BMW Serii 7 (2013) - subtelne zmiany [wideo]

Od kilku miesięcy w sieci pojawiały się zdjęcia szpiegowskie prezentujące zakamuflowane BMW Serii 7. Producent z Monachium przygotował facelifting dla swojej flagowej limuzyny. Czym auto różni się od starszej wersji?

BMW Serii 7 Facelifting
BMW Serii 7 Facelifting
Bartosz Pokrzywiński

25.05.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od kilku miesięcy w sieci pojawiały się zdjęcia szpiegowskie prezentujące zakamuflowane BMW Serii 7. Producent z Monachium przygotował facelifting dla swojej flagowej limuzyny. Czym auto różni się od starszej wersji?

Na pierwszy rzut oka zmiany są niemal niezauważalne. Nie jest to najprawdopodobniej ostatni facelifting tego samochodu. BMW Serii 7 generacji F01/F02 zadebiutowało na rynku w 2008 roku, a więc przed oficjalną premierą całkowicie nowego modelu BMW powinno przygotować jeszcze jedno odświeżenie stylistyczne.

Jak więc na "średni" facelifting przystało, zmiany są bardzo dyskretne. Miłośnicy "bawarek" rozpoznają na pewno nowe nozdrza z dziewięcioma, a nie dwunastoma żebrami. Poza tym z przodu dostrzec można także nowy zderzak oraz reflektory wykonane z diod LED. Jest to bardziej dostojna wersja "ringów", które nabrały bardziej kwadratowego kształtu.

BMW Serii 7 Facelifting
BMW Serii 7 Facelifting

Ze stylistycznych zmian nadwozia wymienić można jeszcze boczne lusterka oraz delikatnie przestylizowane tylne światła z nowym zderzakiem. Nieco więcej nowości we wnętrzu. Tablica zegarów jest teraz jednym wielkim wyświetlaczem, a kierowca będzie mógł wybierać spośród kilku różnych wersji animacji. Tę samą nowinkę BMW wprowadziło do Serii 5 oraz Serii 5 GT na nowy rok modelowy.

Nad centralnym wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala, w dodatkowym pakiecie rozrywki znajduje się głośnik będący częścią 1200-watowego systemu audio firmy Bang & Olufsen. Cały zestaw liczy aż 16 głośników. Sam wyświetlacz także został poprawiony, teraz wyświetla on grafikę w jeszcze lepszej rozdzielczości. BMW zamontowało do Serii 7 całkowicie nowe fotele, które oczywiście obszyte są skórą.

BMW Serii 7 Facelifting
BMW Serii 7 Facelifting

Najciekawsze zmiany zaszły jednak pod maską. Tutaj, zgodnie z oczekiwaniami, pojawił się najmocniejszy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny na świecie, czyli motor 3,0 wspomagany trzema turbosprężarkami. Jednostka o mocy 381 KM i 740 Nm momentu obrotowego będzie napędzała wersję 750d xDrive, która ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 4,9 s i spalać średnio 6,4 l oleju napędowego na 100 km. Idealny silnik Diesla do flagowej limuzyny.

Odświeżono też wersję BMW ActiveHybrid 7, która teraz napędzana będzie jednostką TwinPower Turbo 3,0 o mocy 320 KM zamiast jednostki V8 o pojemności 4,4 l. Silnik będzie wspomagany przez 55-konny motor elektryczny oraz ekologiczne rozwiązania zmniejszające spalanie, czyli Start/Stop i układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Łączna moc hybrydy to 354 KM i 500 Nm momentu obrotowego, co pozwoli na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 s, średnie spalanie na poziomie 6,8 l oraz emisję 158 g CO2 na każdy przejechany kilometr.

BMW Serii 7 Facelifting
BMW Serii 7 Facelifting

Podobnie więc jak w przypadku nowego Audi A6 Hybrid wygląda na to, że minie jeszcze trochę czasu, zanim hybrydy będą mogły powalczyć z silnikami wysokoprężnymi. Ciekawostką w Serii 7 ActiveHybrid jest to, że auto może podróżować wyłącznie za pomocą jednostki elektrycznej. Będzie to jednak dystans nie większy niż 4 kilometry i nie będzie można jechać szybciej niż 60 km/h. Obecnie za wersję ActiveHybrid 7 z 4,4-litrową V-ósemką trzeba zapłacić 487 200 zł, czyli o ponad 100 000 zł więcej niż za 306-konną 740d, która spala średnio o 2,5 l paliwa mniej niż hybryda.

Nowe BMW Serii 7 wygląda odrobinę bardziej atrakcyjnie od poprzednika. Najciekawsze zmiany zaszły jednak pod maską oraz we wnętrzu. Nie jestem jednak przekonany, czy wybór animacji tablicy zegarów to na pewno rozwiązanie godne flagowej limuzyny. Co innego prawie 400-konny turbodiesel. Ciekawe, jak będzie z ceną.

2013 BMW 7-Series facelift revealed - first official promo

Nowe BMW serii 7 konsekwentnie umacnia swoją pozycję najbardziej innowacyjnej limuzyny w segmencie pojazdów luksusowych. Flagowy model BMW to zarówno sportowa elegancja, doskonałe technologie napędowe, jak i luksusowy komfort. Limuzyna podkreśla swoją pozycję lidera poprzez znaczące udoskonalenie wyposażenia: nowe reflektory diodowe, atrakcyjniejsze i lepiej wyciszone wnętrze, odczuwalnie większy komfort jazdy, kompletna oferta wyposażenia dodatkowego oraz najnowocześniejsze technologie bezpieczeństwa gwarantują najwyższy standard podróżowania. Szereg nowych lub zoptymalizowanych wariantów napędu, wśród nich najmocniejszy sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny na świecie oraz jednostka BMW ActiveHybrid 7 drugiej generacji, wyznaczają standardy w zakresie mocy i wydajności.

Karoseria: nowe reflektory diodowe i nowe, dyskretne elementy stylistyczne.

Dynamiczne linie i idealnie harmonijne proporcje nadal określają sportowo-elegancką sylwetkę BMW serii 7 Limuzyna. Najbardziej zauważalnym elementem nowego modelu są diodowe reflektory główne z typowymi dla tej marki pierścieniami świetlnymi i elegancką listwą akcentową. Dzięki nim nowy model może pochwalić się niepowtarzalnym wyglądem także w nocy. Pojazd wyróżnia ponadto zmodyfikowana atrapa chłodnicy BMW z dziewięcioma, a nie jak poprzednio dwunastoma, listwami grilla oraz zmieniony pas przedni. Patrząc z boku, można zauważyć takie nowe cechy charakterystyczne, jak kierunkowskazy wbudowane w dolną część lusterka zewnętrznego. Wyraźnie zarysowany tył pojazdu zdobi filigranowy chromowany pasek łączący płaskie lampy tylne w zderzaku tylnym.

Wnętrze: nowe skórzane fotele, wyciszone wnętrze, system rozrywki z tyłu i system audio z wysuwanym głośnikiem centralnym.

Wnętrze BMW serii 7 Limuzyna charakteryzuje doskonałe wzornictwo, najlepsze materiały, rzemieślnicza precyzja wykonania i najwyższa funkcjonalność. Kierowca i pasażer zajmują miejsca w nowo zaprojektowanych skórzanych fotelach oferujących optymalne podparcie boczne i maksymalny komfort na długich trasach. Także pasażerowie z tyłu podróżują nadzwyczaj wygodnie i są optymalnie zabezpieczeni przed hałasem. Na życzenie również z tyłu dostępne są pojedyncze fotele, które można dostosować do indywidualnych potrzeb. Na długich trasach rozrywki dostarcza opcjonalny system Rear Seat Entertainment z nowym płaskoekranowym monitorem o przekątnej 9,2 cala. Idealny dźwięk gwarantuje nowy system Bang & Olufsen High End Surround Sound o mocy 1200 W wyposażony w 16 głośników, w tym w podświetlany głośnik centralny, który chowa się niemal całkowicie w podstawie deski rozdzielczej.

Kokpit: dowolnie wybierane wskazania w technologii Black Panel i centralny monitor pokładowy z grafiką 3D.

W nowym BMW serii 7 wielofunkcyjny wyświetlacz wskaźników za kierownicą można po raz pierwszy dostosować do potrzeb kierowcy. Rozszerzona technologia Black Panel otwiera zupełnie nowe możliwości wyświetlania na ekranie o przekątnej 10,25 cala. W zależności od trybu jazdy przyrządy są zróżnicowane pod względem kolorystycznym i graficznym i dostarczają indywidualnych informacji, takich jak np. wskazania stanu i funkcji. Także centralny monitor pokładowy na środku deski rozdzielczej został zoptymalizowany wizualnie i technicznie – teraz pracuje z wysoką rozdzielczością umożliwiającą wyświetlanie obrazu 3D.

Napęd i układ jezdny: duża moc, lepsza wydajność i większy komfort jazdy.

W roku 2012 nowe BMW serii 7 Limuzyna debiutuje z nowymi i gruntownie zmodyfikowanymi jednostkami napędowymi, które wyróżniają się wysoką wydajnością i niską emisją spalin, a swoją moc przenoszą na koła napędowe za pośrednictwem inteligentnej ośmiostopniowej skrzyni automatycznej. Rozwiązania takie jak funkcja Auto Start Stop, odzysk energii hamowania oraz przełącznik właściwości jezdnych drugiej generacji z trybem ECO PRO i funkcją swobodnego „żeglowania” niosą dodatkowy potencjał oszczędności.

Oprócz flagowego modelu BMW 760i z dwunastocylindrową jednostką napędową w BMW 740i oferowany jest nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy, a w BMW 750i zmodyfikowany silnik benzynowy V8. Również sześciocylindrowe silniki wysokoprężne w BMW 730d i BMW 740d odznaczają się większą mocą i niższym zużyciem paliwa. Premierę świętuje nowe BMW 750d xDrive: pod jego maską pracuje nowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny TwinPower Turbo – najmocniejszy diesel w swojej klasie. Ponadto na starcie pojawia się także druga generacja BMW ActiveHybrid 7 z nowym rzędowym silnikiem sześciocylindrowym i znacznie zredukowaną emisją spalin.

Liczne rozwiązania w zakresie układu jezdnego zapewniają w BMW serii 7 Limuzyna jeszcze większy komfort jazdy. Wyposażenie standardowe obejmuje nie tylko zoptymalizowany układ jezdny z nowymi elementami gumowymi i amortyzatorami oraz z pneumatycznym zawieszeniem tylnej osi z regulacją wysokości, ale i elektromechaniczny układ kierowniczy. Najnowocześniejsze elektroniczne systemy regulacji wraz z nową konfiguracją oprogramowania pozytywnie wpływają na wygodę podróżowania BMW serii 7 Limuzyna i gwarantują, że nowa charakterystyka dynamiki jazdy i komfortu dostarczy wszystkim pasażerom jeszcze więcej radości z jazdy.

