Audi SQ5 - polski cennik
Jest w roku jeden taki dzień, w którym doniesienia wszystkich mediów należy traktować z przymrużeniem oka. W przypadku informacji o oficjalnym cenniku Audi SQ5 TDI, możecie być spokojni. Wszystko można zweryfikować na stronie internetowej producenta z Ingolstadt.
01.04.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jest w roku jeden taki dzień, w którym doniesienia wszystkich mediów należy traktować z przymrużeniem oka. W przypadku informacji o oficjalnym cenniku Audi SQ5 TDI, możecie być spokojni. Wszystko można zweryfikować na stronie internetowej producenta z Ingolstadt.
Po modelu Q7 V12 TDI, Audi postanowiło, że wzmocni bastion mocnych SUV-ów napędzanych turbodieslami o kolejną pozycję. Tym razem padło na mniejsze Q5, pod maskę którego trafiła jednostka 3,0 TDI w konfiguracji o mocy 313 KM oraz 650 Nm momentu obrotowego.
Poza zwiększoną mocą, jedyną znaczącą różnicą pomiędzy tą odmianą, a wersją 3,0 TDI 245 KM, jest zastosowanie starszej skrzyni biegów Tiptronic, zamiast nowoczesnej, dwusprzęgłowej S Tronic. Jak się jednak okazuje, nie ucierpiały na tym osiągi. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,1 s oraz rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h.
Przy tym Audi podaje, że SQ5 potrzebuje średnio 6,8 l oleju napędowego na 100 km i biorąc pod uwagę doświadczenia wynikające z testu słabszej wersji Q5, wynik ten nie wydaje się mocno przesadzony. W polskich salonach Audi za SQ5 zapłacimy 270 500 zł.
Standardowo do wyboru są tylko dwa kolory lakieru - biały oraz czarny. Metaliczne oraz perłowe wymagają 4430 zł dopłaty. Lepiej jest w przypadku skórzanej tapicerki, za którą zapłacimy 5900 zł. Audi drive select wiąże się z dopłatą w wysokości 1110 zł, elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika to 2720 zł, aktywny tempomat Adaptive cruise control 7140 zł, natomiast za system MMI Navigation plus będziemy musieli dopłacić 15 540 zł.
Łącznie da się zamknąć w kwocie około 300 000 zł, co biorąc pod uwagę osiągi SQ5, czyni to auto bardzo atrakcyjną propozycją. Niestety jeśli ktoś jest przeciwnikiem turbodiesli i wolałby mieć pod maską silnik benzynowy, jedyną radą jest przeprowadzka do Stanów Zjednoczonych, bowiem m.in. tam dostępne jest SQ5 3,0 TFSI.
Źródło: Audi