Audi SQ5 3,0 TFSI - debiut w Detroit

Audi dotrzymało słowa i specjalnie dla klientów ze Stanów Zjednoczonych, Kanady oraz Chin wprowadzi na rynek model SQ5 napędzany jednostką benzynową. Do tej pory producent z Ingolstadt mówił jedynie o silniku wysokoprężnym.

Audi SQ5 3,0 TFSI - debiut w Detroit
Bartosz Pokrzywiński

08.01.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:10

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Audi dotrzymało słowa i specjalnie dla klientów ze Stanów Zjednoczonych, Kanady oraz Chin wprowadzi na rynek model SQ5 napędzany jednostką benzynową. Do tej pory producent z Ingolstadt mówił jedynie o silniku wysokoprężnym.

Jeszcze w czerwcu 2012 roku Audi opublikowało informacje dotyczące modelu SQ5, napędzanego 313-konnym dieslem biturbo TDI. Trzylitrowy motor pozwala średniemu SUV-owi z Ingolstadt na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,1 s oraz bezproblemowe osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h.

Audi doszło jednak do wniosku, że nie wszyscy lubią turbodiesle i pomimo rosnącej rzeszy fanów tych jednostek w Stanach Zjednoczonych na tamtejszy rynek firma postanowiła przygotować SQ5 napędzane silnikiem benzynowym.

Obraz

Nie trzeba było daleko szukać, wystarczyło wziąć jednostkę 3,0 TFSI, czyli benzynowe V6 wspomagane kompresorem, i podnieść moc maksymalną do 354 KM, która dostępna jest w zakresie od 6000 do 6500 obr./min. Moment obrotowy sięga 470 Nm, a więc aż o 180 Nm mniej niż w przypadku jednostki wysokoprężnej, a jego maksymalna wartość dostępna jest od 4000 do 4500 obr./min.

W efekcie Audi SQ5 3,0 TFSI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 s oraz rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h. Audi deklaruje, że auto potrzebuje średnio tylko 8,5 l paliwa na 100 km oraz emituje 199g CO2 na każdy przejechany kilometr.

Obraz

Zawieszenie zostało obniżone o 30 mm, dodatkowo zamontowano twardsze sprężyny i amortyzatory, co powinno poprawić właściwości jezdne, niestety nie poza drogami utwardzonymi. Standardowo do SQ5 montowane będą 20-calowe obręcze, za dopłatą klienci będą mogli zażyczyć sobie także 21-calowe felgi.

Niestety, wszystko wskazuje na to, że SQ5 3,0 TFSI nie będzie dostępne na rynku europejskim poza Ukrainą. W Niemczech i pozostałych krajach Starego Kontynentu trzeba będzie zadowolić się 313-konnym turbodieslem, który swoją drogą jest szybszy i wydaje bardzo przyjemny dźwięk. Oficjalny debiut Audi SQ5 3,0 TFSI nastąpi na targach motoryzacyjnych w Detroit.

Źródło: Audi

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)