BMW X5 i X6 M50d – ile kosztują w Polsce?
Kiedy BMW opublikowało oficjalne informacje dotyczące najmocniejszej jednostki wysokoprężnej w swojej ofercie, było jasne, że poza Serią 5 pojawi się ona także pod maską bliźniaczych modeli X5 oraz X6. Teraz niemiecki producent zaktualizował konfigurator na swojej stronie internetowej. Pojawił się cennik muskularnych kolosów.
09.03.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kiedy BMW opublikowało oficjalne informacje dotyczące najmocniejszej jednostki wysokoprężnej w swojej ofercie, było jasne, że poza Serią 5 pojawi się ona także pod maską bliźniaczych modeli X5 oraz X6. Teraz niemiecki producent zaktualizował konfigurator na swojej stronie internetowej. Pojawił się cennik muskularnych kolosów.
Trzeba przyznać, że BMW zareagowało naprawdę szybko. Już wcześniej w sieci krążyły domniemane polskie cenniki aut z przepotężnym dieslem, ale teraz, niedługo po tym jak w konfiguratorze pojawiło się BMW M550d, dołączyły do niego także X-y. Co ciekawe, w przeciwieństwie do Serii 5, w przypadku SUV-a i SAC-a, niemiecki producent zrobił całkowicie nową kategorię, określając je jako pojazdy "X".
Konfigurator jest w pełni działający dla X5, w przypadku X6 brakuje jeszcze zdjęć. Szkoda, że BMW nie oferuje tej jednostki wysokoprężnej w autach bez sportowych pakietów, z możliwością ich dokupienia - tak jak w przypadku słabszych odmian X5 czy Serii 5. Wtedy zdziwienie na twarzy kierowców Porsche Cayenne S czy Audi Q7 V12 TDI byłoby jeszcze większe.
Pod maską X5 oraz X6 M550d xDrive pracuje 3-litrowa jednostka wysokoprężna wspomagana 3 turbosprężarkami. Całość generuje 381 KM oraz 740 Nm momentu obrotowego. W przypadku X5 pozwala to na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 5,4 s, X6 z kolei przyspiesza do 100 km/h o 0,1 s szybciej. Auta legitymują się średnim spalaniem na poziomie 7,5 l oleju napędowego na 100 przejechanych km. Warto dodać, że Audi Q7 z jeszcze mocniejszym dieslem V12 o pojemności 6,0 l generującym 500 KM (119 KM więcej) oraz 1000 Nm momentu obrotowego, na taki sam sprint potrzebuje 5,5 s.
Za Audi trzeba w Polsce zapłacić 618 600 zł. BMW X5 M50d xDrive kosztuje od 372 900 zł, natomiast X6 z ceną wyjściową 395 000 zł jest droższe o 22 100 zł. Różnica cenowa pomiędzy najtańszymi wersjami BMW oraz Audi wynosi więc aż 245 700 zł, czyli zaledwie 20 000 zł mniej od ceny X5 xDrive30d.