BMW najwięcej aut sprzedaje w Chinach
Popyt na samochody marki BMW w Chinach wzrósł do tego stopnia, że kraj ten stał się dla niemieckiego producenta największym rynkiem zbytu.
15.07.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:31
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Popyt na samochody marki BMW w Chinach wzrósł do tego stopnia, że kraj ten stał się dla niemieckiego producenta największym rynkiem zbytu.
Niedawno pisałem o tym, że Chiny stały się najważniejszym rynkiem dla koncernu General Motors. Teraz stało się tak też w przypadku BMW.
Dotychczas BMW najwięcej samochodów sprzedawało w Stanach Zjednoczonych. Po połowie tego roku się to zmieniło. W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2013 r. zainteresowanie chińskich klientów autami firmy z Bawarii (licząc MINI) wzrosło o 15% w stosunku do analogicznego okresu w 2012 r. - do 182 800 samochodów. W tym czasie popyt na auta Bayerische Motoren Werke AG w USA zwiększył się o 9% i wyniósł 172 787 egzemplarzy.
Jak prognozuje Karsten Engel, szef chińskiego oddziału BMW, w całym 2013 r. wzrost popytu w Chinach na produkty niemieckiego przedsiębiorstwa powinien wynieść ok. 10%. Cały segment premium ma zaś urosnąć o 7%. BMW w Państwie Środka wyprzedza Mercedesa, ale przegrywa z Audi, którego sprzedaż poprawiła się o 18% (228 139 pojazdów od stycznia do końca czerwca 2013 r.).
Engel informuje, że dobre wyniki to w dużej mierze zasługa serii 5, na którą popyt wzrósł o 28%. Według badań rynku, którymi dysponuje BMW, w Chinach mają się bardzo dobrze przyjąć "zielone modele" i3 oraz i8.
Karsten Engel
Źródło: Bloomberg