Citroën Grand C4 Picasso - kwestia przyzwyczajenia? [wideo]
Stylistyka nowych Citroënów Picasso z początku była mocno krytykowana. Po kilku tygodniach od premiery mniejszego z dwóch braci pojawiają się jednak pierwsze pozytywne opinie. Czy druga generacja modelu Grand C4 Picasso ma szansę na podbicie rynku?
26.06.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Stylistyka nowych Citroënów Picasso z początku była mocno krytykowana. Po kilku tygodniach od premiery mniejszego z dwóch braci pojawiają się jednak pierwsze pozytywne opinie. Czy druga generacja modelu Grand C4 Picasso ma szansę na podbicie rynku?
Inaczej niż w przypadku pierwszej generacji C4 Picasso wersja Grand musiała poczekać ze swoją premierą na debiut pięcioosobowej odmiany. Stylistyka samochodu to kwestia gustu, jednak muszę przyznać, że mimo iż należałem do przeciwników konceptu Technospace, nowe auta z linii Picasso powoli zaczynają mi się podobać.
Citroën Grand C4 Picasso został zbudowany na nowej modułowej platformie EMP2, dzięki czemu, jak twierdzi producent, gwarantuje najlepszy kompromis w zakresie możliwości adaptacji, przestronności i dostępu do kabiny. Przy długości nadwozia wynoszącej 4,59 m rozstaw osi wynosi 2,84 m, co jest wynikiem lepszym od VW Tourana czy nawet odchodzącego Renault Espace w odmianie krótkiej.
W podstawowej wersji nie ma się co spodziewać takich udogodnień, jak skórzana tapicerka czy elektrycznie sterowane fotele, ale zdjęcia przedstawiają całkiem przyjazne i przestronne wnętrze. Po złożeniu ostatniego rzędu siedzeń do dyspozycji podróżnych pozostaje aż 645 l pojemności bagażnika, z możliwością powiększenia tej przestrzeni do 700 l po przesunięciu trzech środkowych foteli do przodu. Nic nie wskazuje na to, aby wyposażenie i wersje silnikowe znacznie różniły się od tych oferowanych do mniejszego z Citroënów C4 Picasso.
Jak zapewnia producent, samochód ma być bardzo przyjazny dla podróżnych, a duża liczba schowków pozwoli utrzymać porządek w kabinie. Citroën położył nacisk na rozmiary wnętrza. Dzięki dużemu rozstawowi osi pasażerowie mają do dyspozycji niemało przestrzeni, a dostęp do trzeciego rzędu siedzeń ma być dużo wygodniejszy niż u konkurencji.
Źródło: Citroën