BMW ConnectedDrive: doskonały komfort jazdy i maksymalne bezpieczeństwo dzięki inteligentnej łączności sieciowej.

Wyjątkowe połączenie systemów wspomagających kierowcę i usług mobilnościowych po raz kolejny pokazuje innowacyjność i przewagę techniczną BMW serii 7. Nowe, atrakcyjne rozwiązania w ofercie BMW ConnectedDrive umacniają Limuzynę na pozycji lidera w segmencie pojazdów luksusowych.

Maksymalne bezpieczeństwo gwarantują unikalne w segmencie premium układy BMW Night Vision + Dynamic Light Spot z rozpoznawaniem osób, nieoślepiający asystent diodowych świateł drogowych, Driver Assistant Plus z funkcją Stop&Go, Active Protection z automatycznym rozpoznawaniem zmęczenia oraz funkcja Speed Limit Info ze wskazywaniem zakazów wyprzedzania za pomocą symboli znaków drogowych. Wydajniejszy system operacyjny centralnego monitora pokładowego umożliwia idealną obsługę programów rozrywki, optymalizuje korzystanie z usług biurowych czy internetowych oraz komfort rozmów przez telefon. System nawigacyjny Professional jest wydajniejszy i pracuje z wykorzystaniem nowej funkcji wyświetlania map oraz w trybie 3D City. Ofertę funkcjonalnych rozwiązań w BMW serii 7 uzupełnia innowacyjna funkcja bezdotykowego otwierania pokrywy bagażnika .

BMW serii 7 spełnia najwyższe światowe wymagania pod względem estetyki i innowacyjnej technologii. Stanowi symbol wyjątkowych przeżyć podczas jazdy i sportowej elegancji w segmencie luksusowych limuzyn. W 2012 r. ulepszone BMW serii 7 podkreśla po raz kolejny swoją stylową prezencję i sportowy charakter nowymi, atrakcyjnymi detalami z przodu i z tyłu. Wymiary samochodu zmieniły się tylko nieznaczne – wysokość całkowita mniejsza o osiem milimetrów nadaje wydłużonej linii nadwozia więcej wyrazu i podkreśla idealny balans dynamicznych proporcji.

Zupełnie nowe reflektory podkreślają prezencję BMW serii 7.

Z przodu, dzięki wydłużonej masce silnika o dużej powierzchni, BMW serii 7 wygląda elegancko i efektownie. Precyzyjne kontury maski podkreślają przy tym nową, pionową atrapę chłodnicy BMW. Jej pokaźnych rozmiarów chromowana rama z nowym podziałem (dziewięć poprzeczek zamiast dwunastu) prezentuje się jeszcze bardziej prominentnie i podkreśla atrakcyjny wygląd BMW serii 7. Dostępne w wyposażeniu dodatkowym nowe reflektory główne wykonane w całości w technologii LED podkreślają swoją elegancką listwą akcentową i typowymi dla marki pierścieniami świetlnymi niepowtarzalny wizerunek „siódemki”.

W dolnej strefie zmodyfikowanego pasa przedniego duży wlot powietrza przechodzący przez całą długość jest optycznie podzielony na trzy części. Dwie nowe chromowane poprzeczki dzielą przy tym zewnętrzny obszar wlotu powietrza, podkreślając sportowy charakter. Po prawej i lewej stronie szerokiego grilla wentylacyjnego, jeszcze poza diodowymi reflektorami przeciwmgielnymi, znajdują się dwa wąskie pionowe otwory wentylacyjne, do tzw. zasłony powietrznej. Polepsza ona przepływ strumienia powietrza wokół przednich kół, co skutkuje ograniczeniem zużycia paliwa podczas jazdy z dużą prędkością. Zasłona powietrza realizuje więc założenia strategii BMW EfficientDynamics w aspekcie stylistycznym.

Proporcje typowe dla BMW, takie jak duży rozstaw kół, krótki zwis z przodu, wydłużona maska silnika i cofnięta kabina pasażerska z linią dachu nawiązującą do coupé, akcentują sportowo-elegancką sylwetkę BMW serii 7. Nowym elementem stylistycznym z boku pojazdu są kierunkowskazy wbudowane w dolną część lusterka bocznego. Poprawia to ich widoczność i przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa na drodze. Mocno zarysowany tył BMW serii 7 emanuje sportowym charakterem. Poziome linie nadwozia z podziałem na wiele poziomów redukują optycznie wysokość pojazdu. Stylistyka typowych dla marki lamp tylnych w kształcie litery L połączonych wyrazistym chromowanym paskiem pozostaje niezmieniona, natomiast dzięki różnym odcieniom czerwieni oferują one bogatsze kontrasty kolorystyczne. Drugi nowy filigranowy chromowany pasek łączy optycznie obie płaskie lampy tylne w poszyciu zderzaka tylnego i sprawia, że cały tył pojazdu jest jeszcze bardziej zwarty i prezentuje się nadzwyczaj ekskluzywnie. Charakterystycznym elementem tego doskonałego 12-cylindrowego modelu jest kolejny wąski chromowany mostek między czterema chromowanymi końcówkami rury wydechowej, który zdobi pas tylny.

Ekskluzywna stylistyka dla nowego Rear Seat Entertainment.

Równie jednoznacznie stylistyka wnętrza odzwierciedla wyobrażenia o stylowej ekskluzywności i luksusowym charakterze. Wnętrze wygląda spójnie i emanuje wysoką jakością. Miękkie kształty, wysokiej klasy materiały i stylowe zestawienia kolorystyczne gwarantują luksusowy wygląd. Skóra dakota i skóra nappa są teraz dostępne w kolorze kości słoniowej w połączeniu z czernią i w beżu Veneto w połączeniu z beżem Veneto. Doskonała jakość wykonania, ze wskazaniem na rzemieślniczą precyzję, świadczy o przywiązywaniu dużej wagi do szczegółów.

Cechą charakterystyczną stylistyki wnętrza BMW jest konsekwentne zorientowanie na kierowcę i ergonomiczne dostosowanie do jego potrzeb. W tę strategię wpisują się nowo zaprojektowane, węższe fotele przednie. Oferują one najlepszą ergonomię, optymalne podparcie boczne oraz maksymalny komfort podczas długich podróży. Oprócz modelu podstawowego dostępne są również inne warianty – fotel sportowy lub wielofunkcyjny. Ten ostatni jest wyposażony na życzenie w składany stolik w oparciu lub w „Rear Seat Entertainment”. Zupełnie nowym rozwiązaniem jest 9,2-calowy ekran. Nie jest on wbudowany, lecz sprawia wrażenie, jakby wisiał na przednim fotelu. Jego ekskluzywne wzornictwo zainspirowały modne urządzenia płaskoekranowe, którym monitor zawdzięcza swój filigranowy i lekki wygląd. W wyposażeniu dodatkowym nowego BMW serii 7 dostępne są regulowane pojedyncze fotele z tyłu, które można elastycznie dostosowywać do indywidualnych potrzeb. Możliwa jest również regulacja nachylenia oparcia i siedziska oraz pozycji zagłówka. Elementy obsługi są podobne do odpowiednich przycisków na fotelach przednich wraz z pamięcią ustawień.

Idealne warunki do maksymalnego podniesienia komfortu podróżowania stwarza wersja przedłużona BMW serii 7. Zwiększony o 140 milimetrów rozstaw osi wychodzi na dobre pasażerom z tyłu i gwarantuje zrelaksowaną i spokojną jazdę w pierwszej klasie. Ponadto niezależna linia dachu wersji przedłużonej zwiększa z tyłu przestrzeń nad głową o dziesięć milimetrów.

Wysuwany głośnik centralny zapewnia doskonałe brzmienie.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort jazdy i podróżowania, BMW serii 7 oferuje optymalną izolację dźwiękową we wnętrzu. Dodatkowe materiały tłumiące w słupkach B i C, w progach i bagażniku oraz dalsze uszczelniania obramowań szyb i lusterek zewnętrznych maksymalnie redukują hałas. Dzięki temu muzyczne brzmienie systemu Bang & Olufsen High End Surround Sound zyskuje jeszcze na jakości. Ten 1200-watowy sprzęt muzyczny posiada 16 głośników spełniających swoją powinność m.in za podświetlanymi, satynowymi aluminiowymi maskownicami w narożnikach drzwi oraz tylną półką. Najbardziej rzucającym się w oczy elementem jest wysuwany, podświetlany głośnik centralny w desce rozdzielczej. Pracuje on z wykorzystaniem technologii B&O Acoustic Lens, a jego szczególny kształt gwarantuje perfekcyjne brzmienie na wszystkich fotelach. Gdy sprzęt muzyczny jest wyłączony, głośnik centralny chowa się niemal całkowicie w desce rozdzielczej. Przyjemne oświetlenie wnętrza, zwłaszcza w nocy, zapewnia nowe światło ambientowe. Lampki w przestrzeni na nogi kierowcy i pasażera oraz pośrednie podświetlenie podsufitki przez reflektory sufitowe wbudowane w słupek B poprawiają samopoczucie. Barwę światła ambientowego można przy tym wybrać indywidualnie.

Nowa jakość: wielofunkcyjny wyświetlacz zestawu wskaźników.

Szczególnym rozwiązaniem w BMW serii 7 jest dostępny po raz pierwszy, opcjonalny wielofunkcyjny wyświetlacz zestawu wskaźników. Zamiast klasycznego zestawu wskaźników, w którym cztery analogowe zegary informują kierowcę o prędkości, liczbie obrotów, zawartości zbiornika paliwa i temperaturze oleju, 10,25-calowy, niemal niewidocznie zintegrowany wyświetlacz gwarantuje zupełnie nowy i atrakcyjny sposób prezentacji danych, świadomie nawiązujący do nowoczesnych terminali elektronicznych.

Wprawdzie typowy wygląd z czterema zegarami został zachowany, jednak rozszerzona technologia Black Panel umożliwia realizację zupełnie nowych opcji wyświetlania informacji. Na przykład tryby właściwości jezdnych COMFORT, SPORT i ECO PRO wyświetlają się na wyświetlaczu przy użyciu rożnych wskaźników oraz indywidualnych kolorów, co zapewnia większe bezpieczeństwo, efektywność i wzorcowe zorientowanie na kierowcę. Przedstawione treści są dostosowane do trybu jazdy i odpowiednio się zmieniają. Dzięki temu na zestawie wskaźników kierowca otrzymuje zawsze wskazania optymalne w danej sytuacji.

