Używany Chrysler Crossfire - typowe awarie i problemy

Specjalnie dla fanów aut ze Stanów Zjednoczonych postanowiliśmy prześwietlić jedno z niszowych coupe, które jeszcze do niedawna było poza zasięgiem większości kierowców, a teraz dzięki dużej utracie wartości jest dostępne dla znacznie szerszej grupy odbiorców. Przeciwnicy samochodów zza Oceanu z pewnością będą obawiać się o skuteczność prowadzenia się tego modelu w zakrętach, muszą jednak wiedzieć, że choć na zewnątrz jest to Chrysler Crossfire to pod karoserią tego modelu kryje się technologia Mercedesa SLK.

Chrysler Crossfire
Chrysler Crossfire
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Chrysler
Artur Kuśmierzak

15.10.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przez cały okres produkcji auto nie przeszło nawet jednego faceliftingu, a produkcję Crossfirea zakończono dokładnie w 2007 roku i jak dotąd model ten nie doczekał się swojego następcy.

Silniki

  • V6 3,2 (218 KM)
  • V6 3,2 kompresor (335 KM) wersja SRT-6

Wyżej wymienione odmiany silnikowe w rzeczywistości bazują na jednej jednostce napędowej pochodzącej z Mercedes SLK pierwszej generacji oznaczonej symbolem fabrycznym R170. Ta mocniejsza wersja jest konstrukcją nadwornego tunera niemieckiej marki AMG.

Chrysler Crossfire
Chrysler Crossfire© mat. prasowe / Chrysler

Jednostka o pojemności 3,2-litra nie powinna sprawiać większych problemów w eksploatacji, ale warto pamiętać o tym, że ewentualna wymiana cewek zapłonowych, które lubią zawodzić w nowoczesnych silnikach benzynowych o dużych pojemnościach z pewnością nie będzie należała do tanich, bo jest tu ich aż sześć.

218-konny wariant pierwszą setkę osiąga w 6,5 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono w nim do 250 km/h. Rasowa wersja SRT-6 od zera do 100 km/h przyśpiesza z kolei w 5,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi tu 255 km/h. Wybór należy od zasobności waszego portfela, choć według nas podstawowa wersja w zupełności wystarcza do szybkiej jazdy.

Awaryjność

Chrysler Crossfire
Chrysler Crossfire© mat. prasowe / Chrysler

Jak jest z zabezpieczeniem antykorozyjnym? Niestety w wielu egzemplarzach na tylnej klapie bagażnika zaczyna pojawiać się korozja. Użytkownicy Chryslera Crossfire narzekają na niską jakość wykończenia wnętrza – podczas jazdy dają się słyszeć trzaski plastików. Kolejnym drobnym mankamentem są także parujące reflektory. Przed zakupem warto też sprawdzić, czy z silnika nie wycieka olej. Zwróćmy również uwagę na to jak wchodzą biegi – skrzynia lubi czasem haczyć.

Naszym zdaniem

Ciężko będzie też znaleźć dobrego mechanika, który odpowiednio zajmie się naszym autem. Największe zalety tego modelu to: rewelacyjne własności jezdne, oryginalny design i przyzwoite osiągi. Na uwagę zasługuje też cena - najtańsze egzemplarze Chryslera Crossfire kupimy już za około 35 000 zł.

Komentarze (9)