Chińskie auta zaleją brytyjski rynek? Tak twierdzą sprzedawcy
Nowe badanie przeprowadzone przez Carwow - brytyjski internetowy rynek kupna i sprzedaży samochodów, wykazało, że większość dealerów spodziewa się, że chińskie marki będą miały znaczny udział w brytyjskim rynku nowych samochodów w ciągu najbliższych pięciu lat.
31.08.2023 20:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ankieta przeprowadzona wśród dealerów współpracujących z Carwow w lipcu br. zawierała pytanie: "Jaką część sprzedaży samochodów w Wielkiej Brytanii, Twoim zdaniem, przejmą chińscy producenci OEM w ciągu najbliższych 12 miesięcy?". Większość (68 proc.) oszacowała, że będą stanowić do 10 proc. rynku nowych samochodów w ciągu przyszłego roku, a kolejne 25 proc. twierdzi, że udział ten prawdopodobnie wyniesie 11–20 proc.
Zobacz także
Kiedy zadano to samo pytanie dotyczące długoterminowych perspektyw chińskich producentów OEM, jedna trzecia (33 proc.) przewidywała, że w ciągu pięciu lat zabezpieczą oni 21–30 proc. sprzedaży nowych samochodów w Wielkiej Brytanii, podczas gdy podobna grupa (32 proc.) stwierdziła, że będzie to 11–20 proc., natomiast 21 proc. ankietowanych uznało że udział ten wyniesie do 10 proc.
Na pytanie o prawdopodobne motywacje konsumentów do zakupów chińskich marek samochodów prawie wszyscy (96 proc.) stwierdzili, że kluczowe znaczenie będzie mieć konkurencyjność cenowa - znacznie bardziej niż kolejny najwyżej oceniany czynnik motywujący, czyli technologie pojazdów. Trzy czynniki, które zdaniem dealerów najprawdopodobniej odstraszają konsumentów od zakupu chińskiego samochodu, to potencjalne obawy dotyczące jakości wykonania, brak znajomości marki i ograniczone wsparcie posprzedażowe.