Podczas gdy w trybie COMFORT wyświetla się klasyczny widok czterech zamkniętych zegarów, w trybie ECO PRO i SPORT pierścienie otwierają się, by stworzyć dodatkowe miejsce dla uzupełniających informacji między dwoma zegarami. W trybie ECO PRO wyświetlacz jest podświetlony na niebiesko. Obrotomierz staje się wskaźnikiem EfficientDynamics i wskazuje, jak wydajnie aktualnie jedzie kierowca: tutaj może on monitorować pozycję pedału gazu, bieżące zużycie paliwa bądź odzysk energii. Przy zbyt energicznym nacisku na pedał gazu całe wskazanie podświetla się na szaro, informując o zwiększonym zużyciu, którego można by uniknąć. Ponadto w trybie ECO PRO i COMFORT można aktywować funkcję zoom prędkościomierza. Powiększa ona aktualną pozycję wskazówki prędkościomierza jak przy użyciu lupy, gwarantując jeszcze lepszą czytelność wskazania.

W trybie SPORT wyświetlacz BMW podświetla się na pomarańczowo. Z pełną świadomością ten tryb wyświetlania jest utrzymany w bardzo purystycznym stylu i dostarcza kierowcy wyłącznie najpotrzebniejszych informacji, aby mógł się on optymalnie skoncentrować na tym, co dzieje się na drodze. Prędkościomierz wskazuje prędkość tylko cyfrowo, za pomocą dużej, umieszczonej centralnie liczby, natomiast w środku obrotomierza wyświetla się w powiększeniu włączony bieg, jeśli zmiana przełożeń odbywa się ręcznie za pomocą dźwigienek przy kierownicy. Oprócz zmian kolorystycznych wskazania zestawu wskaźników dostarczają także innych przydatnych informacji, takich jak wskazania stanu i funkcji, komunikaty układu Check Control oraz wskazówki nawigacyjne, które kierowca może włączać indywidualnie.

Monitor pokładowy.

Poprzez zastosowanie nowego, wielofunkcyjnego wyświetlacza zestawu wskaźników również centralny monitor pokładowy między kierowcą a pasażerem zyskał pod względem optycznym i technicznym. Czarne obramowanie nadało cofniętemu 10,25-calowemu wyświetlaczowi optyczną głębię, dzięki czemu wydaje się większy niż jest w rzeczywistości. Pionowe wstawki galwaniczne obramowują centralny wyświetlacz z boku i stanowią dodatkowe akcenty optyczne, które ciągną się aż do konsoli środkowej przez ramkę pokrywy uchwytu na napoje.

Nowe BMW serii 7 konsekwentnie umacnia swoją pozycję najbardziej innowacyjnej limuzyny w segmencie pojazdów luksusowych. Nowe i całkowicie zmodyfikowane wersje napędu wyznaczają standardy pod względem mocy i wydajności. Wszystkie jednostki napędowe współpracują z inteligentną ośmiostopniową skrzynią automatyczną i odznaczają się znacznie ograniczonym zużyciem paliwa i zredukowaną emisją spalin.

Funkcja Auto Start Stop, odzysk energii hamowania oraz przełącznik właściwości jezdnych drugiej generacji z trybem ECO PRO generują dodatkowe potencjały oszczędnościowe. Starannie zoptymalizowane zawieszenie oraz elektromechaniczny układ kierowniczy we wszystkich modelach z napędem na tylne koła wynoszą komfort jazdy na nowy poziom. Amortyzacja pneumatyczna z regulacją poziomu zawieszenia na osi tylnej jest we wszystkich modelach dostępna w wyposażeniu standardowym.

Oprócz flagowego modelu BMW 760i z dwunastocylindrową jednostką napędową w BMW 740i oferowany jest nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy, a w BMW 750i zmodyfikowany silnik benzynowy V8. Również sześciocylindrowe silniki wysokoprężne w BMW 730d i BMW 740d odznaczają się większą mocą i niższym zużyciem paliwa. Premierę

świętuje nowe BMW 750d xDrive: pod jego maską pracuje nowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny TwinPower Turbo – najmocniejszy diesel w swojej klasie. Ponadto na starcie pojawia się także druga generacja BMW ActiveHybrid 7 z nowym rzędowym silnikiem sześciocylindrowym i znacznie zredukowaną emisją spalin.

BMW 760i: kulturalnie pracujący silnik dwunastocylindrowy najwyższej klasy.

W dalszym ciągu agregat V12 z technologią BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem benzyny i płynną regulacją faz rozrządu reprezentuje najwyższe standardy. Z pojemności skokowej 5972 cm3 ta w pełni aluminiowa jednostka napędowa wyciska moc 400 kW/544 KM i już od 1500 obr/min osiąga maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Dzięki temu BMW 760i przyspiesza bez trudu od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 s i uzyskuje ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h. Średnie zużycia paliwa 12,8 l na 100 km i emisja CO2 299 g/km sprawiają, że ten fantastycznie pracujący pakiet mocy charakteryzuje się wydajnością niespotykaną dotąd wśród pojazdów tej klasy.

BMW 750i: ośmiocylindrowy silnik o większej mocy i mniejszym zużyciu paliwa.

Po raz pierwszy na drogi wyrusza zmodyfikowany silnik benzynowy V8. W dalszym ciągu ta duża ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 4395 cm3 zachwyca wysoką kulturą pracy i dynamicznym rozwojem mocy. Dzięki zoptymalizowanemu wysokociśnieniowemu wtryskowi bezpośredniemu i zmniejszonym stratom rozrządu, które można zasadniczo przypisać płynnej regulacji skoku zaworów po stronie ssącej, udało się zwiększyć potencjał mocy w porównaniu z poprzednim modelem, a jednocześnie znacznie obniżyć parametry zużycia i emisji. W aktualnej fazie konstrukcyjnej silnik osiąga maksymalną moc 330 kW/450 KM (+ 10%) oraz maksymalny moment obrotowy 650 Nm (+ 8,5%) w zakresie od 2000 do 4500. Uzbrojone w taką moc BMW 750i z nową ośmiostopniową skrzynią automatyczną przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,8 s, a jego elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Mimo lepszych osiągów jednostka napędowa pracuje wydajniej niż kiedykolwiek przedtem: zużycie łączne wynoszące zaledwie 8,6 l na 100 km oraz emisja CO2 199 g/km BMW 750i są o 25 procent niższe niż parametry osiągane przez jego słabszego poprzednika. Na rynku chińskim BMW 750i jest oferowane w wersji czterolitrowej o mocy 300 kW/408 KM i momencie obrotowym 600 Nm.

BMW 740i: nowy sześciocylindrowy silnik benzynowy o doskonałej wydajności.

Trzylitrowy rzędowy silnik sześciocylindrowy wyróżnia się potężną mocą i wysokimi obrotami. Ta supernowoczesna jednostka benzynowa zalicza się do pierwszych wysokowydajnych silników benzynowych, łączących technologię BMW TwinPower Turbo z wtryskiem bezpośrednim High Precision Injection, turbodoładowaniem na zasadzie Twin Scroll, zmienną regulację faz rozrządu Double VANOS oraz adaptacyjnym rozrządem VALVETRONIC. Z mocą maksymalną 235 kW/320 KM i maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm już od 1300 obr/min ta kulturalnie pracująca jednostka napędowa plasuje się na poziomie poprzedniego modelu BMW 740i, przy czym zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi tylko 7,9 l na 100 km. Emisja CO2 184 g/km jest mniejsza o 21 procent od parametrów poprzednika.

BMW 750d xDrive: nowy, doskonały sześciocylindrowy silnik wysokoprężny TwinPower Turbo z inteligentnym napędem na cztery koła.

Aktualny przykład wyjątkowej technologii napędowej BMW stanowi najnowsza jednostka wysokoprężna w BMW 750d xDrive. Ten najmocniejszy rzędowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny na świecie może się poszczycić innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, które gwarantują tej luksusowej limuzynie doskonałą dynamikę jazdy przy ponadprzeciętnej wydajności.

Wyjątkowa technologia TwinPower Turbo po raz pierwszy stosuje trzy turbosprężarki i ulepszony bezpośredni wtrysk Common Rail, aby zoptymalizować zarówno moc i moment obrotowy, jak i reakcję silnika. Precyzyjne skoordynowany sterownik turbosprężarek gwarantuje, że ten trzylitrowy, wysokowydajny silnik wysokoprężny rozwija potężną moc w całym zakresie obrotów i charakteryzuje się doskonałym stopniem sprawności. Pierwsza sprężarka rozpoczyna pracę już nieznacznie powyżej prędkości biegu jałowego, aby odpowiednio wcześnie zasilić komory spalania. Od 1500 obr/min otrzymuje ona wsparcie od większej sprężarki wysokoprężnej, przy czym silnik osiąga swój maksymalny moment obrotowy. Przy 2700 obr/min włącza się trzecia sprężarka, co zapewnia szybki przyrost mocy aż do maksymalnej prędkości obrotowej. Piezowtryskiwacze wtryskują paliwo pod ciśnieniem do 2200 bar do komór spalania, trzy wtryski wstępne, jeden wtrysk główny i cztery wtryski uzupełniające na cykl roboczy gwarantują efektywne i czyste spalanie.

Przygotowany w ten sposób rzędowy silnik sześciocylindrowy osiąga moc maksymalną 280 kW/381 KM oraz imponujący maksymalny moment obrotowy 740, dostępny już przy 2000 obr/min, dając nowemu BMW 750d xDrive potężną siłę napędową. Aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h, limuzyna potrzebuje zaledwie 4,9 s. Dzięki potężnym rezerwom mocy jednostka wyróżnia się dodatkowo dużą sportową elastycznością. Równie przekonująca jak moc jest wydajność technologii wysokoprężnej BMW: w cyklu pomiarowym UE pojazd zadowala się tylko 6,4 l paliwa na 100 km, a emisja CO2 wynosząca 169 g/km wypada odpowiednio korzystnie. W końcu ten nowy, najwyższej klasy silnik wysokoprężny dzięki technologii BMW BluePerformance już dziś uzyskuje parametry emisji poniżej wartości normy Euro 6.

Za bezpieczne przeniesienie mocy wysokowydajnej jednostki napędowej na drogę odpowiada stały, sterowany elektronicznie system napędu na cztery koła BMW 750i xDrive, który w każdej sytuacji gwarantuje odpowiedni do potrzeb rozdział siły napędowej pomiędzy przednie i tylne koła. Precyzyjny i szybko reagujący sterownik pomaga limuzynie zachować stabilne i dynamiczne właściwości jezdne także w wymagających warunkach.

