Chiński SUV wypadł bardzo słabo. To najgorszy wynik w historii testów
Organizacja Euro NCAP badająca bezpieczeństwo nowych pojazdów przyjrzała się działaniu systemów wsparcia kierowcy w kilku rynkowych premierach. Jeden z modeli wypadł wyjątkowo słabo.
28.10.2024 08:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mowa o chińskim SUV-ie BYD Atto 3, który zakończył próbę z najgorszym wynikiem w historii testów, zdobywając zero gwiazdek. Słaby rezultat dotyczył działania adaptacyjnego tempomatu, określanego przez chińską markę mianem Intelligent Cruise Control.
Próby wykazały, że wbrew nazwie, system nie działa zbyt inteligentnie i może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa. Jak informuje Euro NCAP, przyczyną wyjątkowo słabego wyniku jest niezdolność systemu od przejęcia kontroli nad pojazdem w przypadku bezczynności kierowcy. Szczegóły znajdziecie tutaj.
W sytuacji awaryjnej, gdy kierowca np. zasłabnie, system przestaje utrzymywać tor jazdy, lecz nie dezaktywuje tempomatu. Nietrudno wyobrazić sobie potencjalne skutki takiego błędu. Pozostałe dodatki dostępne w modelu też zostały ocenione nisko. Mowa m.in. o systemie rozpoznawania znaków drogowych czy unikania kolizji.
Na szczęście dla BYD-a, poziom bezpieczeństwa biernego jest zauważalnie wyższy. W próbach zderzeniowych przeprowadzonych w 2022 roku auto zdobyło pięć gwiazdek. Do pełni szczęścia brakuje dobrze pracującej elektroniki. Miejmy nadzieję, że Chińczycy szybko to poprawią.