmianie biegu na wyższy. Działa tylko przy przepustnicy otwartej na minimum 90 proc.
  • N Track Sense Shift - z tego co zrozumiałem, jest to \inteligentny\ tryb rozpoznawania dynamicznej jazdy. Ustawia odpowiednio napęd, kiedy uzna, że kierowca jedzie np. po torze.

Kolejna rzecz to silnik. W specyfikacji Performance ma teraz 280 KM (o 5 KM więcej) i 392 Nm momentu obrotowego (o 39 Nm więcej). Maksimum momentu przypada na zakres od 1950 do 4600 obr./min. Maksymalna moc pojawia się już od 5200 obr./min.

Według informacji producenta poprawie uległo przyspieszenie w zakresie średnich i wysokich prędkości. Przyspieszenie do 100 km/h ma teraz trwać 5,9 s. To o 0,2 s szybciej od i tak nieosiągalnego wyniku fabrycznego poprzednika.

Hyundai i30 N Performance
Hyundai i30 N Performance© fot. mat. prasowe

Wersja podstawowa nadal ma silnik o mocy 250 KM i jej osiągi się nie zmieniły.

Producent zapewnia, że zmienił ustawienie zawieszenia i układu kierowniczego. Celem było poprawienie właściwości jezdnych, które do tej pory były... doskonałe. Więc z wielką niecierpliwością czekamy na test.

Zredukowano trochę masy. 19-calowe kute felgi z lekkich stopów jako komplet ważą aż o 14,4 kg mniej niż poprzednie. Podobnie jak przed liftingiem, z pakietem Performance auto jest oferowane na oponach Pirelli P-Zero, a bazowy model wyposażono w opony Michelin Pilot Super Sport.

Hyundai i30 N Performance
Hyundai i30 N Performance© fot. mat. prasowe

Po raz pierwszy dostępne są także sportowe, lekkie fotele N. Są o 2,2 kg lżejsze niż fotele standardowe, zapewniają lepsze podparcie boczne, a wykończenie to połączenie skóry i alcantary ze szwami w kolorze Performance Blue.

Jest też podświetlane logo N na zintegrowanym zagłówku. Skąd my to znamy? Oczywiście z BMW M. Fotele są teraz podgrzewane, podobnie jak kierownica. Nowością są pasy bezpieczeństwa z akcentami w kolorze Performance Blue.

Dobrze, że producent nie zdecydował się na cyfrowe wskaźniki. Nadal są tradycyjne, mają diody sugerujące temperaturę silnika (skąd my to znamy...?) i pasek diod, wskazujący dochodzenie silnika do maksymalnych obrotów (skąd...?).

Hyundai i30 N Performance
Hyundai i30 N Performance© fot. mat. prasowe

Nowy Hyundai i30 N jest wyposażony w Performance Driving Data System, który monitoruje wyniki kierowcy na torze. Zapisuje i wyświetla dane z jazdy, w tym informacje o mocy, momencie obrotowym czy ciśnieniu doładowania. Zawiera również funkcję mierzenia czasu okrążenia i przyspieszenia. Wszystko to może być wyświetlane na większym ekranie dotykowym o przekątnej 10,25 cala.

Ostatnia zmiana to wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, które do tej pory było dość ubogie. Teraz rozszerzono pakiet Hyundai SmartSense i w jego skład wchodzą:

  • Asystent unikania kolizji czołowych z wykrywaniem pieszych
  • System podążania na pasie ruchu
  • System monitorowania martwego (tylko Hatchback)
  • Aktywny system monitorowania martwego pola (tylko Hatchback z N DCT)
  • Ostrzeganie o ruchu poprzecznym (tylko Hatchback)
  • Aktywny asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (tylko Hatchback z N DCT)

Nowy i30 N oraz i30 Fastback N dostępne będą w Europie na początku 2021 roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]
Źródło artykułu:WP Autokult
HyundaiHyundai i30segment c
Komentarze (6)