BMW 740d: jeszcze bardziej ograniczone wartości zużycia paliwa i emisji.

Konsekwentnie ulepszana technologia TwinPower Turbo przyniosła korzyści w postaci dodatkowej dynamiki i większej wydajności także znanemu rzędowemu sześciocylindrowemu silnikowi wysokoprężnemu. W porównaniu z poprzednikiem ta trzylitrowa jednostka charakteryzuje się większą o pięć kilowatów mocą maksymalną (obecnie 230 kW/313 KM), natomiast maksymalny moment obrotowy 630 Nm (+ 30 Nm) osiąga jak poprzednio od 1500 obr/min. Optymalizacje termodynamiczne polepszają dodatkowo reakcję silnika i poprawiają zwinność. W połączeniu z nową ośmiostopniową skrzynią automatyczną wzmocnione BMW 740d może poszczycić się jeszcze lepszym średnim zużyciem paliwa 5,7 l/100 km i odpowiednio niską emisją CO2 149 g/km. Tym samym osiąga wartości o 17 procent lepsze od swojego poprzednika.

BMW 730d: 148 g/km – najczystszy silnik wysokoprężny w segmencie luksusowym.

BMW 730d potwierdza swój status najbardziej ekonomicznej i emitującej najmniej spalin luksusowej limuzyny na świecie, po raz kolejny redukując parametry zużycia i emisji. Równocześnie udało się zwiększyć maksymalną moc tej trzylitrowej sześciocylindrowej jednostki napędowej, odpowiadającej pod względem konstrukcyjnym jednostce BMW 740d, o dziesięć kilowatów do 190 kW/258 KM. Również maksymalny moment obrotowy wzrósł do 560 Nm (+20 Nm). Ze średnim zużyciem paliwa w cyklu pomiarowym UE 5,6 l na 100 km i emisją CO2 wynoszącą zaledwie 148 g/km nowe BMW 730d uzyskuje wartości o 17 procent lepsze niż jego poprzednik z sześciostopniową skrzynią automatyczną. Dostępna na życzenie technologia BluePerformance gwarantuje, że silnik będzie gotowy na wejście w życie normy emisji spalin Euro 6.

BMW xDrive: na życzenie dla BMW 750i, BMW 740d i BMW 730d.

Również inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive dodaje atrakcyjności BMW serii 7 Limuzyna. Oprócz typowych zalet napędu na cztery koła system ze swoim elektronicznym sterowaniem i błyskawicznym rozdziałem mocy na przednie i tylne koła gwarantuje doskonałą trakcję, maksymalne bezpieczeństwo, najlepsze prowadzenie oraz optymalne wykorzystanie mocy przy każdej pogodzie i w każdych warunkach drogowych. Charakterystyka, która wspomaga zwinność i precyzję także na zakrętach, stanowi idealne połączenie dynamiki i komfortu, stwarzając tym samym najlepsze warunki do jazdy na najwyższym poziomie.

BMW ActiveHybrid 7: druga generacja z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym.

BMW konsekwentnie promuje rozwój inteligentnych napędów hybrydowych. W 2012 r. premierę świętuje druga generacja BMW ActiveHybrid 7, wyróżniająca się zredukowanymi parametrami zużycia i emisji oraz innowacyjnymi funkcjami dodatkowymi. W aktualnej fazie rozwoju zastosowanie ma rzędowy silnik sześciocylindrowy, który przekonuje wysokimi obrotami, elastycznością i wydajnością. Ta nowoczesna jednostka benzynowa z technologią BMW TwinPower Turbo o mocy 235 kW/320 KM jest najsilniejszym wariantem silników stosowanych w nowym BMW 740i i zastępuje dotychczasowy silnik ośmiocylindrowy. Dalszymi komponentami hybrydowymi są elektryczny silnik synchroniczny o mocy 40 kW/55 KM, typowa dla hybryd ośmiostopniowa skrzynia automatyczna, wysokowydajny akumulator litowo-jonowy oraz elektronika mocy do inteligentnego sterowania zarządzania energią. Wszystkie komponenty tworzą razem efektywny i harmonijny system, pomagając nowemu BMW ActiveHybrid 7 w osiągnięciu maksymalnej dynamiki i doskonałego stosunku między osiągami a zużyciem paliwa – i to nie tylko w porównaniu z poprzednim modelem.

Dzięki mocy systemowej 260 kW/354 KM i maksymalnemu momentowi obrotowemu 500 Nm nowy silnik przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 s. Średnie zużycie paliwa wynosi przy tym 6,8 l/100 km, a emisja CO2 158 g/km. W porównaniu z nowym BMW 740i z konwencjonalnym układem przeniesienia napędu wydajniejsza technologia hybrydowa gwarantuje konsumpcję paliwa mniejszą o ok. 14 procent.

Liczne innowacyjne funkcje poprawiają dynamikę jazdy lub przyczyniają się do poprawy efektywności całego systemu. Na przykład silnik elektryczny wspomaga silnik sześciocylindrowy w funkcji boost dodatkowym momentem napędowym 210 Nm, kiedy potrzebne jest szczególnie dynamiczne przyspieszenie na krótkim odcinku. Oprócz tego odzysk energii hamowania, funkcja Hybrid Start Stop, tryb ECO PRO z funkcją „żeglowania” oraz wyprzedzająca analiza sytuacji podczas jazdy z odpowiednim ustawieniem układu napędowego zapewniają niezwykle efektywne wykorzystanie energii (więcej informacji na ten temat w rozdziale BMW EfficientDynamics). Nowe BMW ActiveHybrid 7 może być również napędzane wyłącznie elektrycznie. W zależności od stanu naładowania akumulatora hybrydowego i prędkości czysty i niemal bezszelestny napęd umożliwia przejechanie maksymalnie czterech kilometrów z maksymalną prędkością 60 km/h.

Innowacyjna ośmiostopniowa skrzynia automatyczna w wyposażeniu standardowym.

W 2012 r. BMW wyposaża wszystkie modele serii 7 w wydajną ośmiostopniową skrzynię automatyczną, która była dotychczas zarezerwowana dla BMW 760i, BMW 740d xDrive oraz BMW ActiveHybrid 7. Dzięki dodatkowym przełożeniom skrzynia łączy komfort zmiany biegu z efektywnością na najwyższym poziomie, wspomagając przy tym dynamikę jazdy BMW serii 7 Limuzyna. Inteligentna technologia sterowania i regulacji zapewnia krótki czas zmiany przełożeń oraz czas reakcji, jak również bezpośredni wybór biegu docelowego. Ponadto układy elektroniczne pozwalają na różne charakterystyki zmiany przełożeń, które wspomagają zarówno dynamiczny, jak i komfortowy oraz oszczędny styl jazdy.

Dzięki ośmiu przełożeniom, mimo rozszerzonego zakresu, skoki obrotów przy zmianie przełożeń są niewielkie, co gwarantuje optymalne przełożenie w niemal wszystkich sytuacjach na drodze. W praktyce harmonijne zestopniowanie umożliwia ciche i dynamiczne przyspieszanie, jak również komfortową i oszczędną jazdę również w niskim zakresie prędkości obrotowej. Tym samym nowa ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów zapewnia nie tylko dynamiczne przyspieszanie i komfortową zmianę biegów, lecz także ekonomiczny styl jazdy.

Układ jezdny: zoptymalizowana charakterystyka i rozszerzone wyposażenie standardowe odczuwalnie zwiększają komfort kierowcy i pasażerów.

Także w 2012 r. dynamika, komfort i bezpieczeństwo jazdy zaliczają się do cech wyróżniających BMW serii 7 Limuzyna. Istotnie przyczynia się do tego złożony układ jezdny, który w doskonały sposób wspomaga potencjał mocy i wysokiej kultury pracy jednostek napędowych. Liczne rozwiązania zapewniają limuzynie dodatkową dawkę komfortu jazdy. Oprócz zoptymalizowanej konfiguracji podwozia ze zmodyfikowanymi łożyskami gumowymi i nowymi amortyzatorami oraz amortyzacji pneumatycznej tylnej osi z regulacją poziomu zawieszenia w wyposażeniu standardowym znajduje się także elektromechaniczny układ kierowniczy w modelach z napędem na tylne koła. Najnowocześniejsze elektroniczne systemy regulacji wraz z nową konfiguracją oprogramowania pozytywnie wpływają na wygodę podróżowania BMW serii 7 Limuzyna i gwarantują, że nowa charakterystyka dynamiki jazdy i komfortu dostarczy wszystkim pasażerom jeszcze więcej radości z jazdy.

Dynamika z jeszcze większym komfortem: oś z podwójnym wahaczem poprzecznym i zespolona oś tylna V z amortyzacją pneumatyczną i regulacją poziomu zawieszenia.

Oś przednia BMW serii 7 Limuzyna bazuje na znanej konstrukcji z podwójnym wahaczem wykonanej z aluminium, która łączy maksymalną sztywność z minimalną masą. Aluminiowa jest również opatentowana zespolona oś tylna V. Poprzez zastosowanie zmodyfikowanych przegubów kulowych, sztywniejszych amortyzatorów hydraulicznych, nowocześniejszych łożysk gumowych oraz pieczołowicie zestrojonej elastokinematyki inżynierom udało się osiągnąć zoptymalizowaną reakcję na drgania i w konsekwencji odczuwalnie poprawić komfort. Dzięki efektywnemu odprzężeniu wpływu nawierzchni i napędu tylna oś gwarantuje doskonały komfort akustyczny i amortyzacyjny.

Wszystkie modele BMW serii 7 są teraz wyposażone w komfortową amortyzację pneumatyczną osi tylnej, która zapewnia stałą wysokość zawieszenia we wszystkich warunkach jazdy i przy każdym obciążeniu. Dzięki automatycznej regulacji poziomu każda zmiana obciążenia jest uwzględniania i kompensowana indywidualnie dla każdego koła, tak by przy ruchach amortyzacyjnych na skutek nierówności podłoża i nachylenia na zakrętach konieczna była tylko niewielka regulacja.

Zawsze bezpiecznie: lekki układ hamulcowy i najnowocześniejsze elektroniczne systemy regulacji.

