Bulleta Motors RF22 - brytyjczyk w amerykańskiej masce
Amerykańska manufaktura o nazwie Bulleta Motors zaprezentowała wizualizacje swojego najnowszego projektu. Jest to model RF22, który bazuje na Lotusie Evora.
30.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Amerykańska manufaktura o nazwie Bulleta Motors zaprezentowała wizualizacje swojego najnowszego projektu. Jest to model RF22, który bazuje na Lotusie Evora.
Nazwa RF22 pochodzi od amerykańskiego myśliwca F-22 Raptor. Bazą konstrukcyjną jest brytyjski Lotus Evora, jednak Bulleta Motors wyposażyła model RF22 w zmodyfikowaną karoserię. Widać odmieniony pas przedni z nowymi reflektorami i przestylizowanym zderzakiem. Z boku są większe wloty powietrza, dodatkowy wlot zainstalowano na dachu.
Tył RF22 bez trudu odróżnimy od Evory, ponieważ amerykański pojazd ma zupełnie nowe lampy wykonane w technologii LED oraz zmodyfikowany dyfuzor z centralnie umiejscowionymi końcówkami wydechu. Wnętrze natomiast - poza brakiem logo Lotusa - nie różni się od pierwowzoru.
Nadwozie zostało zaprojektowane przez Samira Sadikhova. Panele karoserii mają być wykonane z lekkich materiałów kompozytowych, opcjonalnie z włókna węglowego.
Źródłem napędu jest umiejscowiona centralnie 3,5-litrowa jednostka benzynowa w układzie V6 znana z Evory, jednak jej moc została podniesiona do 511 KM, a moment obrotowy wynosi 555 Nm. Dzięki temu ważący 1363 kg RF22 osiągnie pierwsze 96 km/h (60 mph) w 3,6 s. Inżynierowie z Bulleta Motors zdecydowali się na karbonowo-ceramiczne hamulce kryjące się za 19-calowymi felgami aluminiowymi, które także mogą być zastąpione obręczami z włókna węglowego.
Bulleta Motors RF22 ma wejść do produkcji w przyszłym roku. Cena tego modelu nie została jeszcze podana do wiadomości. Wiemy jednak, że klienci w zestawie z pojazdem otrzymają wysokiej klasy szwajcarski zegarek z numerem seryjnym samochodu.
[aktualizacja 6 września]
Ostatnio zawrzało wokół projektu Bulleta Motors RF22. Jednak nie za sprawą samego samochodu, a okoliczności. Okazuje się, że amerykański oddział Lotusa nic nie wie o tym projekcie, a sam producent nie zwrócił się nawet do Lotusa US w sprawie zakupu bazy, a więc podwozia Lotusa Evory. Przedstawiciel Bulleta Motors twierdzi jednak, że w całej sprawie pominięto amerykańskiego Lotusa, gdyż wszystkie negocjacje były prowadzone bezpośrednio z Lotusem w Wielkiej Brytanii. Niestety jak na razie nie mamy pewności, która z wersji jest prawdziwa, jednak trzymamy rękę na pulsie.
Źródło: WCF