Bez drastycznych scen – K‑Tec Clio RS 200 KTR215 (2012)

Brytyjska firma K-Tec Racing zaproponowała właśnie pakiet drobnych modyfikacji mechanicznych do francuskiego malucha spod znaku Renault. Auto ma 15 KM mocy więcej.

Bez drastycznych scen – K-Tec Clio RS 200 KTR215 (2012)
Olgierd Lachowski

28.05.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Brytyjska firma K-Tec Racing zaproponowała właśnie pakiet drobnych modyfikacji mechanicznych do francuskiego malucha spod znaku Renault. Auto ma 15 KM mocy więcej.

Małe sportowe Renault Clio RS 200 jest uzbrojone w 2-litrowy, wolnossący, wysokoobrotowy silnik F4R 832, który w seryjnej wersji rozwija moc 200 KM przy 7100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 5400 obr./min. Dzięki temu motorowi Clio RS 200 jest całkiem żwawym samochodem, bo od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,90 s i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h.

K-Tec oferuje montaż sportowych wałków rozrządu, nowego napinacza paska rozrządu oraz instalację nowej centralnej jednostki napędowej. Te proste zabiegi skutkują wzrostem liczby koni mechanicznych o 15. Cała moc dostępna jest przy 7000 obr./min. Z kolei maksymalny moment obrotowy zwiększył się 13 Nm, a jego szczyt znajduje się przy zaledwie 3600 obr./min.

Tuner zrezygnował z jakichkolwiek innych ulepszeń, czy to mechanicznych, czy też wizualnych, zatem Clio RS po modyfikacjach z zewnątrz niczym nie wyróżnia się wśród innych egzemplarzy tej wersji silnikowej.

Obraz

K-Tec nie podaje, jaki te niewielkie zmiany mają wpływ na parametry drogowe wozu, za to informuje, że przyjemność posiadania w swoim samochodzie pakietu o nazwie KTR215 kosztuje 1366 funtów brytyjskich.

Na zdjęciach seryjne Renault Clio RS 200

Dane techniczne

  • Typ: R4, F4R 832
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1998 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 215 KM przy 7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 107,61 KM/l (seryjny – 100,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 228 Nm przy 3600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 312 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 300 mm
  • Koła przednie: 7,5 x 17”
  • Koła tylne: 7,5 x 17”
  • Opony przednie: 215/45 R 17
  • Opony tylne: 215/45 R 17

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1204 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,60 kg/KM (seryjny – 6,02 kg/KM)
  • Długość: 4017 mm
  • Szerokość: 1768 mm
  • Wysokość: 1484 mm
  • Rozstaw osi: 2585 mm
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)