Lekki układ hamulcowy z pływającymi i wentylowanymi tarczami z jednolitymi zaciskami zapewnia w każdej sytuacji doskonałe opóźnienie i zatrzymuje limuzynę również przy dużych prędkościach na krótkiej drodze hamowania. Układ ten zapewnia przy tym niezwykłą wytrzymałość i maksymalny komfort hamowania. Działanie układu hamulcowego wspierają najnowocześniejsze elektroniczne urządzenia bezpieczeństwa, pracujące w ramach układu dynamicznej kontroli stabilności DSC, które w luksusowej limuzynie w równym stopniu dbają o dynamikę jak i bezpieczeństwo jazdy. Układ DSC obejmuje ABS, układ automatycznej kontroli stabilności (ASC), tryb dynamicznej kontroli trakcji (DTC), układ dynamicznej regulacji hamulców (DBC) oraz układ kontroli hamowania na zakrętach (CBC). Ponadto dostępny jest asystent ruszania, funkcja suszenia tarcz hamulcowych oraz elektroniczna funkcja blokowania mechanizmu różnicowego osi tylnej, aktywowana poprzez wyłączenie trybu DSC.

Dynamika i komfort jazdy na miarę: dynamiczna kontrola amortyzatorów, układ Dynamic Drive i przełącznik właściwości jezdnych z trybem ECO PRO.

BMW serii 7 jest pierwszym samochodem na świecie wyposażonym w elektronicznie regulowany układ amortyzatorów, którego elementy zapewniają adaptacyjne i indywidualne dla każdego koła dostosowanie do właściwości jezdni. Regulacja stopnia odbicia i dobicia odbywa się przez cały czas i niezależnie. W ten sposób można połączyć ze sobą sztywny układ jezdny z jednak komfortową reakcją na nierówności nawierzchni. Kierowca może definiować charakterystykę amortyzatorów za pomocą przełącznika właściwości jezdnych.

Zoptymalizowane oprogramowanie poprawia komfort jazdy, zwiększając przy tym jeszcze zwinność auta.

Dostępny w BMW serii 7 układ stabilizacji przechyłów bocznych Dynamic Drive redukuje m.in. przechyły boczne karoserii podczas szybkiego pokonywania zakrętów oraz nagłej zmiany kierunku jazdy. Czujniki ustalają aktualny w danym momencie przechył boczny, któremu w szybki i precyzyjny sposób przeciwdziałają silniki wahliwe w stabilizatorach przedniej i tylnej osi. W ten sposób dopasowuje się także samosterowność i zachowanie limuzyny przy zmianie obciążeń. Umożliwia to jeszcze zwinniejsze i bardziej precyzyjne pokonywanie zakrętów.

Przełącznik właściwości jezdnych z trybem ECO PRO i rozszerzonymi funkcjami: sportowa, komfortowa lub oszczędna jazda – za sprawą jednego przycisku.

Nowe BMW serii 7 ustanawia nowe standardy w klasie pojazdów luksusowych nie tylko pod względem dynamiki, lecz także komfortu jazdy. Za pomocą przełącznika właściwości jezdnych z trybem ECO PRO kierowca ma możliwość zmiany ogólnego charakteru auta na bardziej sportowy lub bardziej komfortowy, przy czym dostępne tryby jazdy są teraz jeszcze bardziej zróżnicowane. Przełącznik właściwości jezdnych z trybem ECO PRO znajduje się we wszystkich modelach z wyjątkiem BMW 760i w wyposażeniu standardowym.

Z jego pomocą kierowca zmienia progresję pedału gazu, reakcję silnika, charakterystykę wspomagania kierownicy i próg zadziałania układu DSC. Ponadto w układ zintegrowane są dodatkowo funkcja Servotronic, zintegrowany aktywny układ kierowniczy, automatyczna skrzynia biegów oraz dynamiczna kontrola amortyzatorów. Obsługa odbywa się w prosty sposób za pomocą przycisku na konsoli środkowej. Za pomocą przełącznika kołyskowego kierowca może wybrać tryb ECO PRO, COMFORT, SPORT lub SPORT+ i otrzymuje zdefiniowane ustawienia odpowiednio dostosowujące pracę komponentów napędu i układu jezdnego. Różnice pomiędzy poszczególnymi trybami są dla kierowcy wyraźnie odczuwalne. W połączeniu ze zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym dostępny jest również tryb COMFORT+, który zapewnia jeszcze większą wygodę zwłaszcza pasażerom siedzącym z tyłu.

Za pomocą kolejnego przycisku można także zmieniać ustawienia układu DSC. I tak na przykład, gdy kierowca wybierze tryb TRACTION, ruszanie z miejsca na grząskiej nawierzchni lub w głębokim śniegu będzie znacznie łatwiejsze. Tutaj, podobnie jak w trybie SPORT+, podnoszą się progi zadziałania regulacji stabilności jazdy i aktywowany jest tryb dynamicznej kontroli trakcji (DTC). Układ DSC można również całkowicie wyłączyć.

Nowy tryb ECO PRO pomaga kierowcy w osiągnięciu bardzo wydajnego i ekonomicznego stylu jazdy. W tym celu dostosowuje odpowiednio charakterystykę pedału gazu, tak że przy takiej samej drodze pedału zapotrzebowanie na moc jest mniejsze niż w zwykłym trybie jazdy. Również program zmiany biegów skrzyni automatycznej pracuje z przyspieszonymi punktami włączania wyższego i opóźnionymi punktami redukcji biegu. Oprócz tego działa inteligentne sterowanie układem zarządzania energią i klimatyzacją ze zredukowaną mechaniczną siłą napędową, generujące oszczędności w odbiornikach elektrycznych, takich jak ogrzewanie lusterek zewnętrznych i ogrzewanie foteli.

Jednak największy wpływ na zużycie paliwa ma sam kierowca ze swoimi indywidualnymi nawykami. Dlatego w zależności od sytuacji układy elektroniczne dostarczają mu wskazówek i motywują do ekonomiczniejszej jazdy. Specjalne wskazana na zestawie wskaźników informują o dodatkowej drodze do przejechania bez konieczności tankowania lub wyświetlają historię zużycia. W trybie ECO PRO można zredukować średnie zużycie paliwa nawet o 20 procent i tym samym zwiększyć zasięg.

Do rozszerzonych funkcji zalicza się nowy tryb „żeglowania” w ECO PRO, jak również wyprzedzająca analiza sytuacji podczas jazdy ze wstępnym ustawieniem komponentów napędowych w BMW ActiveHybrid 7. Obie funkcje oferują dodatkowe potencjały oszczędnościowe i są bliżej opisane w rozdziale „BMW EfficientDynamics”.

Premiera: elektromechaniczny układ kierowniczy w standardzie.

Z wyjątkiem modeli xDrive wszystkie limuzyny nowej serii BMW 7 są wyposażone w elektromechaniczne wspomaganie kierownicy EPS (Electronic Power Steering) wykorzystujące silniczek elektryczny. Układ EPS działa tylko wtedy, gdy wspomaganie kierownicy jest rzeczywiście potrzebne. Nie pobiera on zatem żadnej energii podczas jazdy prosto oraz podczas zakrętów pokonywanych ze stałym kątem skrętu. Oprócz wysokiej wydajności i niewielkiej masy liczy się także wysoka precyzja kierowania z jednoznaczną reakcją zwrotną oraz komfortowe zestrojenie odnośnie do powrotu kierownicy i tłumienia kołysania. Ponadto kierowca doceni z pewnością korzyści, jakie oferuje mu standardowa funkcja Servotronic układu kierowniczego, którego charakterystyka jest ogólnie bardziej bezpośrednia i wymaga mniejszej liczby obrotów kierownicą.

Zintegrowany aktywny układ kierowniczy dla maksymalnej zwrotności i komfortu.

Na życzenie w BMW serii 7 Limuzyna z napędem na tylne koła można otrzymać zintegrowany układ kierowniczy, będący połączeniem aktywnego układu kierowniczego na przednie koła ze skrętną osią tylną. Zarówno z przodu, jak i z tyłu kąt skrętu kół i wspomaganie kierownicy są regulowane przez silniki elektryczne.

Zoptymalizowany układ sterowania przetwarza przy tym informacje o prędkości obrotowej kół, ruchach kierownicy, prędkości kątowej i przyspieszeniu poprzecznym, tak aby w każdej sytuacji zagwarantować odpowiednią pracę układu kierowniczego. Zintegrowany układ kierowniczy na przedniej osi pracuje z adaptacyjnym przełożeniem układu kierowniczego, które odciąża kierowcę przy parkowaniu i manewrowaniu, a przy większej prędkości zapewnia wysoką precyzję. Zwłaszcza w trybie COMFORT+ skonfigurowane na nowo oprogramowanie gwarantuje odczuwalnie amortyzowane i w związku z tym bardziej komfortowe reakcje pojazdu przy zmianie pasa ruchu bądź jazdy na zakrętach. W tej konfiguracji zintegrowany aktywny układ kierowniczy oferuje także dodatkowy komfort pod względem zwrotności i zwinności.

BMW serii 7 wyznacza nowe standardy w wielu dziedzinach, jednocześnie opowiadając się za wysokiej klasy technologią napędową, dużą dynamiką jazdy i luksusowym komfortem. W 2012 r. limuzyna podkreśla swoje liderskie ambicje szeregiem nowych lub zoptymalizowanych wariantów napędu, które przekonują nie tylko swoją mocą i dynamiką. Liczne rozwiązania stosowane w ramach strategii rozwojowej BMW EfficientDynamics przyczyniły się do znacznej redukcji zużycia paliwa i emisji spalin BMW serii 7 w porównaniu z poprzednim modelem. Doskonałych przykładów dostarczają tutaj BMW 750i i BMW 730d: mimo zwiększenia mocy limuzyny te emitują o 25 lub 17 procent mniej CO2 niż dotychczas. Podstawowy silnik wysokoprężny broni ponadto swojej pozycji najczystszego diesla w swojej klasie. Także druga generacja BMW ActiveHybrid 7 osiąga najlepsze rezultaty pod względem wydajności energetycznej.

Na najwyższym poziomie: wysokowydajne silniki benzynowe i wysokoprężne, do tego innowacyjna ośmiostopniowa skrzynia automatyczna o wysokim stopniu sprawności.

Wszystkie silniki benzynowe BMW serii 7 są wyposażone w innowacyjne rozwiązania techniczne połączone w doskonały pakiet technologiczny. Przykładem mogą być technologia BMW TwinPower Turbo z turbodoładowaniem na zasadzie Twin Scroll, wtrysk bezpośredni High Precision Injection, zmienna regulacja faz rozrządu Double VANOS oraz adaptacyjny rozrząd VALVETRONIC. Oprócz tego zoptymalizowane pod względem tarcia silniki podstawowe posiadają lekką aluminiową skrzynię korbową, która nie tylko pozytywnie wpływa na wydajność auta, lecz także poprawia jego zwinność.

