BMW X5 od Hartge - Stage II

W sierpniu Mateusz opisywał nowy aerokit dla BMW X5 od firmy Hartge. Teraz ten niemiecki tuner postanowił powrócić do bawarskiego SUVa i dodatkowo wzmocnić jego silnik. Na warsztat trafiła wersja xDrive35d.

x5
x5
Bartosz Pokrzywiński

25.10.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W sierpniu Mateusz opisywał nowy aerokit dla BMW X5 od firmy Hartge. Teraz ten niemiecki tuner postanowił powrócić do bawarskiego SUVa i dodatkowo wzmocnić jego silnik. Na warsztat trafiła wersja xDrive35d.

Standardowo X5 w odmianie xDrive35d dysponuje silnikiem diesla o pojemności 3.0-litra wytwarzającym 286 koni mechanicznych. Wprawdzie niemiecki tuner nie ujawnił szczegółów dotyczących modyfikacji, ale najprawdopodobniej moc 328 koni mechanicznych udało się wykrzesać modyfikując program ECU oraz zmieniając układ wydechowy.

Całość wędruje na obie osie i rozpędza ciężkiego SUVa od zera do setki w zaledwie 6.1-sekundy(!), podczas gdy standardowemu X5 zajmuje to 7 sekund. Również prędkość maksymalna wzrosła z 235 do 244 kilometrów na godzinę, a więc bez rewelacji.

Na zewnątrz ten sam bodykit, czyli masywne spojlery, progi z chromowanym rantem oraz schludny dyfuzor. Uroku dodają 22-calowe obręcze "Brilliant Classic 2" oraz końcówki układu wydechowego wykonane ze stali nierdzewnej.

We wnętrzu sporo imitacji włókna węglowego, aluminiowe nakładki na pedały, welurowe dywaniki i nowy prędkościomierz optymistycznie wyskalowany do 300 kilometrów na godzinę.

Nie wiemy ile trzeba zapłacić za modyfikacje, całe auto wyceniono na 87.277 euro, czyli nie tak kosmicznie dużo.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)