Autonomiczną ciężarówkę Daimlera czekają testy na niemieckich autostradach

Producent poinformował, że jeszcze w tym roku chce rozpocząć próbne jazdy samoprowadzącej się ciężarówki. Obecnie czeka na specjalny certyfikat pozwalający na testy w Niemczech. Wcześniej chce wypróbować pojazd w pobliżu Stuttgartu, na zamkniętych terenach należących do firmy.

Autonomiczną ciężarówkę Daimlera czekają testy na niemieckich autostradach
Platforma Autokult

31.07.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pewnie wielu z kierowców zastanawia się, jak to jest być pasażerem w samochodzie prowadzonym przez komputer? Najprawdopodobniej jest to bardzo dziwne uczucie, ale do tego dąży Daimler Trucks North America. Producent został nagrodzony pierwszą licencją na autonomiczny pojazd komercyjny jeżdżący po drogach Stanów Zjednoczonych. Otrzymał ją w Nevadzie, stanie znanym ze swojego pozytywnego nastawienia do samodzielnie prowadzonych pojazdów. Pierwszym z tego rodzaju pojazdów najprawdopodobniej będą ciężarówki. Ogromne samochody, które dowiozą praktycznie wszystko, co zdecydujemy się kupić, będą również znacznie bezpieczniejsze jeżeli kierowcy nie będą narażeni na zmęczenie w długich trasach.

Mercedes Future Truck 2025 autonomously driving truck premiere - Autogefühl

Kierowcy oczywiście musieliby znajdować się za kierownicą i być gotowi do przejęcia kontroli nad sytuacją, w której komputer nie dałby sobie rady. Do tych wyjątkowych sytuacji zaliczyć można roboty drogowe lub złą pogodę. W innych przypadkach, kierowca będzie mógł swobodnie rozłożyć się na siedzeniu i nie przejmować niczym. Pojazd posiada „poziom trzeci” w zdalnej jeździe, w skali od zera do czterech. Oznacza to, że ciężarówka będzie prowadziła sama, tylko wtedy jeśli zajdzie taka potrzeba. Daimler twierdzi, że kierowca staje się pasażerem tylko w momencie kontrolowania pewnych czynników wpływających na bezpieczeństwo jazdy.

Mercedes AUTONOMOUS TRUCK Demonstration

Dalsza część materiału dostępna jest na etransport.pl.

Komentarze (2)