Również silniki wysokoprężne BMW TwinPower Turbo reprezentują najnowszy stan technologii napędowej BMW. Wtrysk bezpośredni Common Rail najnowszej generacji, turbodoładowanie i aluminiowa konstrukcja zapewniają tym nowoczesnym jednostkom dużą moc, spokojną pracę i doskonałą wydajność. Ponadto dla nowych doskonałych silników wysokoprężnych BMW 750d xDrive i BMW 730d dostępna jest postępowa technologia BMW BluePerformance, dzięki której wartości emisji są znacznie niższe niż wymaga tego norma Euro 6.

Niezależnie od jednostki napędowej BMW serii 7 jest wyposażone w innowacyjną ośmiostopniową skrzynię automatyczną. Przekładnia ta cechuje się wysoką sprawnością, zwartą budowa i innowacyjną konstrukcją zestawów kół zębatych. Oprócz tego do wygenerowania znacznych oszczędności przyczyniają się zminimalizowany poślizg konwertera, wysoki wewnętrzny stopień sprawności, niewielkie straty tarciowe oraz inteligentny sterownik skrzyni biegów.

Auto Start Stop, odzysk energii hamowania, tryb ECO PRO.

Wszystkie limuzyny serii 7 są wyposażone w funkcję Auto Start Stop, która obniża zużycie paliwa nawet o sześć procent. Odzysk energii hamowania, również dostępny w standardzie, pozwala przenieść wytwarzanie prądu dla sieci pokładowej na fazę hamowania silnikiem i hamulcami. W fazach napędu alternator częściej się odłącza, przez co energia elektryczna jest w znacznym stopniu wytwarzana bez zużycia paliwa, a limuzyna przyspiesza jeszcze zwinniej. Ponadto przełącznik właściwości jezdnych umożliwia aktywację zoptymalizowanego trybu ECO PRO. Poprzez odpowiednie dostosowanie sterowania silnika i bardziej wydajną pracę ogrzewania i klimatyzacji, podgrzewania lusterek zewnętrznych i foteli tryb ten wspomaga ekonomiczny styl jazdy i pozwala uzyskać nawet 20-procentowe oszczędności.

Nowość: tryb „żeglowania” i wstępne ustawienie napędu hybrydowego.

Do rozszerzonych funkcji ECO PRO zalicza się nowy tryb „żeglowania” umożliwiający wysprzęglenie silnika spalinowego podczas swobodnego toczenia się pojazdu przy prędkości od 50 do 160 km/h. W trybie tym pojazd toczy się po jezdni po zdjęciu nogi z pedału gazu i ze znacznie zredukowanym opóźnieniem, a silnik zużywa minimalną ilość paliwa. W ten sposób można wykorzystać energię kinetyczną pojazdu i przy przewidującej jeździe ograniczyć zużycie nawet o pięć procent. Funkcja „żeglowania” wyświetla się kierowcy na zestawie wskaźników i wyświetlaczu informacyjnym, ale można ją również wyłączyć.

Tryb „żeglowania” jest dostępny także w BMW ActiveHybrid 7. Tutaj silnik spalinowy podczas jazdy bez gazu całkowicie się odłącza, tak że limuzyna przez jakiś czas w ogóle nie emituje spalin. Ponadto inteligenty układ zarządzania energią umożliwia przewidującą analizę sytuacji podczas jazdy, aby ukierunkować komponenty hybrydowe na maksymalną wydajność. W tym celu elektronika mocy jest połączona z dostępnym w wyposażeniu standardowym systemem nawigacyjnym Professional. Na podstawie uzyskanych danych, takich jak profil drogi, ograniczenia prędkości lub sytuacja komunikacyjna, pojazd jest odpowiednio przygotowywany do maksymalnie efektywnego wykorzystania dostępnej energii. Dzięki temu dłuższa jazdę z góry można wykorzystać do naładowania akumulatora hybrydowego, aby w strefie docelowej, np. osiedlu mieszkaniowym, napędzać pojazd wyłącznie elektrycznie.

Agregaty pomocnicze sterowane w zależności od potrzeb oszczędzają energię.

Do inteligentnego zarządzania energią w BMW serii 7 przyczyniają się także agregaty pomocnicze, które zużywają o wiele mniej energii niż systemy tradycyjne. Przykładem mogą być tutaj sterowana odpowiednio do zapotrzebowania pompa płynu chłodzącego, sterowana wykresowo pompa olejowa oraz nowy elektromechaniczny układ kierowniczy oferujące potencjał oszczędnościowy rzędu trzech procent. To samo dotyczy wysprzęglanej sprężarki klimatyzacji, która do minimum ogranicza utratę mocy układu.

Inteligentna lekka konstrukcja jeszcze bardziej obniża zużycie paliwa i emisję CO2.

Inteligentną lekką konstrukcję stosuje się we wszystkich obszarach projektowania BMW i we wszystkich komponentach: od karoserii, przez silnik, po układ jezdny. Oprócz stali o zwiększonej lub wysokiej wytrzymałości i tworzyw sztucznych używa się także nowoczesnych materiałów zespolonych. Masę odpowiednich podzespołów redukują również aluminiowe komponenty silnika, układu jezdnego oraz karoserii.

Optymalizacje aerodynamiczne.

Do redukcji spalania przyczynia się również zmniejszenie oporów powietrza. O tym, że nowe BMW serii 7 otrzymało ostatnie aerodynamiczne szlify w nowoczesnym tunelu aerodynamicznym, świadczy współczynnik oporu powietrza cw = 0,28. Optymalizacja właściwości aerodynamicznych korzystnie wpływa także na komfort akustyczny i przyczepność. Natomiast podwozie istotnie minimalizuje siłę wyporu. BMW serii 7 posiada spód o ulepszonej aerodynamice z gładkopowierzchniowymi osłonami, które w sumie zapewniają wysoki stopień zamknięcia.

Ponadto tzw. „air curtains” na pasie przednim tworzą zasłonę powietrzną, która ogranicza zawirowania i tym samym opór powietrza w obszarze przednich kół. Oprócz tego uformowane w sposób ułatwiający przepływ powietrza nadkola oraz różnego rodzaju elementy prowadzenia powietrza przyczyniają się do redukcji zużycia paliwa.

Dzięki nowym funkcjom i wyjątkowemu połączeniu systemów wspomagających kierowcę i usług mobilnościowych BMW ConnectedDrive ponownie potwierdza swoją przewagę techniczną, jak również podkreśla innowacyjny charakter BMW serii 7. Inteligentne połączenie kierowcy, pojazdu i świata zewnętrznego gwarantuje maksimum komfortu, informacji i rozrywki oraz bezpieczeństwa. Bogata oferta obejmuje nowe rozwiązania, dzięki którym „siódemka” potwierdza swoją niezachwianą pozycję w klasie pojazdów luksusowych.

•System nawigacyjny Professional najnowszej generacji: tak wydajny jak nigdy dotąd, a dzięki licznym nowym funkcjom teraz jeszcze lepszy. Menu wyświetlane całkowicie w technologii 3D, funkcja dyktowania e-maili i SMS-ów, wysyłka notatek pocztą elektroniczną, interaktywne funkcje karty (menu PIE) czy parowanie dwóch telefonów jednocześnie to tylko niektóre cechy, którymi wyróżnia się nowa generacja systemów nawigacyjnych.

•Opcjonalny wielofunkcyjny wyświetlacz zestawu wskaźników z różnymi opcjami prezentacji informacji otwiera całkowicie nowe możliwości i w nowatorski sposób przetwarza informacje dotyczące jazdy.

•Innowacyjne systemy wspomagające kierowcę: dodatkowe bezpieczeństwo zapewniają teraz systemy BMW Night Vision + Dynamic Light Spot oraz diodowy asystent świateł drogowych zapobiegający oślepianiu. Dostępny jest również asystent wspomagający kierowcę Driving Assistant Plus z funkcją ACC Stop&Go oraz koncepcja Active Protection z rozpoznawaniem poziomu koncentracji. Ponadto pojazd jest wyposażony w Speed Limit Info ze wskazywaniem zakazów wyprzedzania za pomocą znaków drogowych na zestawie wskaźników lub wyświetlaczu Head Up. Asystent parkowania BMW ułatwiający wygodne parkowanie równolegle do jezdni oraz innowacyjna funkcja komfortowego, bezdotykowego otwierania pokrywy bagażnika uzupełniają ofertę atrakcyjnych rozwiązań w BMW serii 7.

System nawigacyjny Professional nowej generacji: wyświetlanie informacji i obsługa w trzecim wymiarze.

Już na pierwszy rzut oka system nawigacyjny Professional nowej generacji zachwyca nową stylistką i zoptymalizowaną obsługą. Sprawdzony sposób nawigacji w menu został przy tym świadomie zachowany i rozszerzony o kolejne funkcje. Dotychczasowy interfejs użytkownika został całkowicie zmodyfikowany pod względem graficznym i składa się teraz wyłącznie z elementów 3D. Cały układ poszczególnych menu wyświetla się w wirtualnych, trójwymiarowych przestrzeniach. Dzięki procesorowi 1,3 GHz i własnej karcie graficznej 3D obsługa wysokiej jakości animacji i dynamicznych przejść stanowi prawdziwe przeżycie. Jednocześnie obrazy są tak kontrastowe i wyraźne jak nigdy przedtem.

Dodatkowe funkcje dostępne od ręki.

Oprócz menu zmodyfikowano i rozszerzono także wskazania funkcji prowadzenia do celu. Wyświetlane mapy i wskazówki orientacyjne charakteryzują się teraz jeszcze większą ostrością i pełnią koloru. Ponadto dodatkowe paski funkcyjne umożliwiają w szybki i prosty sposób indywidualizację widoku mapy bez konieczności jej zamykania. Są one wyświetlane jako rozszerzenie pierwotnego paska mapy i stwarzają dalsze możliwości wyboru. Pozwalają zarówno na wyświetlanie informacji drogowych w czasie rzeczywistym (RTTI) lub informacji o pogodzie, jak i na prezentację celów specjalnych bądź szybką zmianę widoku mapy z widoku z góry na perspektywę. Ujednolicenie pasków obsługi w obszarze multimedialnym ułatwia obsługę różnych źródeł dźwięku.

Menu PIE: większy komfort obsługi jednym kliknięciem.

