BMW M8 na ostatniej prostej przed produkcją. Znamy moc silnika

BMW podało pierwsze oficjalne dane nowego M8. Szkoda, że niemiecki producent uznał zużycie paliwa i emisja CO2 za najważniejsze informacje o nowym sportowym modelu. Przynajmniej poznaliśmy też jego moc.

BMW M8
BMW M8
Marcin Łobodziński

09.11.2018 | aktual.: 14.10.2022 15:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wiadomo już, że nowe BMW M8 będzie napędzane silnikiem 4.4 V8 z M TwinPower Turbo o mocy przynajmniej 600 KM. Wiemy też dokładnie ile będzie wynosiło zużycie benzyny. Ma być to wartość 10,7-10,8 l/100 km, a emisja CO2 wyniesie 243-246 g/km. Interesujące, nieprawdaż? Tymczasem wciąż nie wiadomo, jaka będzie prędkość maksymalna czy czas rozpędzania do 100 km/h. Nie znamy nawet wartości maksymalnej momentu obrotowego. Wiemy natomiast sporo o napędzie xDrive, który został przeszczepiony z BMW M5. Samochód ma się zachowywać jak z tylnym napędem. Jednak to nie wszystko, bo podobnie jak w M5 można całkowicie wyłączyć przednią oś oraz system DSC, co zmieni M8 w rasowego tylnonapędowca i to z zeszperowaną osią.

BMW M8
BMW M8© fot. mat. prasowe

BMW M8 ma mieć całkowicie zmodyfikowane zawieszenie względem M850i, które da kierowcy więcej czucia i jeszcze bardziej naturalne zachowanie, nawet z włączoną kontrolą stabilizacji toru jazdy. Zmieniono mocowania ram pomocniczych, zastosowano grubsze stabilizatory i sztywniejsze wahacze. Z tyłu są też rozpórki usztywniające i sztywniejsze połączenie ramy do nadwozia. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego M Servotronic również ma dać prowadzącemu więcej poczucia pewności podczas ekstremalnie szybkiej jazdy. A jednocześnie w codziennym użytkowaniu ma być przyjemnie komfortowe.

BMW M8
BMW M8© fot. mat. prasowe

Wspomaganie kierownicy będzie pracowało w dwóch trybach do wyboru: Comfort i Sport. W standardzie będą adaptacyjne amortyzatory pracujące w jednym z trzech trybów: Comfort, Sport i Sport Plus. Na przedniej osi znajdą się lżejsze hamulce tarczowe o średnicy 395 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami pływającymi i 380-milimetrowe z tyłu z zaciskami jednotłoczkowymi. Opcja przewiduje montaż hamulców węglowo-ceramicznych o zwiększonej o 5 mm średnicy tarcz z przodu. Standardem mają być obręcze kół o średnicy 19 cali, a w opcji 20-calowe.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/39]
Źródło artykułu:WP Autokult
BMWsegment scoupé
Komentarze (6)