BMW R 1200RT: turysta z Niemiec
BMW przedstawiło kolejny model motocykla przeznaczonego dla entuzjastów dłuższych wypraw jednośladem. Jest to model R 1200RT.
26.11.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W wersji modelu R 1200RT przeznaczonej na 2014 rok producent chce zachwycić fanów marki przede wszystkim nową jednostką napędową. Sercem maszyny ma być silnik typu boxer, oparty konstrukcyjnie na silniku z BMW R 1200 GS. Jednostka ma generować maksymalnie 92 kW (125 KM) przy 7750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 6500 obr./min.
Producent wyposażył wszystkie modele R 1200RT w automatyczną kontrolę stabilności (ASC), a do wyboru są dwa tryby jazdy: Rain oraz Road, które dostosowują prowadzenie do warunków panujących na jezdni.
BMW chwali się również tym, że wyposażyło motocykl w GSA (Gear Shift Assistant Pro), czyli asystenta zmiany biegów. Jego głównym zadaniem jest umożliwienie zmiany biegów w górę i w dół bez uruchamiania sprzęgła i zduszania manetki przepustnicy przy użytkowych obciążeniach i prędkościach obrotowych. Rozwiązanie zapowiada się ciekawie, zwłaszcza że wciskanie sprzęgła podczas długich wypraw może doprowadzić do przemęczenia dłoni operującej dźwignią.
Na desce rozdzielczej umieszczono 5,7-calowy ekran i analogowe zegary: prędkościomierz oraz obrotomierz. Motocyklowi zafundowano również system audio, co - choć już bardzo często wykorzystywane - wciąż kojarzy się jedynie z Hondą Gold Wing. Bez wątpienia jednak R 1200RT może być kolejną propozycją na rynku motocyklowych turystyków, które licznie wjadą w 2014 rok i będą toczyć boje o uwagę konsumentów.