Nowością w interaktywnym widoku mapy jest możliwość wyboru funkcji specjalnych bezpośrednio z mapy: po potwierdzeniu przez kierowcę za pomocą kontrolera iDrive jakiegoś punktu na interaktywnej mapie otwiera się tzw. menu PIE. To rozmieszczone po okręgu menu oferuje kierowcy szybki i prosty dostęp do licznych opcji. W zależności od zapisanych danych użytkownik może wyświetlić cele specjalne w okolicy, uzyskać szczegółowe informacje na ich temat (jeśli są dostępne), aktywować prowadzenie do celu, zmienić widok mapy czy wyświetlić aktualną lokalizację bądź aktualne miejsce docelowe. Jeśli oprócz tego dostępne są dalsze informacje dot. celu specjalnego, np. numer telefonu, dane online lub adres e-mail, kierowca może z nich natychmiast skorzystać, skontaktować się telefonicznie, wejść na stronę internetową lub napisać wiadomość.


Dzielony ekran ze szczegółowymi widokami orientacyjnymi.

Także dzielony ekran na centralnym wyświetlaczu informacyjnym posiada dodatkowe funkcje. W celu zapewnienia lepszej orientacji przy określaniu celu podróży i wyborze kraju, miasta i ulicy na dzielonym ekranie dane miejsce wyświetla się dodatkowo w widoku mapy. W zależności od potrzeb za pomocą funkcji zoom można ponadto zmienić ten fragment i w ten sposób sprawdzić, czy wskazywany cel jest rzeczywiście tym, który chcemy.

Jeśli chodzi o samą nawigację, znana koncepcja Low Guiding za pomocą strzałek na dzielonym ekranie została teraz rozszerzona o wariant High Guiding. Włącza się on automatycznie, gdy kierowca znajdzie się w określonej strefie przed kolejną wskazówką nawigacyjną. Od zdefiniowanej odległości, w zależności od klasy drogi, wskazanie za pomocą strzałek zmienia się w schematyczny, perspektywiczny widok okolicy, który dzięki optymalnej prezentacji i precyzyjnym wskazówkom odnośnie do wyboru pasa ruchu (Lane Guiding) gwarantuje kierowcy jeszcze lepszą orientację. Aby zapewnić optymalny przegląd sytuacji, widok stopniowo zmienia się z perspektywicznego na widok skrzyżowania z góry, im bliżej zdarzenia znajduje się kierowca. Dynamiczny wskaźnik pojazdu wskazuje przy tym aktualną pozycję auta.

Bardzo efektownie prezentuje się także opcja nawigacji w widoku modeli 3D City. O ile informacje dotyczące danego miasta są zapisane w pojeździe, bardzo atrakcyjne, realistyczne odwzorowanie dróg i domów w okolicy ułatwia orientację.

Mobilne biuro: funkcja dyktowania, notatek głosowych i sterowania głosowego.

Dostępne w systemie nawigacyjnym Professional nowej generacji funkcje rozpoznawania mowy oraz zoptymalizowanego sterowania głosowego uzupełniają ofertę funkcjonalności biurowych Connected Drive. Tym samym BMW umacnia swoją wiodącą pozycję w zakresie innowacyjnych rozwiązań także w tej dziedzinie.

Dzięki rozpoznawaniu mowy funkcja dyktowania po raz pierwszy umożliwia kierowcy „pisanie” krótkich wiadomości tekstowych w samochodzie – poprzez ich wypowiadanie. Już po kilku sekundach od zapisu rozpoznany tekst wyświetla się na wyświetlaczu i jest odczytywany na życzenie. Oczywiście kierowca ma do dyspozycji także proste, sterowane głosowo możliwości edycji, aby w wygodny i przede wszystkim bezpieczny sposób redagować wiadomości i SMS-y. System jest multilingualny i aktualnie rozpoznaje sześć języków.

Kolejną funkcją biurową jest nagrywanie notatek głosowych. W razie potrzeby można je również bezpośrednio przesyłać pocztą elektroniczną. Główną zaletą tego rozwiązania jest możliwość szybkiej rejestracji pomysłów lub rzeczy, które należy wykonać, wraz z opcją przekazania ich do właściwego adresata – i to bez odwracania uwagi od sytuacji na drodze. Na życzenie zapisane notatki można zabrać z pojazdu, kopiując je do pamięci przenośnej.

Ponadto zoptymalizowane sterowanie głosowe funkcjami menu systemu nawigacyjnego Professional umożliwia teraz – podobnie jak w przypadku określania celu podróży za pomocą tylko jednego polecenia głosowego – wywoływanie wszelkich funkcji menu za pomocą uproszczonego sterowania głosowego. Jeśli kierowca chce zatelefonować, wystarczy, że powie: „Zadzwonić do Jana Kowalskiego”. System rozpoznaje jego zamiar i po potwierdzeniu numeru, który ma być wybrany, ustanawia połączenie. Kolejną zaletą jest możliwość rozpoznawania danych kontaktowych niezależnie od sposobu ich zapisania, a tym samym kolejności wprowadzonych imion i nazwisk. Ponadto głosowo można aktywować wszelkie funkcje z podmenu lub zlecać wykonywanie konkretnych czynności – np. ustawienie radia, określenie celu podróży bądź zmianę kryteriów trasy. Dzięki temu sterowanie głosowe jest jeszcze prostsze i wygodniejsze.

Ulepszona została także funkcja parowania z pojazdem dwóch telefonów jednocześnie, która uzupełnia ofertę nowych funkcjonalności biurowych. Dane kontaktowe z dwóch telefonów są przenoszone na wspólną listę, z której można korzystać przy telefonowaniu czy wysyłaniu e-maili. Wysokiej jakości sprzęt błyskawicznie wyświetla kalendarz i informacje kontaktowe, tak by oba telefony były szybko gotowe do zastosowania w pojeździe.

Wielofunkcyjny wyświetlacz zestawu wskaźników.

Zamiast klasycznego zestawu wskaźników, w którym cztery analogowe zegary informują kierowcę o prędkości, liczbie obrotów, zawartości zbiornika paliwa i temperaturze oleju, w BMW serii 7 po raz pierwszy udostępniono wielofunkcyjny wyświetlacz zestawu wskaźników. Zasadniczy podział na cztery zegary jest przy tym zachowany, jednak 10,25-calowy, niemal niewidocznie zintegrowany wyświetlacz zapewnia zupełnie nową jakość przekazu informacji, świadomie nawiązującą do nowoczesnych terminali elektronicznych. Na wyświetlaczu można na przykład wyświetlać w bardzo indywidualny sposób tryby właściwości jezdnych COMFORT, SPORT i ECO PRO. Oprócz rozróżnienia kolorystycznego, treści komunikowane za pomocą wskaźników są dostosowane do trybu jazdy i odpowiednio się zmieniają. Dzięki temu na zestawie wskaźników kierowca otrzymuje zawsze wskazania optymalne w danej sytuacji.

BMW Night Vision wczesne rozpoznawanie osób dzięki Dynamic Light Spot.

Centralnym elementem systemu noktowizyjnego jest wbudowana w atrapę chłodnicy kamera termowizyjna na podczerwień dostarczająca ruchome obrazy wideo, na których można rozpoznać obiekty emitujące ciepło znajdujące się poza zasięgiem świateł. System rozpoznaje odpowiednio wcześnie, pieszych, rowerzystów i zwierzęta w obszarze nieoświetlonym przez reflektory. Sterownik automatycznego rozpoznawania osób analizuje następnie, czy piesi lub rowerzyści znajdują się na kursie grożącym kolizją z pojazdem. W przypadku osoby potencjalnie zagrożonej na poboczu drogi na centralnym monitorze pokładowym lub wyświetlaczu BMW Head UP wyświetla się stosowny symbol.

Oprócz sygnałów optycznych i akustycznych zarejestrowane osoby są oświetlane przez układ Dynamic Light Spot. Dzięki temu kierowca natychmiast i z wyprzedzeniem rozpoznaje je w ciemnościach. Nowe wysokowydajne reflektory diodowe są umieszczone na zewnętrznej stronie pasa przedniego zamiast reflektorów przeciwmgielnych. Są obrotowe i sterowane komputerowo, co pozwala na precyzyjne oświetlenie celu. Asystent świateł drogowych zapobiega ponadto ewentualnemu oślepianiu przez światła Dynamic Light Spot innych użytkowników drogi. W trybie nieaktywnym światła Dynamic Light Spot świecą przyciemnione w połączeniu ze światłami dziennymi lub światłami mijania.

Nieoślepiający diodowy asystent świateł drogowych z inteligentnym sterownikiem.

Dodatkowe bezpieczeństwo podczas jazdy nocą oferują dostępne na życzenie w BMW serii 7 reflektory wykonane w całości w technologii LED. Ich jasne, białe światło zapewnia intensywne i równomierne oświetlenie jezdni. W połączeniu z asystentem świateł drogowych, reflektorami adaptacyjnymi ze światłami zakrętowymi, jak również zmienną dystrybucją światła wyznaczają one nowe standardy. Opcjonalny nieoślepiający asystent świateł drogowych w połączeniu z reflektorami diodowymi zapewnia kierowcy zawsze optymalną widoczność, nie sterując przy tym światłami drogowymi. Za pomocą kamery przedniej wbudowanej w lusterko wewnętrzne system rozpoznaje poprzedzające pojazdy z odległości 400 m, a pojazdy jadące z naprzeciwka nawet z odległości 1000 m. Gdy pojazd się zbliża, przy włączonych światłach drogowych efekt oślepiający jest eliminowany poprzez punktowe, dynamiczne przesłonięcie reflektorów. Jeśli jednak warunki drogowe tego wymagają asystent zmienia światła drogowe na mijania po jednej lub po obu stronach.

Driving Assistant Plus w razie potrzeby wyhamowuje pojazd aż do zatrzymania.

Tempomat aktywny Driving Assistant Plus jest ulepszoną wersją znanej regulacji prędkości z funkcją Stop&Go (ACC Stop&Go). Oprócz czujników radarowych full range zainstalowana na lusterku wewnętrznym kamera przednia przyczynia się do lepszej interpretacji sytuacji na drodze. Dzięki temu w powolnym ruchu lub w korkach kierowca może się bezpiecznie poruszać i zlecić pojazdowi automatyczną procedurę zatrzymywania i ruszania z miejsca oraz zbliżanie się do skrzyżowań, na których stoją już inne samochody. Połączenie radaru z informacjami wideo pozwala na lepsze rozpoznawanie innych pojazdów i skraca czas reakcji systemu. Jeżeli konieczna jest ingerencja kierowcy, na przykład gdy poprzedzający pojazd hamuje nagle z dużą siłą, emitowany jest dwustopniowy sygnał ostrzegawczy. Jednocześnie obniżają się progi zadziałania asystenta hamowania, co aktywuje funkcję gotowości hamulców. W przypadku braku reakcji na pilne ostrzeżenie Driving Assistant Plus samoczynnie wyhamowuje pojazd, w uzasadnionych sytuacjach nawet do całkowitego zatrzymania.

