BMW M8 na ostatniej prostej przed produkcją. Znamy moc silnika
BMW podało pierwsze oficjalne dane nowego M8. Szkoda, że niemiecki producent uznał zużycie paliwa i emisja CO2 za najważniejsze informacje o nowym sportowym modelu. Przynajmniej poznaliśmy też jego moc.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wiadomo już, że nowe BMW M8 będzie napędzane silnikiem 4.4 V8 z M TwinPower Turbo o mocy przynajmniej 600 KM. Wiemy też dokładnie ile będzie wynosiło zużycie benzyny. Ma być to wartość 10,7-10,8 l/100 km, a emisja CO2 wyniesie 243-246 g/km. Interesujące, nieprawdaż? Tymczasem wciąż nie wiadomo, jaka będzie prędkość maksymalna czy czas rozpędzania do 100 km/h. Nie znamy nawet wartości maksymalnej momentu obrotowego. Wiemy natomiast sporo o napędzie xDrive, który został przeszczepiony z BMW M5. Samochód ma się zachowywać jak z tylnym napędem. Jednak to nie wszystko, bo podobnie jak w M5 można całkowicie wyłączyć przednią oś oraz system DSC, co zmieni M8 w rasowego tylnonapędowca i to z zeszperowaną osią.
BMW M8 ma mieć całkowicie zmodyfikowane zawieszenie względem M850i, które da kierowcy więcej czucia i jeszcze bardziej naturalne zachowanie, nawet z włączoną kontrolą stabilizacji toru jazdy. Zmieniono mocowania ram pomocniczych, zastosowano grubsze stabilizatory i sztywniejsze wahacze. Z tyłu są też rozpórki usztywniające i sztywniejsze połączenie ramy do nadwozia. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego M Servotronic również ma dać prowadzącemu więcej poczucia pewności podczas ekstremalnie szybkiej jazdy. A jednocześnie w codziennym użytkowaniu ma być przyjemnie komfortowe.
Wspomaganie kierownicy będzie pracowało w dwóch trybach do wyboru: Comfort i Sport. W standardzie będą adaptacyjne amortyzatory pracujące w jednym z trzech trybów: Comfort, Sport i Sport Plus. Na przedniej osi znajdą się lżejsze hamulce tarczowe o średnicy 395 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami pływającymi i 380-milimetrowe z tyłu z zaciskami jednotłoczkowymi. Opcja przewiduje montaż hamulców węglowo-ceramicznych o zwiększonej o 5 mm średnicy tarcz z przodu. Standardem mają być obręcze kół o średnicy 19 cali, a w opcji 20-calowe.