BMW X5M i X6M od G‑POWER
Modele "M" ze stajni BMW są w zasadzie dopieszczonymi do maksimum możliwości maszynami. Nie przeszkadza to jednak wielu firmom tuningowym w ulepszaniu tego co "najlepsze". Przykładem może być tuner G-POWER, który postanowił zbudować swoje własne wersje X5M i X6M. Zmiany zauważyć można zarówno w wyglądzie nadwozia jak i pod maską.
12.12.2009 | aktual.: 10.10.2022 18:27
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Modele "M" ze stajni BMW są w zasadzie dopieszczonymi do maksimum możliwości maszynami. Nie przeszkadza to jednak wielu firmom tuningowym w ulepszaniu tego co "najlepsze". Przykładem może być tuner G-POWER, który postanowił zbudować swoje własne wersje X5M i X6M. Zmiany zauważyć można zarówno w wyglądzie nadwozia jak i pod maską.
Drzemiącą w obu modelach jednostkę 4,4-litra V8 turbo nieco usprawniono, dzięki przeprogramowaniu sterownika zarządzającego pracą silnika. W efekcie silnik ten produkuje moc 600KM i 700Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ponadto zdjęto również ograniczenie prędkości, dzięki czemu każdy z wymienionych pojazdów może osiągnąć prędkość 300km/h. Sprint od 0-100km/h trwa zaledwie 4,5-sekundy, a od 0-200km/h 16,2-sekundy.
Tuner G-POWER nie zapomniał o obniżonym, sportowym zawieszeniu (obie wersje "siedzą" 30mm niżej), a także odpowiednim aerokicie. Na uwagę zasługuje przedni zderzak z ogromnymi, wręcz monstrualnymi wlotami powietrza. Przyznam szczerze, że niezbyt mi się to podoba, ale pasuje do ogólnego wyglądu pojazdu. Z tyłu również nowe zderzaki, spojlery, a w przypadku X6M lotka montowana na klapie bagażnika.[block position="inside"]9461[/block]
Źródło: Carscoop