Audi RS 4 Avant po liftingu. Zmienił się głównie wygląd
Ma silnik V6 biturbo o mocy 450 KM i momencie 600 Nm, czyli nic w tym zakresie nie zmieniło się względem poprzednika. Jest natomiast nowa, bardziej zadziorna niż wcześniej stylistyka. Audi pokazało nowe RS 4 Avant, czyli jedno z najszybszych kombi klasy średniej na rynku.
02.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Technicznie prawie bez zmian. Nowe Audi RS 4 Avant ma ten sam silnik benzynowy o pojemności 2,9 litra co model przedliftowy. Ma za to nową stylizację z szerszą i bardziej płaską osłoną grilla z kratownicą o strukturze plastra miodu. Podobnie jak w większych i wcześniej zaprezentowanych Audi RS 6 i RS 7, osłonę pozbawiono ramki. Nadwozie jest szersze o 30 mm od zwykłego Audi A4. Kształt diodowych reflektorów przednich również został przeprojektowany. Dostępne są opcjonalne reflektory matrycowe (Matrix LED) z przyciemnianymi szkłami.
Zobacz także
Audi przypomina, że najnowsze RS 4 Avant jest mocniejsze o 70 KM od pierwszej wersji zaprezentowanej 20 lat temu. Nowy silnik jest też o 31 lżejszy od jednostki V8 znanej z drugiej generacji auta.
Godna podkreślenia jest wartość maksymalnego momentu obrotowego 600 Nm, który jest dostępny w bardzo szerokim zakresie od 1900 do 5000 obr./min. Uzyskano to dzięki dwóm turbosprężarkom pracującym równolegle – po jednej dla każdego rzędu cylindrów.
Tak jak przed liftingiem, przeniesienie napędu na koła odbywa się za pośrednictwem sportowej, ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów tiptronic oraz rozdzielającego pomiędzy osie dyferencjału typu torsen. 60 proc. mocy kierowane jest na tylną oś, a maksymalne wartości w zależności od sytuacji i potrzeb to 70 proc. na przód oraz 85 proc. na tył.
Opcjonalny, tylny sportowy mechanizm różnicowy zapewnia jeszcze bardziej dynamiczną reakcję podczas przyspieszania w zakrętach. Rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylne koła w sposób aktywny i ukierunkowany. Poprawia tym samym przyczepność, stabilność i dynamikę.
O tłumienie dba nowa generacja amortyzatorów ze zintegrowanym zaworem. Jest bardziej kompaktowa i lżejsza. Ponadto umożliwia uzyskanie jeszcze szerszego zakresu sił tłumienia – od trybu komfortowego do dynamicznego – a także dokładniejszą regulację zawieszenia dla dużych sił tłumienia, które występują zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością.
Nowe RS 4 Avant jest fabrycznie wyposażone w 19-calowe, kute z aluminium felgi z oponami w rozmiarze 265/35. Na życzenie dostępne są również felgi 20-calowe. Dla nich przewidziano opony w rozmiarze 275/30.
Zamówienia na ten samochód w Europie składać można już w październiku, a pierwsze egzemplarze trafią do dealerów w grudniu 2019 r.