BMW X5 F15 ponownie przyłapane - X5M będzie mocniejsze [aktualizacja]
Choć jego premiera spodziewana jest dopiero w 2014 roku, nowe BMW X5 już po raz kolejny zostało przyłapane na drogowych testach. Po ostatnich zimowych przejazdach auto miało okazję wykazać się na południu Francji.
19.07.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Choć jego premiera spodziewana jest dopiero w 2014 roku, nowe BMW X5 już po raz kolejny zostało przyłapane na drogowych testach. Po ostatnich zimowych przejazdach auto miało okazję wykazać się na południu Francji.
Samochód wyjechał poza centrum testowe w Miramas. Choć maskowanie nadal szczelnie przykrywa nadwozie, a zdjęcia nie zachwycają jakością, można zobaczyć część szczegółów stylistycznych. Należy się spodziewać, że zgodnie z nową stylistyką BMW nowe X5 będzie wyglądać nieco agresywniej, a ostrzejsze krawędzie upodobnią samochód do pozostałych SUV-ów z Monachium.
Pojawiły się pierwsze plotki o prawdopodobnych jednostkach napędowych. U BMW wyraźnie widać tendencję do zmniejszania pojemności silników, czego przykładem może być m.in. model X1. W przypadku największego SUV-a bawarskiego producenta mówi się o hybrydzie wykorzystującej turbodoładowany czterocylindrowy silnik oraz niewielki motor elektryczny. Z pewnością kwestią czasu będą wersje M zarówno z benzyną, jak i dieslem. Auto ma trafić do salonów w roku 2014.
[aktualizacja 19 lipca]
Samochód trafił na testy na słynny tor Nürburgring. Choć tym razem zdjęcia są wyraźne, to szczelne maskowani zasłania całą karoserię. Bryła nie zmieni się znacznie, nie należy się spodziewać rewolucji w wyglądzie samochodu. Jak donosi źródło, masa nowego X5 ma być niższa o około 150 kg, dzięki czemu auto będzie ważyło niemal dokładnie 2 tony. Choć nie jest to duża zmiana, to z pewnością wpłynie na prowadzenie i czasy przyspieszeń.
Pojawiły się pierwsze informacje o silnikach. Szczególnie ciekawie zapowiada się odmiana X5M, która nie dość, że będzie lżejsza, zyska dodatkowo około 20 KM. Może to oznaczać, że 2 tony bawarskiej terenówki osiągną pierwszą setkę w około 4,5 s, zatem w sprincie może być godnym rywalem nawet dla bazowej odmiany nowego Porsche 911. Po drugiej stronie gamy silnikowej znajdzie się 2-litrowy motor wysokoprężny o mocy 248 KM i 349 Nm momentu obrotowego. Ciekawe, jak Bawarczycy rozwiążą problem trwałości tak wysilonego silnika, ponad 120 KM z litra pojemności to w dieslu rzadko spotykana wartość.