BMW X5 eDrive - największy SUV z Bawarii dostanie napęd hybrydowy
W dobie ponadprzeciętnej dbałości o spełnianie norm emisji spalin napędy hybrydowe trafiają do coraz większej liczby modeli, we wszystkich segmentach. BMW X5 F15, które ujrzało światło dzienne pod koniec maja, dołączy do ekologicznej rodziny. Model X5 eDrive zostanie zaprezentowany na nadchodzących targach samochodowych we Frankfurcie.
22.08.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W dobie ponadprzeciętnej dbałości o spełnianie norm emisji spalin napędy hybrydowe trafiają do coraz większej liczby modeli, we wszystkich segmentach. BMW X5 F15, które ujrzało światło dzienne pod koniec maja, dołączy do ekologicznej rodziny. Model X5 eDrive zostanie zaprezentowany na nadchodzących targach samochodowych we Frankfurcie.
Pod maskę największego SUV-a oferowanego przez BMW trafi benzynowy, 4-cylindrowy silnik TwinPower Turbo. Będzie on współpracował z jednostką elektryczną, rozwijającą 70 kW (95 KM), zasilaną z akumulatorów litowo-jonowych, zainstalowanych pod podłogą bagażnika. BMW poinformowało, że będzie je można doładowywać z domowych gniazdek oraz w coraz powszechniejszych stacjach ładowania.
X5 eDrive rozwinie na samych silnikach elektrycznych prędkość do 120 km/h. Bez użycia motoru spalinowego SUV BMW będzie mógł przejechać do 30 km. Można się spodziewać, że jest to wynik maksymalny, nieosiągalny, jeśli będziemy chcieli poruszać się z najwyższą możliwą prędkością.
BMW podało, że średnie spalanie X5 eDrive ma wynieść 3,8 l/100 km. Emisja CO2 osiągnie w tym modelu mniej niż 90 g/km.
Oprócz redukcji rozmiarów bagażnika oraz nowego, hybrydowego napędu BMW X5 wraz z wersją eDrive otrzymało drobne zmiany stylistyczne. Zmieniono relingi, dodano delikatne niebieskie akcenty oraz zamontowano 21-calowe felgi o bardziej wydajnym aerodynamicznie kształcie.