Tempomat aktywny z automatyczną regulacją odległości w Driving Assistant Plus został teraz rozszerzony o 30 km/h do 210 km/h, dzięki czemu jest działa w zakresie prędkości od 30 do 210 km/h. Powyżej 210 km/h dostępna jest nadal inteligentna funkcja tempomatu.

Active Protection nadzoruje sposób jazdy kierowcy.

Uzupełniony o asystenta koncentracji pakiet bezpieczeństwa Active Protection BMW serii 7 oferuje jeszcze więcej funkcji. Poprzez różne sygnały kąta skrętu kół, prędkość oraz inne parametry silnika elektronika monitoruje zachowanie kierowcy. Jeśli na podstawie skumulowania typowych oznak system rozpozna zmęczenie kierowcy, wzywa go do zrobienia sobie przerwy, wyświetlając filiżankę kawy na centralnym monitorze pokładowym.

W momencie rozpoczynania jazdy, gdy kierowca i pasażer zapinają pasy, napędzany silniczkiem elektrycznym zwijacz pasa układu Active Protection redukuje jego ewentualny luz. W krytycznych sytuacjach są napinane (w sposób odwracalny) pasy bezpieczeństwa na fotelach przednich i zamykane wszystkie szyby wraz oraz dach przesuwny. Niebezpieczeństwo kolizji układ Active Protection rozpoznaje za pośrednictwem kamery przedniej lub radaru przedniego, na podstawie nagłego hamowania przez kierowcę lub silnej podsterowności lub nadsterowności pojazdu. Jeśli uderzenia nie da się uniknąć, system bez udziału kierowcy automatycznie inicjuje wyhamowanie potrąconego pojazdu. Jest on wyhamowywany z maksymalnym opóźnieniem 5 m/s² aż do zatrzymania, a następnie jeszcze przez 1,5 sekundy hamulce auta pozostają zablokowane. Dzięki temu można ograniczyć lub całkowicie wykluczyć prawdopodobieństwo wystąpienia drugiej kolizji.

Speed Limit Info i funkcja wskazywania zakazów wyprzedzania za pomocą symbolu znaku drogowego.

W połączeniu z systemem nawigacyjnym Professional lub Business Speed Limit Info nieustannie informuje kierowcę o limitach prędkości na aktualnie pokonywanym odcinku drogi. W tym celu zamontowana na lusterku wewnętrznym kamera przednia bez przerwy rejestruje znaki na poboczu drogi oraz zmienne wskazania tablic informacyjnych na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Zarejestrowane dane porównywane są z danymi zapisanymi w systemie nawigacyjnym. Kamera uwzględnia również dodatkowe znaki i ograniczenia czasowe, np. na placach budowy. Podobnie jak ograniczenie prędkości, zakaz wyprzedzania może teraz wyświetlać się aż do odwołania w postaci symbolu znaku drogowego na zestawie wskaźników lub wyświetlacza Head Up. Ponadto dostępna jest teraz funkcja ograniczenia prędkości (Speed Limit Device). Ogranicza ona maksymalną prędkość doregulowanego maksimum w zakresie pomiędzy 30 a 230 km/h.

Asystent parkowania BMW przejmuje parkowanie.

Przy szukaniu odpowiednich miejsc parkingowych pomaga asystent parkowania BMW wyposażony w boczne czujniki ultradźwiękowe. System wspiera kierowcę w bezpiecznym i komfortowym manewrowaniu podczas parkowania równoległego. Gdy asystent parkowania jest włączony, w trakcie powolnego przejazdu (maks. 35 km/h) kierowca otrzymuje na monitorze pokładowym wskazówkę o odpowiednim miejscu postojowym, które jest przynajmniej o 1,20 m dłuższe niż BMW serii 7. Podczas zajmowania miejsca parkingowego musi on wtedy jedynie zmieniać biegi, obsługiwać pedał gazu i hamulca oraz obserwować otoczenie. W dalszej części procedury asystent parkowania przejmuje ruchy kierownicy wymagane do precyzyjnego parkowania tyłem. Nowy perspektywiczny widok pojazdu na monitorze pokładowym w połączeniu z układem Park Distance Control doskonale przedstawia odstępy od innych obiektów, ułatwiając w ten sposób nadzorowanie manewru parkowania.

Innowacyjny komfort obsługi dostępu do bagażnika.

W BMW serii 7 dodatkowy komfort zapewnia funkcja bezdotykowego otwierania pokrywy bagażnika. Krótki ruch stopą skierowaną w stronę środkowej części tylnego zderzaka daje impuls do bezdotykowego otwarcia pokrywy bagażnika. Pokrywa odryglowuje się automatycznie i podnosi samoczynnie. W tylnym zderzaku na różnej wysokości rozmieszczone są czujniki. Rejestrują one ruch nogi między piszczelem a czubkiem palców i wysyłają sygnał do komputera pokładowego. Dostęp do pojazdu zapewniony jest jednak tylko wtedy, gdy system rozpozna jednocześnie używany przez tę osobę pilot dostępu komfortowego. Dopiero wtedy zamek bagażnika automatycznie się otwiera i umożliwia bezdotykowe uniesienie pokrywy bagażnika. Autoryzacja kluczyka zapewnia zawsze bezpieczeństwo działania systemu.

Inne wyjątkowe systemy wspomagające kierowcę i usługi mobilnościowe.

Poza funkcjami wymienionymi powyżej BMW ConnectedDrive w BMW serii 7 oferuje szereg innowacyjnych rozwiązań i technologii spełniających najwyższe wymagania pod względem komfortu i bezpieczeństwa. Należy do nich wyświetlacz BMW Head Up z pełnym spektrum kolorów, funkcja wzywania pomocy BMW Assist z automatyczną lokalizacją, kamera cofania i Surround View, Real-Time Traffic Information (RTTI), jak również kompletny program rozrywki z BMW Online, wszystkimi funkcjami biurowymi i aplikacjami BMW.

BMW serii 7 jest wyposażone w niezwykle sztywną kabinę pasażerską, w której takie czynniki jak optymalizacja masy i solidność zachowują idealne proporcje. Spełnia ona tym samym najwyższe wymogi bezpieczeństwa. Wysokowytrzymałe, duże struktury nośne oraz inteligentne zastosowanie stali wielofazowych o zwiększonej lub wysokiej wytrzymałości, jak również duża liczba elementów aluminiowych, zapewniają maksymalną stabilność kabiny pasażerskiej przy niewielkiej masie. Wyjątkowe w segmencie BMW serii 7 jest połączenie aluminiowego dachu ze stalową karoserią. Z uwagi na masę niższą o ok. siedem kilogramów w porównaniu z dachem stalowym, obniżony w konsekwencji środek ciężkości przyczynia się do dalszej poprawy zwinności pojazdu. Oprócz maski silnika, przednich ścian bocznych i przednich podpór sprężyn przy karoserii również drzwi nowego BMW serii 7 wykonano z aluminium. Już same drzwi pozwalają zaoszczędzić ok. 22 kg. Dzięki zastosowaniu mieszanki supernowoczesnych materiałów wytrzymałość karoserii zwiększyła się o ok. 60 procent w porównaniu z poprzednim modelem. Jednocześnie charakteryzuje się ona sztywnością skrętną wyższą o 20 procent. Ta optymalizacja pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo bierne i stwarza jednocześnie dobry punkt wyjścia do osiągania ponadprzeciętnych właściwości jezdnych.

Indywidualna ochrona pasażerów na wszystkich miejscach.

Wzorcowe właściwości zderzeniowe karoserii z precyzyjnie zdefiniowanymi strefami zgniotu stanowią najlepsze warunki do optymalnego rozmieszczenia i zestrojenia systemów bezpieczeństwa biernego. Standardowo BMW serii 7 jest wyposażone w poduszki przednie i boczne dla kierowcy i pasażera oraz poduszki chroniące głowę dla obu rzędów foteli. Zintegrowane elektroniczne układy bezpieczeństwa gwarantują, że w zależności od rodzaju uderzenia zadziałają jedynie te poduszki, które zapewniają skuteczną ochronę. Dzięki temu pozostałe nieaktywowane poduszki powietrzne mogą być w gotowości na wypadek ewentualnej kolizji wtórnej. Wszystkie fotele dostępne są z automatycznymi, trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa. Po stronie kierowcy i pasażera systemy bezpieczeństwa biernego są dodatkowo wyposażone w napinacze pasa.

Aktywne zagłówki obniżają ryzyko odniesienia obrażeń.

Dla ochrony kręgów szyjnych w razie najechania innego pojazdu na tył auta fotele przednie wyposażone są standardowo w aktywne zagłówki. Układ sterowany elektroniką bezpieczeństwa pojazdu sprawia, że w przypadku kolizji przednia część zagłówka przesuwa się błyskawicznie o maksymalnie 60 milimetrów do przodu i maksymalnie 40 milimetrów w górę. Pozwoli to na zmniejszenie odległości od głowy, zanim jeszcze zostanie ona odrzucona do tyłu na skutek zderzenia tylnego. W ten sposób aktywne zagłówki zmniejszają ryzyko odniesienia obrażeń lub naciągnięć w obszarze odcinka szyjnego kręgosłupa.

Do zminimalizowania niebezpieczeństwa kolizji przyczyniają się aktywnie liczni elektroniczni pomocnicy. Funkcje najważniejszych systemów wspomagających zostały obszernie opisane w rozdziale „BMW ConnectedDrive”. Do elementów doskonale poprawiających ochronę zaliczyć można ponadto zastosowane po raz pierwszy w BMW serii 7 reflektory diodowe z asystentem świateł drogowych zapobiegającym oślepianiu, reflektory adaptacyjne ze światłami zakrętowymi i zmienną dystrybucją światła, pakiet Active Protection z kontrolą stopnia koncentracji kierowcy z funkcją wzywania pomocy i automatycznej lokalizacji oraz adaptacyjne światła stop zabezpieczające przed najechaniem na tył pojazdu. Przy gwałtownym hamowaniu i zadziałaniu układu ABS poprzez rzucające się w oczy pulsowanie diod ostrzegają one kierowców z tyłu o konieczności równie mocnego naciśnięcia na pedał hamulca. Dodatkowo po bardzo gwałtownym wyhamowaniu pojazdu aż do zatrzymania automatycznie włączają się światła awaryjne.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • BMW Serii 7 Facelifting
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • BMW Serii 7 Facelifting
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • BMW Serii 7 Facelifting
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • BMW Serii 7 Facelifting
[1/72]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)