BMW i3 oraz i8 przyłapane podczas zimowych testów! [aktualizacja]

W ostatnim czasie BMW wybrało się na testy prototypowych pojazdów do Skandynawii. Fotografom udało się uchwycić elektryczny model i3 oraz hybrydowe i8 na żywo!

BMW i8 - szpiegowskie
BMW i8 - szpiegowskie
Rafał Warecki

18.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W ostatnim czasie BMW wybrało się na testy prototypowych pojazdów do Skandynawii. Fotografom udało się uchwycić elektryczny model i3 oraz hybrydowe i8 na żywo!

To prawie pewne, że obydwa samochody będą sprzedawana pod nową marką stworzoną specjalnie na potrzeby ekologicznych pojazdów bawarskiego producenta. Ian Robertson, członek zarządu BMW Group odpowiedzialny za sprzedaż i wizerunek marki, powiedział:

BMW w odmianie i oferuje wizjonerskie samochody i usługi, inspirujący design oraz zupełnie nową koncepcję mobilności klasy premium – a wszystko to zorientowane na jak najmniejsze obciążanie środowiska naturalnego.

Małe i ekologiczne miejskie auto oznaczone symbolem i3 (Megacity Vehicle) ma być napędzane przez dwa silniki elektryczne generujące 136 KM mocy. Przewidywana roczna sprzedaż i3 ma wynieść 30 000 egzemplarzy. Cena: około 40 000 euro.

BMW i3 - szpiegowskie
BMW i3 - szpiegowskie

Większe, sportowe i8 (Vision EfficientDynamics) będzie hybrydą łącząca spalinową jednostkę wysokoprężną R3 o pojemności 1,5 litra i dwa silniki elektryczne. Sumaryczna moc wynosić ma 356 KM, a moment obrotowy 800 Nm. Pozwoli to rozpędzić samochód do 100 km/h w zaledwie 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna będzie ograniczona do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa szacowane jest na około 3,8 litra/100 kilometrów, przy czym dystans 50 kilometrów będzie mógł zostać pokonany wyłącznie za pomocą silników elektrycznych, bez emisji spalin. Cena ma wynosić około 175 000 euro.

BMW i8 - szpiegowskie
BMW i8 - szpiegowskie

Obydwa samochody mają zostać zbudowane na platformie w technologii LifeDrive przygotowanej specjalnie dla pojazdów z napędem alternatywnym. Oznacza to elementy podwozia wykonane ze stopów aluminium i dodatkowe ramy pomocnicze z węglowo-żywicowych kompozytów CFRP. Pojazdy mają wejść do produkcji równolegle już w 2013 roku. Mimo tak różnych segmentów będą dzielić ze sobą znaczną część podzespołów. Montaż będzie odbywać się w Lipsku.

[Aktualizacja 14 marca 2011]

First spy video of BMW i8 hybrid sports car (1/3)

First spy video of BMW i8 hybrid sports car (2/3)

First spy video of BMW i8 hybrid sports car (3/3)

[Aktualizacja 18 marca 2011]

BMW i8 spied sliding on ice

  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i8 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
  • BMW i3 - szpiegowskie
[1/35] BMW i8 - szpiegowskie

Źródło: Foto: WCFFoto: Autoblog

Komentarze (0)