BMW M4 – nowa broń bawarskiej marki w serii DTM
BMW zaprezentowało model M4 w wyścigowej wersji przygotowanej do startów w Deutsche Tourenwagen Masters.
02.03.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW powróciło do startów w DTM w 2012 r. po 18 latach przerwy. Już w pierwszym sezonie firma zgarnęła wszystko, co się dało. Startujący modelem M3 DTM Bruno Spengler został mistrzem, BMW zdobyło tytuł w kategorii producentów, a BMW Team Schnitzer wygrał klasyfikację zespołów.
W 2013 r. przedsiębiorstwo z Bawarii nie sięgnęło już po potrójną koronę, ale obroniło tytuł producencki, a Augusto Farfus został wicemistrzem serii.
M3 zostanie teraz zastąpione przez BMW M4. Prace nad wyczynowym modelem rozpoczęły się jeszcze przed startem ubiegłego sezonu.
Samochód waży 1110 kg wraz z kierowcą. Karoseria została wykonana z włókna węglowego. Długość BMW M4 DTM to 4775 mm, szerokość 1950 mm, a wysokość 1200 mm. Auto zostało wyposażone w 18-calowe felgi.
Pojazd jest napędzany wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 4,0 l, który rozwija maksymalnie 480 KM i 500 Nm. Moc jest przenoszona na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni sekwencyjnej, w której przełożenia zmienia się łopatkami umieszczonymi przy kierownicy. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ok. 3 s.
BMW M4 DTM zaliczy wyścigowy debiut 4 maja, kiedy to na torze Hockenheim rozpocznie się rywalizacja w Deutsche Tourenwagen Masters.